Inlägg från: nossan |Visa alla inlägg
  • nossan

    I dag får jag hämta ringarna=), bordsplaceringen är klart, drycken är här, i helgen ska vi iväg och leta kläder till barnen samt skor. så här rullar det på oxå, å första gången igår började kag känna av RIKTIG nervösitét, jag BLI fru........
    Låter....härligt....spännande.....å skrämmande...*s*....skrämmande är för att jag är så himla nervös nu=)...

  • nossan

    jag köpte min klänning för flera månader sen. ska bara tillbaka dit den sista september för att sy upp och sy in den lite=)

    Skulle ha fått ringarna i torsdags men dom är försenade då dom ska skickas till en speciell tillverkare som gjort dom (hon som sålde glömde bort det tydligen)

    får även inte plats med min blivandes namn i den så det kommer bara stå datum i min men våra namn i hans. och det fick jag veta i efterhand.

    kommer förhoppningsvis på fredag iaf=)

  • nossan

    Hur lång tid innan tar prästen kontakt med en? vi gifter oss den 18 oktober och jag har inte hört något från nån präst från fors kyrka.

    Jag kanske är tidigt ute med att prästen ska ringa men man blir lite orolig att det blir för nära inpå bröllopet.

  • nossan

    gullolle: hoppas det löser sig, jag skulle få hämtat mina i torsdag och fick samtal samma dag att nu på fredag ska dom bli klara, hoppas bara jag inte råkar ut för samma som dig nu bara....blev nervös=/

    Hippad har jag inte blivit än; och har inte fått några föraningar om det heller: men min man ska ha svensexa vet jag.
    Jag ska försöka packa en väska åt han den aktuella dagen då dom kommer och hämtar han här.
    Han säger själv att han inte känner av att han kommer få svensexa=)...men tji jag vet när den är...*s*
    Å hur ska jag kunna smussla ut en väska med några favoritkläder till han utan att han märker av det??

    mct: jag drömmer oxå en massa nu om bröllop och sist va att en fd jobbarkompis till mig som jag inte sett på bra länge nu skulle fixa mitt hår: hon lyckades inte med detta uppdraget och jag såg ut som ett råttbo i huvet och va förtvivlad, måste va bröllopsnerver som spökar..:*s*

  • nossan

    Kom hem i morse (jobbar natt) å sa till min blivande att på fredag får vi äntligen hämta ringarna, skulle fått hämta dom förra torsdagen men dom ringde och sa att jag skulle få hämta dom som i morgon, går och lägger mig å blir väckt av telen vid 10 tiden.

    Dom hade skickat ringen idag så på tisdag får jag hämta dom.

    Tur man beställde ringarna så pass tidigt iaf så man hinner få hem dom (hoppas jag)

    börjar bli irriterad över olika datum man får hämta dom.
    Börjar bli lite orolig att ppå måndag ringer dom igen å berättar att dom slarvat bort dom oxå=(

  • nossan

    vart sååååå glad idag.
    Dom ringde återigen från guldfynd och sa att ringarna kommit då jag fått väntat och skulle få vänta ytterligare flera dagar.
    Dom hade skickat dom med express så att det skulle gå fortare=))

  • nossan

    Imorse kla 10.00 bankade som attans på våran dör, höll på att flyga upp i taket, visade sig att där står grabbarbna grus och drar ut min blivande på svensexa..*s*...gisses va jag skratta när dom for in, min blivande fick börja med att hutta jägermaister ur sån här miniflaskor och slänga på sig kläder, fram sträcker dom en soppåse som han ska slänga ner en massa varma kläder...hmmmm....*s*
    kan oxå påpeka att han hade bara ätit lite yoghurt till frukost.
    Fick ett sms vid 17 tiden från han, han lever än å har det bra, dom hade varit till västerås och fäktas! Det har han alltid velat pröva sen han va liten så det va skoj=), nu sitter grabbarna grus hemma hos våran bestman och kör lite hårdrock och dricker öl, vet att dom ska ner till stan i kväll å hitta på en massa bus där senare, å min blivande tror sig få en lugn kväll med grabbarna grus....hehe.....å nu börjar jag ana att min möhippa är nästa helg. jobbar denna helg ledig nästa å så jobbar jag igen, så jag kan nog räkna ut 1+1....*s*....nervös blev jag nu=))...ha det gött alla blivande rudar där ute=)

  • nossan

    så där ja. Idag har jag hittat mina underkläder så jag är klar nu me min outfit och mannen är klar, barnens kläder klara, hittade snygga slipsar åt barnen idag oxå.
    Bara att beställa maten kvar, tisdag den 2 oktober ska vi träffa fotografen, imorgon ska jag tillbaka där jag köpt min brudklänning för att sy upp den. börjar närma sig snabbt nu.
    18 oktober gifter vi oss och jag är nervös nu å värre lär det bli.
    även om allt är klart inför bröllopet så känns det som det fattas en massa, är nog för att man planerat detta i 10 månader nu och helt plötsligt är man så gott som klar...=)

  • nossan

    har alltid Omeprazol hemma då jag oxå lider av magkatarr sen många år tbax (receptfritt)

    Kl 14 idag ska jag till my lady och fixa det sista på min brudklänning. börjar bli rejält nervös.
    Va tvungen att ringa min mor som bor uppe i kalix för lite pepptalk igår, fick för mig bara så där att allt kommer inte att klaffa, men klart att det gör det bara nervösiteten som spökar, och svärmor tjattratr alltid om detta bröllop och vad jag ska göra å inte göra, kom fram igår med min mor att jag gör som jag vill.
    och här om dan ringde Titans television och frågade om vi va intresserade att filma vårat bröllop innan och under, ne tack, nervös så det räcker till, vill inte ha en filmkamera i ansiktet i kyrkan..*s*...men kul att dom ringde och frågade=)

  • nossan

    lycka till säger jag också till alla blivande fruar den 4 oktober, jag har iaf lite mer än 2 v kvar...gaaaah...hur ska jag hinna.....iofs är allt klart ska bara beställa maten

  • nossan

    jaha....nu är min mans x igång igen, helt plötsligt ringer hon att ni ska hämta barnen imorrn när byterna är fredagar, för hon ska nämligen åka till USA och ni ska ha barnen 2 v (blir 3 då vi vill behålla dom så vi är i fas med våra veckor)

    v som kommer är våran v å veckan efter har jag sett till att jag är ledig från jobbet för att kunna koncentrera mig på det sista till bröllopet och stressad är man, nr nu har HON bestämt att vi ska ha. säger sen till min blivande och så vill jag se dom nån dag sen eftersom dom är hos er så länge så den 18 oktober skulle jag vilja ha dom...

    18 OKTOBER gifter vi oss.....sen i nästa säger hon....ja just ja jag kommer hem den 19.....det va bara för att se va min blivande skulle säga...

    svårt att skriva i ord hur hon är och detta låter löjligt från min sida men de här är en otrolig liten del av vad hon håller på med.

    jag har barnen mer än gärna men typist henne att komma med detta dagen innan, allt för att jävlas....å hon har sagt att dom skulle till USA i början av november...

    ville bara skriva ur mig.....

  • nossan

    Ja bitch det är vad hon är! hon är rent av sagt hemsk, min blivande ringde henne senare och tala om för henne att han va sur på henne nu, å han får till svar, jag kan inte va nån jävla dagmamma åt dig å veta vad du ska göra å inte göra...*suck*
    Å din blivandes ex låter som min mans, henne måste man oxå tänka sig för vad man säger för att hon inte ska "vända kappan" och börja jävlas. och hon skyr inga medel heller! men men....tänker inte påverkas av henne och får snällt se till att barnen får det bra, men hon kommer nog att få höra ett å annat av mig när jag får tillfälle, nu är mitt tålamod slut efter några års påhitt från henne sida.


    Stardusty skrev 2008-10-01 21:17:02 följande:
    Oj vilken bitch! Låter precis som min mans x..... Jag har sagt till min m2b att jag inte ville ha hans barn hos oss när vi gifter oss, de kommer självklart på vigseln men jag menar på att vi inte ska ha dom boende här, vi ska ändå inte sova hemma och det finns ingen barnvakt och dan därpå vill vi båda vara själva och "smälta" allt Så xet har gått med på att ta dom den helgen och nu är min m2b så rädd att hon ska ändra sig så han vågar inte kritisera henne eller nånting och det är så mkt hon gör som jag bara vill vräka ur mig, men som sagt vi vågar inte för hon är känd för att vända kappan efter vinden... Så jag vet allt om hemska ex... Inget hon gör förvånar mig längre, jag får höra så mkt konstigt både från barnen och från min sambo om hennes beteende... Barnen är det inget fel på, de är kanon, men deras mamma är så sjuk i huvet så man ibland undrar hur barnen kunde bli så bra när de har henne att brås på...?Skönt att skriva av sig lite, håller med dig nossan!
  • nossan

    Tänker alltid på barnens bästa och nu får vi lösa denna situation som min blivandes ex skapat till det bästa för barnen.
    Min frustration råkar tyvärr min blivande för . nu lät det som jag är elak mot han inte så jag menar utan han får höra mest vad jag tycker och tänker och när jag blir lessen är jue han som står där hos mig och får höra allt, men huvudsaken är jue att barnen inte hör vad jag tycker och tänker om deras mamma.
    what comes around goes around eller hur det nu stavas, tror att allt skit hon sysslar med kommer en dag att slå tillbaka på henne.
    Nu kan jag iaf slappna av att hon är i USA när vi gifter oss för jag har fått höra länge nu att hon kan vara kapabel till att komma till kyrkan och titta, så nu kan jag gå ner för altargången utan att vara orolig för att se hennes nuna där och göra min dag till piss...

    finns någe possitivt med allt som sker iaf i slutändan=)
    Fru oktober skrev 2008-10-02 09:13:05 följande:


    Okej. Nu är det militärisk ordning och organisation som gäller. Om några timmar måsta vi åka för att hinna köra ner och bli klara...Ser ni mig inloggad här nåt mer innan fredag - tvångsblockera mig eller ge mig genast bassning. Här har jag ingen tid att hänga mer! (möjligen på fre kväll om allt är klart = - )Mot diskhögen! KRAM på er alla 4 oktoberbrudar, nu gäller det snart...(och Nossan - jag hade fått ett sinnesfrispel - tycker du är fantastisk som klarar detta och har en sådan bra attityd!! )
  • nossan

    gratulerar er 4 oktobrudar, önskar er en fantastisk dag och vill höra sen hur det gick=), mitt är om 14 dagar=)

  • nossan

    Nu är jag hippad=)

    I lördags skulle jag och min familj hem till svärföräldrar på en bit man,...(trodde jag ja)
    Sitter och små pratar hemma hos dom och inväntar att maten ska bli färdig, plingar på dörren...
    Tänker inte mer på det utan tror det är nån bekant till mina svärföräldrar.
    Helt plötsligt står min svägerska där och tok skrattar och jag fattar ingenting.
    På med en ögonbindel och utledd till en bil.....rättaresagt blev jag inkastad i bagaget med en cider i näven.
    Knäpptyst i bilen med musik och bilen kör iväg....där sitter jag å hallååar men inga svar,
    jaja tänkte jag jag får sitta här å digga musiken..*s*
    när bilen väl stannar så får jag komma ut men fortafarande ögonbindel på mig.
    Hör musik eka ut med låten Girls just wanna have fun, förstod direkt att det va hemma hos min närmaste vän Jessica (våran låt under ungdomsåren)
    Där blir det god middag och en massa ansiksbehandlingar och sminkad och påklädning, när jag va klar fick jag se mig i spegeln, såg ut som en 80-tals brud..*s* med slöja på huuvet och stora fluffiga lockar...*s'
    senare bar det iväg med bussen ner till city och in på statt, fullt med folk och goda drinkar och dans halva natten,..tog taxi hem och min blivande fick sig ett gott skratt=)

    Men va huuuuuuur kul som helst=)

  • nossan

    ja fasiken....det är jue nästa vecka/helg man blir fru...
    vi ligger bra till, ska bara hämta ut mannesn kläder/frack den 17 oktober, min klänning och tillbehör är klart, går av nu på måndag och är sen ledig 2 veckor så då gör jag det sista nästa vecka....nu vart jag riktigt nervig när du påminner mig om att den 18 okt är jue NÄÄÄÄÄÄÄÄSTA helg....gaaaaaaaah


    Stardusty skrev 2008-10-07 11:53:39 följande:
    Vi har nr. 84 och 82 som psalmer, sen en solosång mitt i Nu börjar nerverna sätta in, 18 oktober är ju för f*n _nästa vecka_, var tog tiden vägen??? Ska idag hämta min underkjol, sen är faktiskt det mesta klart! Ja, förutom att hitta vilken låt vi ska dansa tryckaren till... Och bestämma låtlista till DJ:n Ni andra 18 okt-brudar, hur ligger ni till?
  • nossan

    vill passa på att lyckoönska er brudar som kommer att stå som fruar efetr denna helg, mitt har jag kvar, nästa lördag står jag där framme och blir fru Berglund=)
    Idag ska jag till frissan och slinga håret och klippa bara lite, vill ha kvar mitt långa hår som det är å får klippa det mera efter, är nog inte så jätteslitet..(hoppas jag iaf)

Svar på tråden Oktober