• IdaÄlskarLennart

Panik !! Pengar fattas.

Jag vet inte hur jag ska göra. Jag har ett stort problem.Det har blivit fel i våra inkomster denna månad som inte kan justeras förens i slutet av augusti och vi har 4000kr kvar i utgifter för bröllopet. Problemetär att tjorvet med ekonomin har orsakat att dom pengarna helt fattas. Jag kan inte komma på att vi har nått av värde och sälja å jag kan inte låna av någon eftersom att mina föräldrar aldrig haft de bra ekonomiskt och hans föräldrar redan hjälpt att betalatårtaå sånt ! :S kan ni komma på något man kan göra ! jag får PANIK !!! =S

anyway, Jag hämtade ut min brdklänning idag. Bild när jag provade den finns i Galleriet (ska dock ha bolero till eftersom att jag inte gillar att visa mina armar)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-17 19:47
    Vi gifter oss den 17de augusti så vi måste lyckas få tag i den pengar som fattas... :S

• Svar på tråden Panik !! Pengar fattas.
  • BrudSeptember2008

Fin klänning!:)

Så jobbigt när det blir fel med ekonomin.
    Jag hoppas att det löser sej för er!

• Lillsnufflan

Stackare. Av olika anledningar gick vi 4000 back den här månaden, men vi gifter oss inte förän i slutet av september så jag räknar med att vi hinner ordna upp det.

Om ni har fasta inkomster kan ni ju ta ett mikrolån från Folkia till exempel. Det är kanske inget jag normalt rekomenderar, men om ni vet att det kommer at justeras inom en månad, så. Facket brukar kunna erbjuda ganska förmånliga lån under längre period om någon av er är medlem och ni tycker det passar bättre.

• sommarstad

Vad fin du är i din klänning!! Får man fråga vad du har för underkläder? En vanlig axelbandslös bh? och vart du köpt den? Det satt så bra!

• Celeste97

Pantbanken kanske har bättre villkor än företag med mikrolån?

• Emmas syster

inte mikrolån!
    bankerna har ofta kreditkort med en räntefri månad och vet man med sig att man inte missbrukar det så är de toppen

använder det till sånt som jag vill godkänna innan jag betalar - typ nätköp, restaurangbesök mm (dvs ngn gång varannan månad eller så)
    eftersom man får en specificerad räkning som man kan bestrida om det blir ngt fel

• kassandra

skaffa ett handelsbanken kort med kredit på fem tussen och betala till baka sedan direkt och klipp det omgående sen.

• IdaÄlskarLennart

tack att du tyckte den satt så bra men ärligttalat så hade jag inge underkläder alls, eller jo, troser förståss men ingen BH ;P har tänkt vara utan det under klänningen och sedan när jag byter om för att vi ska köka tillsammans efter bröllopet på restaurang han och jag så ska jag ha en snygg BH som jag köpt ;) tog detta inlägg som en välldigt rolig komplimang.. =) =)

sommarstad skrev 2008-07-17 20:45:05 följande:
    Vad fin du är i din klänning!! Får man fråga vad du har för underkläder? En vanlig axelbandslös bh? och vart du köpt den? Det satt så bra!
  • IdaÄlskarLennart

tack för förslaget !

kassandra skrev 2008-07-17 21:06:52 följande:
    skaffa ett handelsbanken kort med kredit på fem tussen och betala till baka sedan direkt och klipp det omgående sen.
  • Utomlands 2008

Om era löner blivit fel så bör det inte vara några konstigheter utan bara prata med din löneassistent o förklara att du behöver få pengarna nu via en extra löneutbetalning.

• FinalFantasy

Du skulle kanske väntat med att köpa hunden som du skrev om i en annan tråd så hade du haft pengarna kvar Och köpt hund när ni haft råd efter bröllopet!

Annars är det blocket och tradera typ.

• sommarbrud 080802

Jag skulle rekomendera ett mikrolån på Folkia. Har ni de 4000:- månaden därpå så är ju allt grönt.

FinalFantasy: Tycker du gick lös lite på mänet nu. De var ju inte de som var frågan och de som de handlade om.. Och de hade kanske råd med hunden just då,nu gäller de faktiskt lönen den här månaden!.. Tycker som sagt att du gick lite för långt med ditt inlägg där!

• FinalFantasy

sommarbrud 080802 skrev 2008-07-19 17:05:41 följande:

Jag skulle rekomendera ett mikrolån på Folkia. Har ni de 4000:- månaden därpå så är ju allt grönt. FinalFantasy: Tycker du gick lös lite på mänet nu. De var ju inte de som var frågan och de som de handlade om.. Och de hade kanske råd med hunden just då,nu gäller de faktiskt lönen den här månaden!.. Tycker som sagt att du gick lite för långt med ditt inlägg där!
    Menade inget ont med det men för ja.. nån vecka sen skrev hon en tråd där hon ville köpa hund men saknade pengar till det. Folk rekommenderade vänta till efter bröllopet för att de skulle ha råd med bröllopet och hon lyssnade inte så ja, då saknas nu exakt den summan hunden kostade Är ju logiskt. Vi får vänta med nöjen för att ha råd med vårt bröllop..
Svar på tråden Panik !! Pengar fattas.