• pluttefisa

Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??

Vi haller pa med de jävlans satans festprogrammen (sorry, men är less pa dem nu), och jag/vi är inte tillräckligt logiska eller tekniska för att fatta lättaste sättet att skriva ut dem sa att sidorna kommer rätt. Vi viker ett A4 papper pa langden. Nagon som har superbra och lättförstaeliga tips, eller ännu bättre en mall?

• Svar på tråden Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??
  • pluttefisa

Mrs Van Derkamp, Men festprogram är ju bara sa roligt när det väl är klart! Jag tycker själv att det är skitkul att läsa personbeskrivningar etc., det är bara ett himla pyssel att göra dem, dessutom översätter jag allt till franska med eller tvärtom, vilket gör att allt tar längre tid och mer plats.
    Sa Sviiden, vart blir nog närmare 20 sidor (men det är för att vi har personbeskrivningar för 65 personer pa bade franska och svenska)...

• cesseny

Jag har gjort mitt i publisher. Sedan skriver den ut på en sida och jag kommer kopiera sidorna till fram och baksida sedan.

Tycker publisher är jättebra när det gäller att göra publikationer av sådana slag.

• blommisen

jag har gjort vårt i word, ståendes A4, med 2 spalter som du ställer in själv

inga konstigheter alls, säg till om du vill ha hjälp el förslag så på innehåll så kan jag maila dig, skriv i min inbox

• jizz

Gjorde en kladd med vanligt papper. Skrev vad som skulle vara på vilken sida. Sen är det bara att överföra till word.

• angelsson

Någon som har något bra förslag på något snyggt teckensnitt? Har provat hur många som helst men tycker inte det ser proffsigt ut...

• blommisen

Monotype corsiva och Bell MT

• Hofsan
    angelsson skrev 2008-07-18 14:37:10 följande:
    Någon som har något bra förslag på något snyggt teckensnitt? Har provat hur många som helst men tycker inte det ser proffsigt ut...
    Ha en enkel stil innuti festprogrammen. Det ska vara lätt att läsa och helst inte korsiv text och en massa krumelurer om ni har snapsvisor mm.
  • trampetroll

Jag har använt mig av vanligt word och använder infogade textrutor, jättebra för då kan man flytta dem utan problem! Vi använde oss av teckensnitt Agency och för rubrikerna har vi edwardian script.

• pluttefisa

Blommisen, Ja tack, vill gärna ha lite tips! Min email är fjoteliplot@live.be
    Manga bra tips här, försöker för tillfället med mallen fran kortdesign vilket verkar fungera än sa länge...

• ninnabell

jag har skrivit ut mina med works starta....där finns ju färdiga mallar som man lätt kan ändra text och färg på men ändå få utskriften skriven så att man viker ett A4 på 4

• Aleta
    angelsson skrev 2008-07-18 14:37:10 följande:
    Minya Nouvelle är riktigt snygg faktiskt, jag fick beröm av maken när han fick se första utkastet till festhäftet.

Sedan gjorde vi precis som jizz: Ritade en layout på ett papper som låg bredvid datorn.
Svar på tråden Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??