• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 2

Tiden går fort när man har roligt.
    Dax för tråd nummer två för Göteborgsbrudar 2009

Gamla tråden
    www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-22 21:59
    Så har vi lite koll på varandra

x/2 FrkNordberg
    2/5 Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    2/5 Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    16/5 SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    16/5 Artist, Villa Herne
    23/5 Skille
    30/5 Lantzakeri, Oscar Fredrics kyrka, fest på Aschebergska Eken
    x/6 MD2009
    22/8 Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-31 15:38
    9/5 baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-03 19:09
    16/5 Linn74, Aspenäs Herrgård

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2
  • skille

Tx2:
    Jeg var kjempe heldig, fant en helt ny kjole på nette som skulle selges i Oslo, hun jeg kjøpte den av hadde kjøpt 4 kjoler da hun ikke klarte å bestemme seg. Jeg fikk kjolen til halv pris og den er helt ubrukt, lappen henger på enda:) Hun hadde brukt formye penger på brylllupet og trengte "kjappe" penger så hun solgte de veldig billig. www.lilly.dk modell 08-3004.
    Det beste av allt, den passer perfekt trenger ikke gjøre noe som helst med den. og jeg brukte halve kjolebudsjettet:)

• Danielaa

Tx2: Klänningarna har tydligen kommit nu, bruden har provat sin klänning, toppenfin säger hon, passar perfekt! Den andra tärnan har provat sin å den e oxå tiptop! Hoppas min sitter lika bra! Så nu känns de verkligen som man vågar beställa därifrån när detta blev så bra!
    Vi skickade ändå in en ganska "dålig"/otydlig bild på hennes brudklänning å våra tärnklänningar e de flera ändingar på från org. bilden...

Sweetsun: Den klänningen e ursöt! Annorlunda oxå, inte som "alla andra" har. De bästa e nog å inte kolla alls när man väl bestämt sig för en klänning! Jag ahr två som jag funderar på nu, vill prova den andra innan så jag har en chans å bestämma mig bara!

Skille: Oooh, tjusig! Elegant å vacker!

Nu sticker vi snart till stan å kikar på ringarna!

• Tx2

Skille: jättesnygg klänning! Förstår att du är nöjd.

Danielaa: Toppen! Då kan du lära mig hur man gör i höst och hålla mig i handen om det blir till att beställa en kina-klänning för mig.

• Danielaa

Tx2: Såklart, vi kan hjälpa varandra me beställning! De som e svårast e nog att få alla mått som man behöver och få dom rätt! De tog en bra stund när vi mätte å grejjade! (Vi beställde ju dom måttbeställda efter oss)

Nu har vi kikat på ringar, har från en lista på typ 20 olika kanske, typ 7 kvar nu som jag fortfarande e intresserad av! Kan varmt rekommendera dom på "Nordstans guld", dom e så proffsiga och mycket hjälpsamma! Jag hade som sagt en lista med typ 20 ringar som jag kikat på på nätet och det var INGA problem att få titta, hon plockade fram allihopa en efter en utan minsta tecken på problem me de!

Har ni andra kikat nåt på ring/ringar än? Ska även era m2b ha en till ring eller nöjer de sig som min me förlovningringen?

• SweetSun

vi bara putsar upp våra förlovningsringar och jag ska göra om en släktring, som ska minskas ner lite bara.

• Tx2

Danielaa: Känns tryggt. Då vet jag att jag kan fråga o få hjälp av dig längre fram när det gäller min beställning utav klänning.

Kikade lite på ringar när vi skaffade förlovningsringarna, men det finns många att välja mellan. Har gått från några få runda stenar till blingbling, men det hinner säkert ändras... Tror att det bara blir jag som får en ny ring.

• ACochP

Kan verkligen rekommendera Nordstans Guld, där köpte vi våra ringar. Och servicen är fantasisk!!! Bra priser har de också. Vi har köpt alla våra ringar... Min m2b ska ha 2 ringar, en i rött guld och en vitguld, jag har likadant. Blev väldigt snyggt.

• ACochP

Tx2: ja, den tråden är det... massor med nyttigt i den...

• Tussigumman

Nu har han (Peter) hört av sig! Han är ledig vårat datum *jippee*, så nu ska jag bara övertala gubben min att vi måste fatta ett beslut!

Danielaa: Blad skulle ha (2008 års priser) 4500:- för en timme inkl. 16 bilder på papper. 4500:- för alla bilder på cd (dock enbart de 16 man valt redigerade, resten HELT oredigerade). 2500:- extra per extra timme.. etc etc. Det blir snabbt dyrt! Jag räknade lite på vad jag ville ha. Åtminstone 2 timmar foto, och bilder på CD. Det blir 11500:-, och då ska hon höja priserna nästa år. Det får vi ju en heldag + lite till hos Peter! Visst är hon duktig, men jag köper hellre något annat för de pengarna. Jag har en komplett prislista som jag kan skicka per mail om du är intresserad!

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 2