Barn sedan tidigare?
Jag undrar om det är någon som har lite erfarenhet av förhållanden där ena parten har barn sedan tidigare. Har träffat en man som har barn, jag har inga själv. Och nu efter ett tag börjar jag fundera om jag tagit mig vatten över huvudet. Tyvärr känner jag mig ibland åsidosatt, blir irriterad på att det är flera personer att ta hänsyn till osv. Vilket jag vet är helt irrationellt men jag känner så hursomhelst. Är det väldigt mycket jobb att vara tillsammans med någon som har barn när man själv inte har några?
Och sen vad händer om jag vill ha barn? kommer jag att känna att mina/våra barn inte får hela pappans uppmärksamhet? Eller att han redan har gjort allt detta (ultraljud, graviditet, första stegen osv) och kanske inte tycker att det är så fantastiskt som jag tycker? Jag vet att jag låter som en bortskämd barnunge, men jag vill att det ska vara första gången för honom också...
Har ni erfarenhet som ni vill dela med er, varesig ni har en man som har barn sedan tidigare eller ni själva har barn mottages det tacksamt!