• neamano

Tips på färgtema

Skulle vilja ha tips på olika färgteman. Vi ska ha sommarbröllop. Tycker att många färger är så fina och kan inte väjla! Vill ha färger som är lätta att använda till trycksaker (inbjudningskort etc.) dekorationer och brudbukett. Vilka färger har ni?
    Tar också gärna emot tips på hur man enkelt kan göra inbjudningskort och programhäfte.

• Svar på tråden Tips på färgtema
  • cj080927

Vårt färgtema är grönt, vitt och platina.

• neamano

Vad för färg är platina?

• brilliant bride

Vi gifter oss i augusti och har grönt, vitt och lite silver. Jag tycker att grönt passar bra till sommarbröllop och det passar till mycket. Grönt är också lätt att dekorera med (gröna växter som murgröna) Sen kan man använda blommor i den färgen som man också ska ha. Vi ska ha murgröna och mycket vita rosor. Sen har vi silverkandelabrar.

• cj080927

Platina är en silvervit ädelmetall.

• Augustibruden 2008

Vi ska ha brunt/vitt/rosa som färgtema

• weinlove

Vi gifter oss på lördag och har färgtemat vinrött och cremefärg. Så fint ihop tycker jag.

• weinlove

Vi gifter oss på lördag och har färgtemat vinrött och cremefärg. Så fint ihop tycker jag.

• weinlove

sorry. blev två på en gång :)

• cesseny

Jag är också i valet och kvalet. Satt och gjorde framsidan till festprogrammet i publisher och valde ett tema som hette röd som bestod av två olika rosa nyanser och sedan texten med rött.

Men nu känns det som om jag vill ha någon färg som bryter av det rosa, istället för röd. Jag kanske får låna augustibrudens färgtema, brunt bryter av det rosa bra!

• gustafmatilda

Vi hade blodrött, vitt och guld. Vi höll oss dock inte strikt till dess färger i val av trycksaker och dekorationer utan satsade då på naturfärger. Vårt färgtema syntes framför allt i våra kläder och accesoarer.

Andra förslag:

limegrönt, mörkgrönt, vitt, guld
    silver, rosa, vitt
    svart, vitt
    svart, silver, vitt
    mörkrött, orange, guld
    blått, silver, vitt
    rosa, brunt, koppar, guld
    brunt, koppar, creme, guld

Hoppas du blir lite inspirerad! (jag blev sugen på att bröllopsfixa ännu mer nu, men det är ju lite sent för min del :P)

• Casall

Vi gifter oss i augusti och har svart och pärlemor som tema.

• Wifetobee

vi har ljuslila vit o silver

• FrökenHoppsan

Vi ska ha rosa-silver-grönt. Har funkat jättefint som tema!

• chamor

Vi har massa färger vi... Huvudfärg rosa-lila. Till det vitt och naturfärg. Och så lite grönt (murgröna längs borden).. Får väl se om det blir för mycket Men så har vi iaf

• Marsaphir Marlean

Vi har mörklila guld och ivory.

Svar på tråden Tips på färgtema