• Fröken Larsson

Bra secret box-fotograf för storväxta tjejer?

Hej på er! Jag är nygift, men har länge velat ta fotografier av mig själv motsvarande innehållet i en "secret box", alltså lättklädda och sensuella bilder av mig själv som en present till min man. MEN. Jag har storlek 42/44 och känner mig väl sådäär bekväm framför en kamera. Ni vet, man håller krampaktigt in magen och försöker hitta en ställning som döljer åtminstone några valkar... Min fråga är om någon av er därute är i min storlek och ändå har bra erfarenhet av denna typen av fotografering, kanske rentav kan rekommendera någon bra fotograf som får sina klienter att slappna av, ha kul och känna sig skitsnygga? Ge gärna länkar till hemsidor med bilder!

Skulle vara sååå roligt....

• Svar på tråden Bra secret box-fotograf för storväxta tjejer?
  • Stjärnblomma

Är också nygift och har samma storlek, fast är dessutom medelålders och har alla möjliga "fel" på utseendet. Så folk skulle nog tycka att jag är knäpp som ger mig in på att plåtas lättklädd. Är nervös men tänker samtidigt att det är ju ingen som behöver gilla bilderna förutom jag själv och min man. Så nu har jag bokat tid om en vecka!

Har förstås ingen aning om hur slutresultatet blir, men det blir i vilket fall en intressant erfarenhet. Även om jag hoppas att min man också ska gilla det så är det mycket en egotripp, jag har länge haft ett komplicerat förhållande till min kropp och nu vill jag fira att jag äntligen börjar gilla mig själv. Om inte annat kanske man kan sitta där när man är 80 bast och säga "wow, jag var rätt het en gång i tiden"

Jag får återkomma när jag har gjort det...

• Pyron

Jag har storlek 50
    Jag gjorde en sån fotografering.
    Det var jobbigt först men sen så känner man sig själv rät sexig i underkläderna och man tänker på den som ska få bilderna.
    Jag tyckte det var svårare att titta på fotona än att ta dom.
    Men nu efteråt käner jag mig sååå snygg. Så jag säger bara: Gör det. Det hjälper självkänslan nåt så enormt mycket.

• esset50

Stjärnblomma skrev 2008-07-06 20:55:41 följande:

Är också nygift och har samma storlek, fast är dessutom medelålders och har alla möjliga "fel" på utseendet. Så folk skulle nog tycka att jag är knäpp som ger mig in på att plåtas lättklädd. Är nervös men tänker samtidigt att det är ju ingen som behöver gilla bilderna förutom jag själv och min man. Så nu har jag bokat tid om en vecka! Har förstås ingen aning om hur slutresultatet blir, men det blir i vilket fall en intressant erfarenhet. Även om jag hoppas att min man också ska gilla det så är det mycket en egotripp, jag har länge haft ett komplicerat förhållande till min kropp och nu vill jag fira att jag äntligen börjar gilla mig själv. Om inte annat kanske man kan sitta där när man är 80 bast och säga "wow, jag var rätt het en gång i tiden" Jag får återkomma när jag har gjort det...
    Vill också veta!
    Kanske vore nåt till silverbröllopet
  • esset50

Jag skulle aldrig någonsin få jobb som modell. Varken med el utan kläder...
    Finns vissa delar som kunde vara större o andra mindre...

Tränar för att må bra o bli mer fit, men inte som en galning

Känner mig ändå bekväm i min kropp o upppskattad, men det kan ju aldrig vara fel att fylla sin självkänsla lite. Den behöver man ju alltid jobba med, oavsett kroppsstorlek.

• lisen85

jag kan bara tipsa om skåne, min fotograf var duktig på att göra en lugn och "ganska" avslappnad. jag är inte så stor men har motsatt problem. tycker att jag e benig och för tunn utan kvinnliga former men jag älskar de bilder han tog. han plockade fram det vackra och sexiga hos mig

• lisamark

Gjorde min för lite mindre än ett år sen, då var jag gravid i 5:e månaden. Bilderna blev s--tsnygga trots att jag hade flera extra kilo. Har inget problem med min kropp och självkänsla men
    jag önskade att jag hade gjort den innan graviditeten, tills jag såg bilderna! Vilken egotripp! Min man ääälskade dem. Och fotografen peppade mig hela tiden och hjälpte med instruktioner. Kändes bra faktiskt att ha syrran med, det blev mycket skratt. Men min fotograf verkar i Stockholm... Kanske reser han också. www.orasisfoto.se och www.orasisfoto.blogspot.com

• Fröken Larsson

Tack för alla svar! Jag bor i Oskarshamn men nu är det ju sommar så då kan man åka runt lite i landet..spelar inte så stor roll var fotografen finns.

Ska bli kul att kolla in länkarna Lisamark!

• valkyriana

Det är väl inte bara tjejer i stl 36 som är vackra heller!

Du ska inte känna dig obekväm alls. Jag gjorde en sådan fotografering och min fotograf var jätteduktig på att få mig att känna mig bekväm

• esset50

Nä, man är ju inte precis van att posera halvnäck inför främmande människor!
    Det vill nog till att fotogrfen kan sitt jobb

valkyriana skrev 2008-07-07 11:04:36 följande:
    Det är väl inte bara tjejer i stl 36 som är vackra heller!Du ska inte känna dig obekväm alls. Jag gjorde en sådan fotografering och min fotograf var jätteduktig på att få mig att känna mig bekväm
  • valkyriana

Nej, man är ingen slitz modell direkt....

Och vill förövrigt inte vara det heller. Bilderna jag tog har mycket lite gemensamt med sådana bilder.

esset50 skrev 2008-07-07 20:31:19 följande:
    Nä, man är ju inte precis van att posera halvnäck inför främmande människor!Det vill nog till att fotogrfen kan sitt jobb
  • Stjärnblomma

Har gjort det nu och det var oväntat kul! Bilderna är inte klara än så jag vet inte hur det blev, men det var inte alls så genant som man kunde tro, min fotograf var jättebra på att få en att slappna av (i Göteborg, www.jennyblad.se ) Var ute med min man senare på kvällen, klädde upp mig i fin klänning och högklackat och kände mig tuffare och snyggare än på länge, så lite effekt på självförtroendet hade det faktiskt.

• zsandora

Ett litet tips kan ju vara att lägga lite pengar på underkläderna, åk till en proffs butik, där hjälper dom dig oavsett vilken strl du har, på så sätt kan du känna dig sexigare...

jag ska göra min fotografering om två v, syrran ska följa med mig me.
    Men då ska ja ju ha underkläderna som ja ska ha under brudklänningen, plus ett par snygga skor med hög klack ( skogalen), man ser oftast lite smalare ut i höga skor...

Svar på tråden Bra secret box-fotograf för storväxta tjejer?