• mijja

I stället för bröllopsresa - en dag i Sthlm. Tips?

Hej!

Vi skjuter på vår bröllopsresa något år, eftersom vi vill vänta till dottern blir äldre. I stället får vi göra lite kortare, enklare saker i sommar, tänkte vi. Bl a får vi barnvakt under en dag och kväll i Stockholm, så att vi kan umgås bara vi två (vilket inte blir så ofta när man har småbarn). Någon som har tips på mysiga ställen att se, saker att göra, restauranger att äta på mm?

• Svar på tråden I stället för bröllopsresa - en dag i Sthlm. Tips?
  • sommarstad

fika/äta i Rosendals trädgårdar, sen en promenad runt Djurgården. kanske en båttur till fjäderholmarna och äta middag där.

• förlovad julafton 2007

Jag har också en liten dotter...

Om jag hade varit er hade jag lagt massor av pengar på ett mysigt hotell med jacuzzi och spa kanske och bara stannat i sängen, sovit länge och sett till att det inte fanns några måsten!

Jag tror ett sådant hotell är hotell Reisen i stockholm om jag kommer ihåg rätt. Verkar mysigt med en stor jacuzzipool på rummet...typ...enligt bilden i alla fall. Kolla via hotels.com

Ha det så kul!

• Pingi

Statshustornet har en underbar utsikt och ligger väldigt centralt, helt klart värt ett besök. Sen kan ni alltid prova centralbadet (mysigt och centralt) Lycka till

• Pumpkin

Helt klart en tur till Fjäderholmarna.

• Mrs Van Derkamp

Grand Hotel Saltsjöbaden och Stallmästaregården är fina och lyxiga hotell.Har bott på båda.

• mijja

Tack för alla bra förslag! Ska kolla upp dem. :o)

Någon som har fler tips?

• förlovad julafton 2007

Ni kan ju önska er present i form av upplevelser från Bongo eller Live it. Där kan man välja aktiviteter om man är sugen på att göra något annat än att stanna inne

Svar på tråden I stället för bröllopsresa - en dag i Sthlm. Tips?