• Nalle Puh 40

Bröllopsnatten

Hur ska ni tillbringa bröllopsnatten?

Vad betalar ni och vad ingår?

Hur tidigt bokade ni?

• Svar på tråden Bröllopsnatten
  • 20080802

Vi hade fram till för några dagar sedan tänkt tillbringa bröllopsnatten i svärfars husbil uppställd utanför festlokalen. Tyckte det verkade otroligt bekvämt att bara kunna trilla ut dit när man inte orkade kalasa längre och har inga särskilt romantiska förväntningar på bröllopsnatten direkt. Plötsligt fick jag dock kalla fötter och insågr att det nog är skönt med en rejäl säng och och schysst badrum och ordentlig hotellfrukost. Ringde upp hotellet där vi bokat in alla gäster. Först sa de att det var fullt men sen visade det sig att någon av personalen hade varit så omtänksam (och affärsmässig!!) att de reserverat en svit till oss utan att vi bett om det. Så nu blir det hotellsvit! hyggligt enkelt hotell dock. Tror sviten kostar drygt tusenlappen.

• Nalle Puh 40

vi funderar på en herrgård, kostade 1580 kr/pers och då stod det så här på hemsidan:

Vill man bo lyxigt i en svit kan man antingen välja att bo i huvudbyggnaden, där fyra av sviterna är belägna eller i Traktörflygeln alternativt Sörlängan. Väljer man Traktörflygeln eller Sörlängan har man egen uteplats och badrum med jacuzzi. När man bokar svit ingår alltid en halvflaska mousserande vin och frukt på rummet vid ankomst.

• Nalle Puh 40

Är ju faktiskt bara en gång i livet (förhopplingsvis) som man har chansen att bo i en svit så man kanske skulle passa på

• Anka2008

Vi bokade hotell svit för fredag och lördag. Det blir en liten släktinvasion på fredag så det är rätt skönt att lämna över nycklarna och checka in på hotellet och ta det lite lungt. Vi har planerat en spa kväll med middag ute. Tänkte att vi måste landa lite innan stora dagen.

• Nalle Puh 40

Lät inte så fasligt dyrt ändå för det var ju mycket som ingick

• 20080802

Tycker generellt att det är lyxigt att betala massa pengar för ett rum dit man kommer att komma utmattad mitt i natten. Men det är kanske för att jag vet att min blivande inte är så romantisk av sig! Vill hellre festa ordentligt med vännerna.

• Hedebris

det kommer nog bli supermysigt :) så är det limo till hotellet :D tar iof bara 3 min att köra dit, men han får köra en omväg ;)

• Nalle Puh 40

Vi är inga party människor utan avrundar nog festen innan midnatt

• Hedebris

vi tänkte lämna festen vid 22-tiden... :)

tycker visst.. man betalar en massa för festen... men jag vill umgås på ett romantiskt sätt med min nya make den kvällen/natten

Svar på tråden Bröllopsnatten