• Hedebris

    Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.

    det låter ju helt sjukt! fotografen frågade direkt om en svart prick skulle vara vid mitt ögonsmink. fattar inte att han kunde vara så uppmärksam.
    :)

    Stackars dig!

    Snitte- 5/7-2008 skrev 2008-08-11 23:05:25 följande:


    mmm klart... man tror ju ändå att fotografens bilder ska vara de bästa lixom.. men sammanställ alla sen när ni samlat in från alla gäster så ska du se att ni har kanonbra bilder i alla vinklar och på alla sen
  • Hedebris

    haha..björns bestman hade inte fattat att han skulle hålla tal...

    så när min bror toastmastern presenterade honom blev han helt paff... trots att vi hade sagt till honom att det förväntas att han håller tal. björns mamma hade inte tänkt hålla tal heller först. men det fick jag bukt på... annars hade ingen på björns sida heller hållt tal...

  • Hedebris

    han fick en egen svensexa med sin bror sen...

    han sa att han tyckte det var skönt på ett sätt eftersom hans bror och kompisar är så olika.

    nu har jag lagt upp lite bilder i galleriet för den som inte pallar sig in på fotografens hemsida

    Anja 19 juli 2008 skrev 2008-08-12 16:38:50 följande:


    HedebrisI ärlighetens namn så verkar det inte vara mycket som Björns bestman hade fattat eller? (kan inte låta bli att tycka lite synd om Björn pga det. Vad har Björn sagt om sin svensexa i efterhand. Tyckte han inte det var jätteunderligt att hans bror inte blivit tillfrågad? Har han tagit upp detta med "best"mannen?)
  • Hedebris

    har förresten lagt in bilder på mina underkläder under starka bilder... tänkte att alla har redan sett dem

    älskar bilden!

  • Hedebris

    nope... fick ingen :( hehe

    det köpte jag till att ha under brudklänningen.

  • Hedebris

    haha...nja... det kan man väll säga
    morgongåva att han fick ta den *hihi*

  • Hedebris

    själv bara älskar jag vår nya kamera, det är en canon G9.

    Den är supergrym! och ändå inte en systemkamera. (hade aldrig pallat med att byta objektiv och blixt m.m)

    man kan fota i raw med den ändå :)

  • Hedebris

    det stämmer


    Pumpkin skrev 2008-08-13 12:28:16 följande:
    Hedebris: Ja det ska tydligen vara en riktigt bra kompaktkamera har jag hört, så nära systemkamera som det går utan att vara en sådan Anettan & furillen: Tack
  • Hedebris

    hehe...liten och liten mindre än en systemkamera.. 3ggr så stor som min gamla


    Pumpkin skrev 2008-08-13 12:38:37 följande:
    Det kanske blir en sån också för oss så småningom, så har man en bra liten kamera också
  • Hedebris

    shit vad lång tid det tar för era fotografer. det tog 2 dagar innan vi fick ut dem på nätet och vi ska få dem inom en vecka.

  • Hedebris

    någon som vill hjälpa mig att lista ut vart vi ska på bröllopsresa. vi ska sitta vid postlådan 14.30 imorgon och fick packlista igår:

    packlista:
    Vardagskläder att ha på sig vid avfärd
    Bekväma skor
    Badkläder
    Träningskläder
    Gympaskor
    Necessär med lämpligt innehåll + duschgrejer
    Kamera
    Badlakan
    Sandaler
    Solskyddsfaktor
    Oömma kläder, gärna syntet material
    Ev. lite finare kläder

    packa gärna i en ryggsäck

    *blir lite rädd*

  • Hedebris

    hrm...

    22.30 kom ett bud till vår dörr med en väska.
    stod "till björn och sofie. öppnas tidigast fredag kl 15.00 annanrs sprängs den i luften"

    hahaha

  • Hedebris

    grattis snitte till +:et, vet hur underbart det känns!!!

    ska skriva ihop om vår bröllopsweekend så fort jag har tid

    kram

  • Hedebris

    vår hemliga bröllopsweekend.

    onsdagkväll: Packlistan skickas till Björn från hans bror.
    Vardagskläder att ha på sig vid avfärd, bekväma skor, badkläder, träningskläder, gympaskor,
    necessär med lämpligt innehåll + duschgrejer, kamera, badlakan, sandaler, solskyddsfaktor, Oömma kläder, gärna syntet material, ev. lite finare kläder.

    packa gärna i en ryggsäck

    Torsdagkväll: Vi får ett telefonsamtal av Björns bror att det står ett bud utanför ytterdörren och väntar. Där väntar en stor bag på oss. Blixtlåset binds fast av en säl och på en lapp står det:
    "Björn och sofie, jag håller stängt till kl 1500 fre 15/8!" På nästa sida stod där " Om ni stör min frid spränger jag väskan i småbitar!!!!!"

    Vi tänkte "vad fasen är detta nu". Allt blev väldigt pirrigt. Vi packade på fredag morgon och lämnade barnen hos sina barnvakter. 25 min innan vi skulle bli hämtade kom vi hem och fixade det sista. Gick ner till mötesplatsen och korkade upp champanj och skålade tillsammans. 14.30 kom där en taxi och stannade. Han frågade om vi skulle åka med. Då svarade vi att vi inte visste, då sa han att det nog var rätt. Vi körde ut på motorvägen och vår första tanke var "svågetorp...hrm...danmark..." men den avfarten körde vi förbi. Andra tanken var "trelleborg....vilka färjor går därifrån" Efter ett tag märkte vi att taxichauffören svor, han hade missat en avfart. Då skulle vi inte så långt ändå.

    han körde upp mot skanör,falsterbo. Då snurrade det verkligen. Vad tusan finns där??????

    klockan tre anlände vi till Hotell Gässlingen och taxichauffören släppte av oss. Han sa att vi nu kunde öppna vår väska och att björn hade en väldigt snäll bror....

    Undra varför han sa det... Men det fattade vi snart. I väskan möts vi av sju stycken sammanlänkade kuvert. +en massa saker som vi inte riktigt förstår var det är. På det första kuvertet i guld var det en stor guldig etta på och stod "*Öppnas snarast Fre 15/8-08"

    Vi öppnade kuvertet med blixtens hastighet, vi var så nyfikna. Där i ligger ett guldigt kort med texten "Välkomna till Björn och Sofies myshelg! Vad bra att ni lyssnade till sälens råd, Låt se om ni kan följa denna tråd. En del av kuvertets innehåll kommer till nytta senare så bränn helst inte allt ikväll. :) Använd sakerna som finns i väskan om ni vill fördriva tiden eller om ni känner er lite hungriga. Trevlig helg! önskar Magnus och Monica." På baksidan av kortet fanns en inventarielista: 3*elvisböcker, 2*engelsk humor, kortlek, TP, kikare, 6*nyttigt, 1*salt, 1*sött och 2*gott?

    Vi blev inkallade på hotellet av dem i receptionen. Vi fick nyckeln till vårt rum (som låg 2meter ifrån den underbara utomhuspoolen, relaxavdelningen med jacuzzi, gym, massagestolar och bastu. Rummet var helt fantastiskt och nybyggt. Inne i rummet väntade 4 sorters gourmetchoklad och en flaska bubbel :D vi mös till det lite och klockan 16 var det uppdukat med nybakade scones och hemmagjorda sylter och ostar. Efter fikan tog vi det lugnt på rummet och i poolen.

    Fram tills klockan blev 19. Då skulle vi på en 5-rätters gourmemiddag. Helt underbart. Först var det fördrink (champanj) och aptitretare (kantarellsoppa och rimmad torsk med ärtor och senapssås) Till detta var det 4 sorters hembakat bröd med bruntsmör, hängd yoghurt och rapsolja.
    Sen kom förrätten...Svenska smaker. En kräfta, rom med rödlök, brantevikssill och lax på citrönkrämbädd. Underbart gott! (vi beställde ett vinpaket så vi fick jättefina viner till varje rätt som passade som handsken i handen)
    Som andra rätt var det kalvbräss med kantarellsås och grillad vit sparris.
    Som tredje rätt var det lamm (helt underbart tillagat) och en lammkorv, kronärtskocka
    som fjärde rätt var det tre ostar, tillagade på ett gårdsmejeri i närheten. (ingen favorit)
    som femte rätt var det en helt underbar choklad som var formad som en kanelnäcka och in i ugnen. så ytan blev lite fastare och innehållet var varmt och mjukt, till detta var det en kall hallonsorbet med en bit vattenmelon.

    Efterrätten gav mig nästan en orgasm, och jag är inte ens så förtjust i choklad!!!!!!

    Efter 3 timmars ätande och drickande hoppade vi i poolen och jacuzzin. Sen var det fyllemys :D

    Klockan 09 gick vi upp för att äta en helt underbar frukost. Nästa kuvers var grönt och skulle öppnas klockan 10.00. Klockan 9.45 satte vi oss i massagestolarna (de såg helt sjuka ut, och det var dem) Vilken massage!! men de höll inte på en kvart som utlovat utan 30 min! Så vi fick öppna kuvertet lite försent. I kuvertet stod "Godmorgon! Hoppas att ni är utvilade nu... Kl 12.50 ska ni nå ert första mål!! Lunchställen finns på vägen. Tips: På falsterbovägen 19 finns flera alternativ. Måttligt eller inget alkoholintag rekommnenderas under dagen. (på baksidan fanns vägbeskrivning till målet)

    Vi började känna oss stressade eftersom vi öppnade vårt kort försent! så vi började gå direkt... bara det att vi gick för långt.... dubbelt så långt som vi skulle gå... eftersom vi var vid målet 1½ timme innan vi skulle hade han som skulle möta oss vid vägen inte gått ut än. Men vi fick ett extra dopp i havet iaf. Sen var det bara att pinna tillbaka. Där möttes vi av en kille som ledde oss in i en innomhustennishall. Han var tennistränar och skulle lära oss spela. SHIT!!! Helt anfådd!!!

    När vi var klara där var det dags för nästa kuvert som skulle öppnas 14.30. Detta var gulvitt. På kuvertet stod. "är ni ess i tennis nu? :) Nu när ni fått prova på ett och annat slag, blir det dags för nya tag. Ni ska befinna er i mitten av falsterbostrands långa parkering 15.00. Ta en snabb dusch om ni vill och byt om till oömmakläder (gärna syntet) + sandaler, Be per förklara vägen dit, lycka till"

    SHIT!!! skulle vi ta med packningen???!!!oj, den ligger ju på hotellet... jaja... vi duschade och lufttorkade på vägen. När vi kom till parkeringen möts vi av energisk kille med kajaker på bilen! ÅÅÅÅ NEJ!!! Jag är livrädd för vatten, kajaker välter ju ganska lätt! Men killen sa att det här var speciella havskajaker som var väldigt stabila. De hade aldrig vält. Sen var det inte några vågor. Så vi gav oss av.. På SÄLSAFARI! inte visste jag att det fanns sälar i falsterbo. Men där fanns jättemånga. De simmade runt oss. 200 kilos sälar! Skitcoola! Vi åt fika i kajakerna mitt ute på havet med sälarna. Efter en massa paddlade och ömma armar kom vi tillbaka till stranden, då var det dags för champanj och ett till kuvert!

    Ett lila! I kuvertet stod " Hej, Fick ni sälarna i hälarna eller ni fick mest kika? Nu är det dags att bege sig till Bakfickan. Patik kör er till tennishallen om ni vill duscha. Så får vi gå därifrån. Annars skjutsar han er direkt till Bakfickan om ni hellre vill det, Adressen är mellangatan 13 (bara en bit ifrån hotell gässlingen) Beställ tills ni får skäll. SMAKLIG MÅLTID"

    Då började det snurra i huvudet. Varför kan vi inte duscha på hotellet. Patrik ringde magnus och fick då beskedet att vi skulle ha checkat ut i förmiddags. De hade glömt skriva det.........
    Så vi åker till hotellet. De hade packat ihop alla våra saker och lagt dem i receptionen. De var inte alls arga. Vi fick varsen handduk och fick låna duschar på hotellet istället. Vi gick bort till bakfickan nyduschade och uppklädda. Väl där beställer vi in ett glas champanj. Så beställer vi 4 rätter och 2glas vin.
    Först-päreplätter med rom, cremefraige och lök (MUMS!!!)
    Sen en fisk och skaldjurssoppa med saffran. Denna var mkt speciell.
    Sen var det hängmörad ryggbiff med klyftpotatis och bearnaisesås. JÄTTEGOTT!!! Men jag hann bara äta en tugga... sen blev jag illamående och började skaka. Kramper och skakade och kände mig helt spyfärdig. Yipppee! Matförgiftad av soppan. 20 min tog det för min kropp att reagera! Björn åt iaf upp sin rygggbiff och efterrätten (chokladbrulé) men jag avbeställde min efterrätt. Efter det gick vi ut och tog lite luft. Då väntade en limo utanför på oss..

    Vi tog en promenad sen hoppade vi in i limon och öppnade nästa kuvert. Nummer 5 ett blått kuvert. öppnas 22.00.

    I kuvertet stod "Blev ni mätta av maten, eller var det för lite på faten? Nästa anhalt är nattens logi. Ta hand om varandra och sov så gott såsmåningom. Frukosten serveras fram till 9.30, Missa inte den!!!"

    Limon körde mot Malmö. Körde runt som bara den, tillslut kom vi till Mayfairhotell. (hotell med jacuzzi på rummet) Hehe. Vi kom in där (jag mådde fortfarande katastrofalt dåligt) Men jag försökte njuta av det iaf. Vi fick Gustav Adolf sviten. Den FETASTE sviten. 2 våningar. Understa våningen var där ett vardagsrum med soffa, tv osv och ett litet badrum med toalett och dusch. På ovanvåningen var där ett stort sovrum och ett till badrum med dusch, toalett och jacuzzi. :D
    Vi tog ett bad sen däckade jag, björn gav sig ut på en kort runda på festivalen.

    När vi vaknade var det dags för nästa kuvert som var rött. Där stod det: " Har ni sovit gott? Nu får ni vad ni förtjänat, nu har ju faktiskt tränat! Nu ska ni ta er till regementsgatan 14. Om ni går 11.10 bör ni hinna fram till 11.30 i vimlet. Ni kan lämna all packning i receptionen. Den blir hämtad senare. Glöm inte att ta med er breven!! Ha en fin dag! Önskar Magnus och Monica.

    Vi åt fruskot. Sen la jag mig på hotellrummet under en FET hög med täcke! Mådde inte alls bra. 11.00 började vi gå mot vårt mål. Det var en ajurvedisk helkroppsmassage. Det var helt underbart! Fick en massa hälsoråd med! Det var gult värt! Mådde genast lite bättre. Björns matförgiftning hade ju bara visat sig lite på natten... Men min försvann inte. Vi fick efter massagen öppna nästa kuvert... DET SISTA! Som var rosa.

    I det stod " Hur känns det med lyx och flärd, så här långt på er färd? Nu har ni möjlighet att gå på stan och se er omkring på Malmöfestivalen. Ät er inte mätta på skräpmat bara! Kl 15.30 ska ni vara på Södra Promenaden 23. Välbekant ställe, men varför inte? Ha en fortsatt skön dag! Magnus och Monica"

    Det var den restaurangen jag och björn blev tillsammans på, vår favoritrestaurang. Kocken blev glad att se oss. Vi är ju värsta bundis med honom. Han sa: beställ hur mkt ni vill. Din bror har betalt allt i förväg. Vi åt jättemkt och efter ett bra tag kommer magnus och monica in på restaurangen. De sitter ner och pratar en lång stund med oss och gav oss det sista kuvertet.

    ett svart kuvert! I kuvertet var det en fladdermus, i fladdermusen var det två biobiljetter till batman :)

    Sen var helgen över! Helt underbar helg!

    Tack för ni orkade läsa :)

  • Hedebris

    ja, allt kändes enormt välplanerat.. och man var hela tiden nyfiken och visste inte vad som komma skulle

  • Hedebris

    Mmm...det var ju lite mindre bra... ville verkligen äta ryggbiffen!! det var den godaste ryggbiff jag någonsin satt tändena i :(

  • Hedebris

    godmorgon eller vad man ska säga...

    har varit vaken ganska länge... men man blir lite seg med 2 barn hemma och maken på jobb

Svar på tråden Hälften kvar! Sommarbröllop 2008 spurtar mot målet.