Bröllopsresa till Venedig
Jihoo, nu har vi bokat och betaalt vår bröllopsresa till Venedig!
Är det ngn som varit där och har några tips?
Boende?
Sevärdheter?
Vore skoj att få höra.
Jihoo, nu har vi bokat och betaalt vår bröllopsresa till Venedig!
Är det ngn som varit där och har några tips?
Boende?
Sevärdheter?
Vore skoj att få höra.
Venedig är underbart, allt är sevärt. Ta vaporetton till staden, inte bussen, så ser ni venedig från "rätt" håll från början.
Det roligaste är att gå ut tidigt, skippa kartan och "sevärdheterna" och bara vandra runt på fiskmarknader etc. Våga gå vilse. Sitt i parken och drick vin. Picknicka längst kanalerna. Köp världens godaste "hämtpizzor" där venetianerna själva köper den, mycket billigare än restauranger. Gå inte till ställen med inkastare. Ta vattenbussen runt runt runt och bara titta. Ät glass! Ät mer glass! Väga prova alla ställen. Köp underbara smycken. Ja, listan är lång.
Tröttnar ni på venedig så går det ganska lätt att ta sig till andra ställen med ett par timmars tågresa. Det är det helt klart värt, och italienska transportmedel är ett äventyr i sig.
ååå va härligt att höra.
Nu känner ja mig ännu mer peppad!!
Vi har inte bokat ngt boende, har du ngt tips?
Nej, inte direkt. Vi bodde väldigt enkelt, eftersom syftet med resan inte var "mys och romantik" utan att titta på arkitekturen och uppleva staden. Hotellet låg ett kvarter från stationen, på en sidogata, men det var rent och så. Italiensk standard är jag inte helt 100 på, men när vi bodde i en annan ort, Urbino, så bodde vi jättefint, så det går ju att få tag på.
Har du testat att boka via agoda.com? Det gjorde jag o M2b när vi åkte runt lite i thailand. Kan bara rekommendera sajten, funkade jättesmidigt.