• dreams

Kanske en korkad fråga men jag måste få ställa den ändå...

Jag ska göra egna festhäften i skrivaren och jag vill ha stående A4 häften.
    Håll i er här kommer frågan...

Om jag stoppar i alla papper i själva pärmen och viker på mitten så kommer väl en del papper att "sticka ut"? ojojoj hoppas ni förstår min dumma förklaring.... Hur gör ni blir det inte så att om man klipper bort dessa kanter så försvinner en del av texten eller?

Hoppas att någon förstår iallafall!!

• Svar på tråden Kanske en korkad fråga men jag måste få ställa den ändå...
  • gusjma

Om du vill chansa på att klippa så borde det ju inte vara mer än ett par millimeter som skall bort, eller?! Och marginalen på vanligt A4 med vanligt ordbehandlingsprogram är bra mycket större än ett par millimeter!

• Arla79

Har också tänkt på det. Men vi ska ha tapet till inbjudningarna och utsidan festprogrammen så jag har tänkt att lösa det genom att ta lite större på utsidan.

• dreams

Ni har nog rätt... Så stora skillnader bör det ju inte vara.
    Jag hade oxå tänkt ha en större "pärm" runt om men det kanske inte ser så fint ut om det är olika på insidan.....

Jaja dagens I-lands problem jag vet men jag tycker om noggrannhet...

• kassandra

Tjena jag fattar noll!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Aleta

Jag gjorde så och inte tänkte jag på det och ingen annan heller. Det är så försvinnande lite att det inte märks. Jag lovar att festen inte på något sätt blir bättre för att du klipper bort den halva millimeter som kanske sticker ut. (Jag tittar på ett av våra nu och man måste hålla det alldeles stilla och titta noga i kanten för att se att bladen sticker, jag tror inte att det är mer ämn en kvarts mm )

Lägg den tiden på att göra något kul med din m2b istället så att ni är glada och avslappnade inför bröllopet!

• kalevala

samma här! märks knappt!

Svar på tråden Kanske en korkad fråga men jag måste få ställa den ändå...