Gokväll allihop
just nu är jag jä..ligt förbannad.
Minns ni att jag berättat om daniels bästa vän, hans ALLRA bästa vän genom tiderna med den VIDRIGA flickvännen. Vi frågade honom innan bröllopet, redan i november förra året om han trodde att hon skulle vilja följa med på bröllopet (hon avskyr hans vänner, speciellt Daniel, som hon portat hemma hos dem pga att de festat så mkt förr i tiden o för att hon var svartsjuk på deras vänskap typ, han får inte ens ringa daniel från deras hemtelefon och hon sitter alltid o tjurar o är otrevlig på fester som mattias går på tillsammans med oss, hans gamla vänner).
Mattias sa då att han visste att hon aldrig skulle vilja gå på vårt bröllop för hon har inget som helst intresse av hans vänner.
Resultat = vi bjöd bara honom.
NU har hon börjat bråka om detta och tycker det är för jä..ligt att hon inte är bjuden och vägrar "låta" honom gå. Hon har ställt till ett sånt jä..la liv om detta att han idag ringde och sa till Daniel att han tyvärr inte kan gå för att hon, flickvännen, kräver att han är lojal mot henne.
Daniel är skitledsen, besviken. Mattias är den enda vännen han har på bröllopet i princip, flera andra hans sk polare har ju inte ens osa:t och är borttagna från listan, och hans pappa kommer inte ens.
Har varit ett jä..la hallå här hemma och nu till slut ringde mattias för att prata m mig. han är ledsen, upprörd, känner sig skitklämd mellan daniel o sin flickvän.
jag sa då att säg till henne att det faktiskt var DU som sa att hon inte skulle vilja gå coh att OM hon vill komma så är hon välkommen. På det sättet har han ju ingen lojalitetskonflikt, utan då får hon själv välja.
Han skulle göra detta och återkomma imorgon men jag är så ARG. Denna tjej sabbar alltid för Mattias så att han ej kan ha roligt och hon är INTE trevlig mot någon.
Usch så låg jag känner mig.
Daniel sa efter deras samtal att det känns som att vi för hans del lika gärna kan skita i själva festen, för att hans enda vän, som betyder nåt inte kommer att vara där. Visst hans familj (delar av den) är där o en del polare oxå men inte den polare som betyder så mkt för honom, som han verkligen hade sett fram emot att festa med och som han vet är den som skulle göra festen grymt rolig (han är en viktig ingrediens helt enkelt), så nu känns det lagom ball. Visst, det kommer bli skitkul ändå men för Daniel är detta helt förödande. och jag blir så grymt ledsen för hans skull.
Jag sa allt detta till mattias och jag hoppas verkligen att han fattade, men sen är han inte stark nog att stå upp mot sin dominanta, ombytliga brud.
Ville bara ösa ur mig... Förlåt om detta var kvällens tråkigaste inlägg