• jennieoper

Konstiga reaktioner...:-(

Fick reda på idag att jag är i 4-5 veckan av min graviditet

Jag har haft mina aningar innan men ville ändå åka å kolla på "Familjehuset"först...

Och efter att jag berättat detta idag för några fd.arb.kamrater och en kompis...så har jag fått dessa kommentarer...
    (Vi gifter oss nästa lördag)

*Jaha bjuda på fest å så kan du inte dricka själv...!
    *Ja fast dina gäster får ju dricka så då får nog de roligt iaf...

Betyder verkligen sprit allt?Nog tror jag att jag kommer ha roligt på vår bröllopsfest fast jag inte sitter å dricker vin...
    Är sååå himla tråkigt att höra dessa kommentarer bara...

Jag hade ändå inte tänkt att dricka så mycket så det känns som att det kvittar...

Ville bara skriva av mig lite

• Svar på tråden Konstiga reaktioner...:-(
  • aikidoaasa

Se då till istället så att det finns trevligt dricka för dem som inte dricker alkohål. :) Då känns det inte så dumt för dem som inte kan/vill. :)

• Pienaar

Otroligt vad folk kan uttrycka sig klumpigt..
    Grattis till din graviditet!

• jennieoper

Tack för alla svar

Det känns genast mkt bättre tack vare ER ska ni veta!
    och min m2b som är överlycklig just nu...
    Själv har jag nog inte riktigt förstått det ännu...att man ska bli mamma

Jag önskar er ALLA en underbar bröllopsdag!

kram från mig!

• grabbarna

Grattis!!! ja du det här med alkohol är tydligen väldigt viktigt för många jag dricker aldrig eller sällan alkohol och det är mkt folk som inte begriper det och som måste kommentera och ofta får jag hör amen vafan är du reilgös eller, är du gravid eller, hur tråkig är du då..suck en anledning till att jag avskyr att behöva följa med på sambons fester med jobbet tack och lov var det ingen sån i sommar....

• lönnsjö

Tihi, stort grattis!! Du har ngt helt fantastiskt framför dig(förutom bröllopet förstås). Strunt i alla snedvridna kommentarer och glädj dig åt ditt bröllop och bebis istället. Lycka till!!

• lillP

jag förstår hur du har det. råkar ständigt ut för samma sak...

grabbarna skrev 2008-07-10 23:05:47 följande:
    Grattis!!! ja du det här med alkohol är tydligen väldigt viktigt för många jag dricker aldrig eller sällan alkohol och det är mkt folk som inte begriper det och som måste kommentera och ofta får jag hör amen vafan är du reilgös eller, är du gravid eller, hur tråkig är du då..suck en anledning till att jag avskyr att behöva följa med på sambons fester med jobbet tack och lov var det ingen sån i sommar....
  • PennyJenny

Grattis!

Fåniga reaktioner måste jag säga. Visst kan jag tycka att vin och god mat hör en fest till, men om det är någon fest det inte spelar så stor roll på om man kan dricka eller inte så är det på ens bröllop. Man är så upprymd och glad av sig själv att det räcker och blir över. Jag drack knappt det som serverades till maten, jag ville vara klar i huvudet och kunna lyssna ordentligt på våra tal, ägna mig åt gästerna och varandra och bara njuta och göra det utan att sedan minnas allt i alkholdimmor. Jag tror jag drog i mit 7-8 flaskor mineralvatten under middagen däremot. *S*

• chamor

Mäh! Har varit på nästan bara alkoholfria bröllop coh vi har haft jättekul!!!!

• Gasa

Grattis till din graviditet!! Vilken lycka!

och det här med alkohol...jag drack inte särskilt mycket på vårt bröllop och jag hade en super bra dag!

Njut av er dag och graviditeten!!

• Brud28

Grattis!

Jag och min m2b ska inte dricka en droppe på våran stora dag.
    Men vi tänker ha lika kul för de, och de tror jag våra gäster också kommer ha
    De är bara löjliga reaktioner från dina arbetskamrater.

Lycka till med graviditeten och bröllopet!

• jelikr

TS : GRATTIS Jag drack bara två glas bubbel på vår fest och hade huuuur kuuuul som helst!!! Jobbarkompisarna är säkert bara avundsjuka

grabbarna skrev 2008-07-10 23:05:47 följande:
    Har det exakt som du. Nu har dock folk börjat lära sig att även om jag dricker så tar jag bara ett glas eller två så det är "roligare " om jag kör och min man dricker. Därför får jag inte lika många kommentarer numera.
    Jag kör och i stället får jag ha lika roligt som andra , minns allt som hänt och slipper må dåligt dagen efter , är inte det en bra deal så säg
  • MissieA

Ett STOOOORT grattis till den blivande frun och mamman!

Man kan ha jättekul utan sprit så du kommer ha en underbar dag, se det så här du kan ha kul när du är dig själv medan dem måste ta till sprit för att ha kul haha!..

Lycka till med bröllopet och bebisen.

• Yohanna85

grattis till blivande fru och barn =D

näää. jag kan skippa alkoholen på mitt bröllop. Speciellt på mitt bröllop!!! och då är jag inte gravid.

eh bara ogenomtänka kommentarer. de tänkte säkert själva vad sjutton de sa så för. =P

• Cissit

Stort grattis till er båda! Självklart kan ni ha jätteroligt även om du inte dricker! Jag brukar rätt ofta vara nykter och gå på fest eller ut och dansa och jag har minst lika roligt som de andra, dessutom slipper man må dåligt dagen efter :P
    Förstår inte hur folk tänker ibland...det här kommer ju vara en av de bästa dagarna i ert liv, dagen då ert barn föds kanske kan toppa den ;) Strunta i vad folk säger och njut av er stora dag!

Grattiskramar!

• JPerlestam

Jisses, vilka tråkiga reaktioner. Jag är själv nykterist och har aldrig druckit någonting, kommer nog aldrig att göra det heller. Har fått en massa kommentarer om att jag inte ska dricka champagne på mitt bröllop, precis som det är det viktigaste med dagen?! Alkohol är INTE viktigt! Grattis till din graviditet och ditt kommade bröllop, så underbart med två så fantastiska saker att se framemot! =)

Svar på tråden Konstiga reaktioner...:-(