Inlägg från: sandyh |Visa alla inlägg
  • sandyh

Galna utgångslåtar!!

Söker roliga, tokiga och skojjiga utgångslåtar. Eller har ni alla valt pampiga och vackra låtar? Jag tycker att hela vigseln kommer att kännas så vacker att det är dags att LE till utgångsmarschen!

• Svar på tråden Galna utgångslåtar!!
  • sandyh

Vilka bra förslag alla (tre so far) har!!

• sandyh

HelenaOlivia: Jag sa till blivande maken att vi skulle ha hetat Karlsson, så hade vi kunnat spela Världens Bästa Karlsson. Men nu ska vi ju heta något annat...

KLOCKRENT val i alla fall!

• sandyh

Alla har verkligen jätte roliga förslag! Jag vill höra fler!!

• sandyh
    Ernhake skrev 2008-07-21 11:17:37 följande:
    Vi hade Aldrig ska jag sluta älska dig med Gardell, den låtern som var med i filmen Livet är en schlager..
    Den ville jag också ha med, kanske inte som utgångslåt, men under vigseln. Men det blev Nej tack! från den andra sidan. Hrm.
  • sandyh
    lolinona skrev 2008-07-22 11:09:41 följande:
    Vi skall också ha "aldrig skall jag sluta älska dig" men under vigselnMin absoluta favorit låt!Men sjutton så svårt med utgångslåten..
    Ja, alltså, just utgångslåten är väldigt svår... Men det lutar nog mot "Love and marriage" även om den kanske associeras till ett mindre lyckat äktenskap :). Eller turtles låten "Happy Together".

Dom två hade vi som förslag innan jag startade tråden. Jag vill höra fler förslag om det finns!!
  • sandyh

snö vit skrev 2008-07-23 20:31:29 följande:

Lite kul ide vi hade:"The Final Countdown" in"Highway To Hell" ut...Sedan vill min sambo ha "Du sa att du var snygg men du va ful, jag har blivit lurad..." heheheheMen ungarna är Star Wars fantaster så kanske den....//Veronic@
    Haha! Ja, det skulle vara orginellt med "Highway to Hell" ut. Även "Du sa att du var snygg men du va ful, jag har blivit lurad..."!!

Jag är rädd för att mormor (91 år) skulle bli lite lätt förvirrad och undra var hon hamnat om vi valde någon av dom!
  • sandyh

Vad heter egentligen ledmotivet till Vänner?? Det har hellt fallit ur mitt minne...

• sandyh
    Fenixx skrev 2008-07-23 21:50:44 följande:
    jag har skrivit det några inlägg ovanför.
    Nämen Jösses!! Blindstyre. Det var verkligen i klartext. Sorry! Haha! Får man skylla på att man har mer än en sak att tänka på, plus att jag aldrig får semester från jobbet... www.brollopstorget.se/Forum/ikoner/icon12.gif
  • sandyh
    T3ZZ skrev 2008-07-23 23:52:49 följande:
    Alla har alltså en skiva? Även ni som gifter i kyrkan?
    Så långt har vi inte kommit i vår planering ännu. Vi kommer ha bra musiker, så det kanske räcker med det?
  • sandyh

Ab fab skrev 2008-07-24 10:47:08 följande:

Vi hade två cellister som spelade avslutningsmusiken (vi gifte oss borgerligt i och för sig)
    Cello är ju det FINASTE! Och kontrabas. Vi hoppas att en cellist ska kunna spela för oss också!
  • sandyh
    Dittvackrajag skrev 2008-07-24 23:58:54 följande:
    Vad sägs om "All you need is love" med Beatles?
    Den är också riktigt bra!
  • sandyh
    Pidis skrev 2008-07-25 10:54:23 följande:
    Vilka bra ideer ni alla har.Man får riktigt bra inspiration här.Tack
    Verkligen!
  • sandyh

FrökenB skrev 2008-07-30 09:21:58 följande:

Kan man ha Oh Happy day med en stråkkvartett?
    Ehm...det borde väl gå? Kanske går att göra en variant av låten om inte annat? Ett stråk-arrangemang. Är det duktiga musiker så kan de säkert fixa nåt!

Försöker lyssna inom mig hur det låter bara.
Svar på tråden Galna utgångslåtar!!