• pluttefisa

Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??

Vi haller pa med de jävlans satans festprogrammen (sorry, men är less pa dem nu), och jag/vi är inte tillräckligt logiska eller tekniska för att fatta lättaste sättet att skriva ut dem sa att sidorna kommer rätt. Vi viker ett A4 papper pa langden. Nagon som har superbra och lättförstaeliga tips, eller ännu bättre en mall?

• Svar på tråden Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??
  • pluttefisa

Ja, det verkar ju lite lättare än att själv sitta och fundera pa hur det ska numreras... andra som har tips?

• Novemberbröllop08

Använder oxå mallen från kortdesign ska dock inte ha så många sidor men det funkar kanon.

• Fröken förväntan

Om man inte vill anvnda en mallså tycker jag att det bästa sättet att hålla ordning på sidorna är att helt enkelt vika ihop ett häfte av tomma papper (lika många som ni vill ha i festhäftet). Sedan skriver man dit sidnummer för hand, tar isär häftet och ser då vilken sida som ska vara var.

Hoppas du förstod hur jag menade?

Annars finns några mallar här också: hem.passagen.se/majeda/

• pluttefisa

Jo jag förstod! Ska prova bada sätten.

• Aleta

Strunta i sidnummer, numrera sångerna istället så slipper ni bekymmret med sidorna.

• Fröken förväntan
    Aleta skrev 2008-07-18 11:17:44 följande:
    Strunta i sidnummer, numrera sångerna istället så slipper ni bekymmret med sidorna.
    Fast jag menade tillfälliga sidnummer som söd för att veta var varje sak i häftet ska vara... alltså om man vill ha en viss ordning på innehållet
  • sviiden

Jag gjorde ett program som veks på längden. Blev sammanlagt 16 sidor, hur många ska ni ha? Gjorde det ganska snabbt i word.

• Hofsan
    sviiden skrev 2008-07-18 12:08:40 följande:
    Jag gjorde ett program som veks på längden. Blev sammanlagt 16 sidor, hur många ska ni ha? Gjorde det ganska snabbt i word.
    Har också ett sådant(har bilder i mitt galleri) och det blev på sammanlagt 5 A4 sidor som sedan veks.
  • Mrs Van Derkamp
    pluttefisa skrev 2008-07-18 09:32:10 följande:
    Vi haller pa med de jävlans satans festprogrammen (sorry, men är less pa dem nu), och jag/vi är inte tillräckligt logiska eller tekniska för att fatta lättaste sättet att skriva ut dem sa att sidorna kommer rätt. Vi viker ett A4 papper pa langden. Nagon som har superbra och lättförstaeliga tips, eller ännu bättre en mall?
    Varför inte bara göra ett menyprogram om du tycker det är jobbigt att göra festprogram?
Svar på tråden Hatar festprogrammen... hur gör man rent praktiskt??