• neeke1972

    Örebro tråden nr 3....

    Nya Örebro tråden....

    080503 Bennis (Ljusnarsbergs kyrka)
    080517 E hjärta A (Almby kyrka)
    080531 Fru Hennerdal (Tysslinge kyrka)
    080614 LiMa2008 (Almby kyrka)
    080614 Ermina (Mörby gård/Bygdegården Ekeby)
    080628 Ilbäcksan (Ekeby kyrka)
    080628 marjoh (Ervalla kyrka)
    080719 Waersta (Riseberga Amfiteater)
    080719 snartfruG
    080802 2aug08 (Glanshammarsåsen)
    080809 lillaj (Ljusnarsbergs kyrka)
    080809 nora080809 (Nora kyrka)
    080816 Jonna83 (Kumla?)
    080816 neeke1972 (Almby kyrka)
    080816 dragonesse (Ölsboda Herrgård)
    080906 LT080906 (Mosjö kyrka)
    080906 sakke (Axbergs kyrka)
    080920 EmmaErik

    Här snackar vi bröllop....

  • Svar på tråden Örebro tråden nr 3....
  • lillaj

    Idag har vi hämtat min klänning men det blev ingen underkjol för det fanns ingen som passade. Den är enkel men tillsammans med buketten med de blodröda rosorna och de gröna hjärttrådarna, pärlhalsband, örhängen, frisyr och smink tror jag det blir superfint!!

    Vi skulle också hämta ringarna men dem hade inte kommit. Så dem får vi hämta nästa vecka. Handlat underkläder till oss båda. I kväll har jag dessutom packat ner det viktigaste, dels i väskan jag ska ha med till Örebro när jag sover där fre-lör och sen väskan till bröllopsnatten. Väskan till Malmöveckan efter får vi packa på söndag kvällen! Åh, nu börjar man längat massor!!!!

  • MissDevout

    Nu ska vi iväg och hämta min vigsering och lämna f-ringarna på upputs och gravyr, hoppas den blir som jag tänkt mig! Lite nervöst är det...

    Sen bär det iväg till frisören i em för slingor, klippning och provuppsättning, ska bli jätteskoj!

  • lillaj

    MissDevout: Spännande!!! Hoppas du blir nöjd

    Vi har tre problem just nu, dels med transporten av våra gäster från festen. Taxibolaget är alldeles för dyra för det antal gäster det gäller (9+4 st) som ska köras. Det billigaste dem kan erbjuda är en buss för 22 pers för 1500 kr vilket utslaget på alla blir mycket pengar var. Så, vi måste försöka hitta en familjebuss så slipper vi detta eftersom vårt toastmasterpar kan köra gästerna hem. Så, det vi behöver är en familjebuss.

    Problem nummer två gäller vår dj-utrustning som vi gärna vill hämta på fredagen men då är han som hyr ut bortrest. För min blivande blir det snoigt att hämta på förmiddagen, då han först i så fall måste köra Lindesberg-Västerås för at hämta utrustningen, till Kopparberg och lämna av dem och sen hämta mig och min pappa i Lindesberg och därefter till Kopparberg för fotografering till 12:30.. Där försöker vi hitta en lösning, antingen att han som hyr ut kommer till Örebro med grejjerna på fredagen eller någon annan som hämtar på lö fm.

    Problem 4 gäller bordsplaceringen. Kanske måste vi göra om den då det kanske blir för trångt med bara tre tungor till honnörsbordet. Vi som redan skrivit ut och gjort klart tavlan med bordsplaceringen.

    Men, men som man säger så löser sig allt på ett eller annat sätt. Just nu blir man bara lite irriterad. Men i övrigt flyter allt på, enda som är trist är att jobba när det enda man tänker på är BRÖLLOPET

  • lillaj

    Nej, fel fel inte problem nr 4, det finns så vott jag vet 3 problem. Sorry sorry

  • Jonna83

    Lillaj

    Vi låter alla fixa sin skjuts själva hem från festen.. Vi skriver numren till taxi i festprogrammen så de har.. Är det snålt kanske`? Äh.. det får bli så.. ;)

  • lillaj

    nej då det är inte alls snålt, det är smart Egentligen visste vi ju att det skulle bli krångel att fixa samåkningen men vi tänkte att vi försöker ändå eftersom vi har vårt bröllop 4 mil från hemstaden så dem flesta får ju åka men när sen alla drar sig ur så blev det himla dyrt varför vi nu försöker hitta en alt lösning.Vi har också telefonnumren med i festhäftet för demsom inte skulle med på den organiserade samåkningen.


    Jonna83 skrev 2008-07-31 19:42:00 följande:
    LillajVi låter alla fixa sin skjuts själva hem från festen.. Vi skriver numren till taxi i festprogrammen så de har.. Är det snålt kanske`? Äh.. det får bli så.. ;)
  • Jonna83

    ok..ja de flesta som kommer på våran fest har runt 7-8 mil hem.. Men vi har erbjudit övernattningsalternativ (hemma i vårt hus, gratis då..:) ) o de som inte nappar på det, vilket är förvånansvärt få, får lixom lösa det själva..

    Har du bestämt hur du ska håret nu då? Jag ska till "min" frisör måndagen samma vecka som jag gifter mig o slinga håret o prova lite.. Fast jag vet ju redan vad jag vill ha.

  • lillaj

    Jag gjorde slingor förra veckan och är sådär nöjd, var inte alls nöjd direkt efter så jag fick komma tillbaks för att glra om lite och det blev bättre. Misstänker däremot att uppsättningen blir kanon då håret får lite volym! Jag har varit på konsultation för både hår och makeup. Ska ha en heluppsättning men pärlor. Svårt att beskriva men en ganska låg uppsättning alla fall! Det känns jättespännande allt nu och det känns som att man bara väntar på bröllopsdagen just nu!!


    Jonna83 skrev 2008-07-31 20:11:28 följande:
    ok..ja de flesta som kommer på våran fest har runt 7-8 mil hem.. Men vi har erbjudit övernattningsalternativ (hemma i vårt hus, gratis då..:) ) o de som inte nappar på det, vilket är förvånansvärt få, får lixom lösa det själva..Har du bestämt hur du ska håret nu då? Jag ska till "min" frisör måndagen samma vecka som jag gifter mig o slinga håret o prova lite.. Fast jag vet ju redan vad jag vill ha.
  • MissDevout

    lillaj - jobbigt med transportproblem! vi har struntat helt i detta och tänkt att det får gästerna lösa själva...och vad jag har hört så verkar det gå bra

    Nu är jag hemma igen efter min bröllopspreviewdag Vigselringen blev SÅ bra, mycket finare än jag kunde tänka mig, vill ha den NU!!! (sambon gömde den direkt när vi kom hem så jag har inte en chans att få tjuvprova den)

    Håret blev oxå jättebra, inte alls vad jag hade trott Jag gav min frisör fria händer eftersom jag velat så fram och tillbaks med hur jag skulle ha håret, det blev en ganska enkel prinsessan madeleine-frisyr finns kort i mitt galleri. Om jag ser drogad ut beror det på att jag var hos ögonläkaren igår och fick uggledroppar som jag kallar dem (förstorar pupillen).

    Nu känns det så spännande! Och samtidigt börjar jag bli grymt nervös, när min frisör satte på mig tiaran och tittade mig i ögonen och sa: Ska du gifta dig K? då fladdrade det rejält i magen!

  • MissDevout

    Gud vad jag missbrukar smileys...jag kallar det arbetsskada..

Svar på tråden Örebro tråden nr 3....