• jennieoper

Konstiga reaktioner...:-(

Fick reda på idag att jag är i 4-5 veckan av min graviditet

Jag har haft mina aningar innan men ville ändå åka å kolla på "Familjehuset"först...

Och efter att jag berättat detta idag för några fd.arb.kamrater och en kompis...så har jag fått dessa kommentarer...
    (Vi gifter oss nästa lördag)

*Jaha bjuda på fest å så kan du inte dricka själv...!
    *Ja fast dina gäster får ju dricka så då får nog de roligt iaf...

Betyder verkligen sprit allt?Nog tror jag att jag kommer ha roligt på vår bröllopsfest fast jag inte sitter å dricker vin...
    Är sååå himla tråkigt att höra dessa kommentarer bara...

Jag hade ändå inte tänkt att dricka så mycket så det känns som att det kvittar...

Ville bara skriva av mig lite

• Svar på tråden Konstiga reaktioner...:-(
  • Pupetta

Grattis!! Va roligt! Hoppas att du får må bra under din graviditet och njut av ditt bröllop

• Zozo

gratulerar! Dessutom sa har arbetskamraterna fel; sa tidigt i graviditeten tar inte barnet sin näring fran modern pa samma sätt, men jag var inte sa sugen pa att dricka ngt de första veckorna heller

• Tilldis

Alla människor är inte som man borde va =)
    Grattis! Så himla kul :) Strunta i deras reaktioner, deras prioriteringar i livet är så uppenbart skeva!

• AnnaochHenrik
    Zozo skrev 2008-07-10 19:33:22 följande:
    gratulerar! Dessutom sa har arbetskamraterna fel; sa tidigt i graviditeten tar inte barnet sin näring fran modern pa samma sätt, men jag var inte sa sugen pa att dricka ngt de första veckorna heller
    Fast det är nog smartast att avstå från alkohol helt och hållet från den sekund man vet att man är gravid. Även om inte fostret tar näring från mamman vet man ju inte hur alkohol påverkar fosterutvecklingen...

Men som sagt, nog tusan kan man ha en fantastiskt rolig bröllopsfest "trots" att man är gravid...
  • 20080301

Grattis!
    Jag drack inte en droppe på vårt bröllop och min man drack ytterst lite vi hade en jättetrevlig fest iallafall.

• Mrs love

Åh, vad roligt!!

GRATTIS GRATTIS!!!!!

Ha ett underbart bröllop!!

• Lillsnufflan

Stort grattis! Vilket naturligtvis är vad dina vänner borde ha sagt istället för att oja om alkohol. Själv är jag ingen nykterist, jag tar gärna ett glas vin då och då, men jag tycker jag har precis lika roligt när jag är nykter. Tänkte själv bara dricka nåt glas vin på mitt eget bröllop, jag vill vara så klar i huvudet som möjligt. Man vill ju komma ihåg så mycket som möjligt av sin stora dag. Min m2b kommer säkert inte att dricka alls.

Lycka till med bröllop och baby!

• valkyriana

Grattis! Vad roligt. Vad sjutton är en drink i jämförelse med ett nytt liv?

Det är ju det perfekta sättet att starta ert liv som gifta. Efter bröllopet har ni ju något ännu större att se ifram emot.

Grattis än en gång. Folk kan allt vara knepiga ibland...

• bridesilly

GRATTIS Va roligt

Strunta i dumma kommentarer, klart man kan ha roligt utan alkohol för sjuttan. Vi ska en nästintill alkoholfri fest men jag är säker på att vi får roligt iaf

• aikidoaasa

Vissa personer tänker verkligen bara på sprit. Men det som räknas är vad du och din blivande tänker. Det är det som räknas.

Svar på tråden Konstiga reaktioner...:-(