• Orkidebrud

Fotoalbum över bröllopet

Vad gjorde ni med alla bröllopsfotografier som blev tagna på erat bröllop? Gjorde ni en bok eller radade ni in dem i ett fotoalbum

Hur många fotografier framkallade ni från er bröllopsdag?

Jag vill ha tips på vad man kan göra med bröllopsbilderna

• Svar på tråden Fotoalbum över bröllopet
  • giftörebroare

Hej!
    Jag håller på att göra ett bröllopsalbum. Jag har köpt ett jättefint scrappingalbum från USA. Sedan klistrar jag upp bröllopskorten på stora ark som jag även dekorerar med massa scrapsaker som jag har köpt för att göra albumet mer speciellt och lyxigt. Det blir jättefint!

Det smarta med att köpa scrappingalbum istället för ett vanligt album är att de innehåller plastfickor vilket gör att korten skyddas då många vill bläddra i detta album. Dessutom går det att fylla på hur många sidor som helst (nästan) i ett scrappingalbum, vilket gör att man inte behöver begränsa sig!

Jag framkallade drygt 200 kort från vårt bröllop.

• Amoriner

giftörebroare - Vilken sida köpte du ditt album på?

• giftörebroare

Amoriner-
    Jag köpte det på www.ktcrafts.com

Jag blev supernöjd, men jag har hört att andra som beställt därifrån fått vänta väldigt länge på leverans ibland.

• Smultronsommar

Varför inte göra en fotobok?

Skall fixa ihop en sådan för en kompis och efter vad jag har läst mig till och jämfört skall pixopolis.se vara bland de bättre, men det beror ju på vad man vill ha och är ute efter.

Om man inte vill scrappa men ändå vill ha bilderna i en bok.

...sen om man ändå vill scrappa lite kan man ju digitalscrappa via datorn och sätta in de bilderna istället.

Som sagt var, tror att det blir bra med fotoboken, men vet inte riktigt ännu eftersom jag inte testat än. Får återkomma om någon månad eller så när allt är klart... (Vi är några stycken som skall komma överrens om text och bilder i boken så därav att det lär ta sin lilla tid )

• tolonta

Ska också göra en sådan fotobok som blir som en riktig bok.

• Ankan81

Skall betälla ett fotoalbum från Extrafilm, där man kan göra sitt egna album med kommentare också...

• Smultronsommar
    Ankan81 skrev 2008-08-17 15:44:47 följande:
    Skall betälla ett fotoalbum från Extrafilm, där man kan göra sitt egna album med kommentare också...
    Det kan man väl göra på alla ställen? På pixopolis skrev vi texter och kommentarer till utan problem. Vi lade även in digitalscrappade kort utan problem.

Dock skall man tänka på att inte lägga korten längst ut i kanterna (på pixopolis finns det två streckade linjer och de skall ligga ett par millimeter innanför den inre streckade linjen). Sen kan det vara bra att kolla kontraster också innan man gör böckerna.

Vi hade lite strul med pixopolis (lite egenvållat) och deras service var helt suverän! Så vi kommer göra fler böcker där på sikt.
  • Sebastiána

Gjorde en fotobok över min semester, blev hur bra som helst! Jag tycker att det är så jobbigt att sitta och klistra in foton. När man gör en fotobok kan man ju ändra sig under tiden och flytta om bilder som man vill. Dessutom, man kan ju beställa mer än 1 ex av sin bok - om nu någon skulle vilja ha samma bilder (kanske föräldrarna).

• furillen

bra idé! jag hade tänkt album men bok kanske är grymmare!

Svar på tråden Fotoalbum över bröllopet