Vibrationsbälte
Är det någon som testat ett vibrationsbälte?
Fungerar det?
Är det någon som testat ett vibrationsbälte?
Fungerar det?
Ja.
Nej.
Såg reklamen på tv och det verkar inte som om det borde fungera!
ingen annan som provat???
Den lilla stimulans av muskulaturen som ett vibrationsbälte ger stärker nog mer plånboken hos försälljaren än din muskulatur .
vi håller på och provar det här hemma just nu....ler....kan säga att vi har träningsvärk iaf....det är väl först om ett par veckor som jag kan säga om det funkar.
Visst, du får starkare muskler... om du inte övervibrerar dem. Men tro inte att du automatiskt kommer att bli smalare över magen. För det krävs en allsidig träning av hela kroppen... och då förändras även andra delar av kroppen.
Sit-ups är billigare om man vill ha magmuskler. Vill man gå ner i vikt också blir det till att äta nyttigare och motionera (så man blir svettig) tre dagar i veckan. Till exempel.
Det funkar! För att bli starkare alltså, inte för att bli smalare då är det konditionsträning som gäller. Jag har haft problem med ryggen och måste träna upp bål, mage och rygg så jag körde vibrationsbälte de månader när jag hade för ont för att träna situps och ryggresningar och jag blev starkare i magen och lite fastare liksom. Så styrkemässigt så funkar det men kanske inte om du bara kör det för att du vill bli smal kanske. Min syster är vältränad och hon körde utöver sin handbollsträning vibrationsbälte och hon fick jäkla snygga magrutor så Ja, det funkar.
min tanke är att få det här lösa som jag bär runt på ska bli lite fastare....jag räknar inte med att bli smalare eller gå ner i vikt
Det "lösa" påverkas tyvärr inte så mycket av muskulaturen (om man inte är smal men otränad). Vanliga promenader har däremot en positiv effekt på både muskulatur och fettförbränning. Använder du gåstavar under promenaden så aktiveras muskulaturen i en större del av kroppen samtidigt som förbränningen höjs. Jag använder inte gåstavar, men har därmot s.k. masaiskor. De är urbra för att stärka muskulaturen i ben- och sätesmuskler, och också till viss del bål och rygg.
Jag tror heller inte på punkträning. Det bästa är ju som sagt allsidig träning med kondition och styrketräning samt bra kost.
brilliant bride skrev 2008-07-19 19:38:55 följande: