• charmtroll

Katt som slickar på vägg?

Vår lilla Sunshine (7 mån) har gjort detta i lite mer än en vecka. Vad kan det bero på? Det är alltid på samma ställe som hon slickar, och vad vi kan se så är det inget som är spillt där eller liknande. Någon som har erfarenhet av detta/vet vad det beror på??

• Svar på tråden Katt som slickar på vägg?
  • ester

Lokan
    Skönt att höra att det förhoppningsvis kommer att lösa sig. Håller verkligen med om att katter är jättehärliga!

• monalisa

Ester!

Vår hona ägnade sig också åt att kissa lite överallt men efter kastreringen var det slut med det på en gång! Hoppas det funkar för er med!

• Lokan

Jag tycker att den här tråden var underbar! En katt som slickar på väggen! (Alltså, jag vet att man blir orolig och så, det är inte det jag menar).
    Men bara trådens namn "katt som slickar på vägg" hihi!! Hade man haft en lista på de roligaste trådtitlarna så skulle nog denna ligga högt upp!
    Och återigen: Lycka till med steriliseringens resultat! Det kommer bli jättebra tillslut. Hälsa väggslickaren.

• Sigge

Katt honor verkar ha lite speciella grejer sig för. Min katt tjej är tre år snar och hon äter kartong och papper. Jag vet inte vad det har tagit åt henne. Nu har hon nästan gnagit ner en hel sko kartong. Hon äter inte upp all kartong utan biter och ganger och så spottar hon ut det mesta. jag antar att hon har något slags bit och gnag behov....

• Glad

Min katt mumsade i sig en hel förpackning med sådana där gula öronproppar som man kan köpa på apoteket.... Han blir helt galen när de ligger framme. Öronpropparna kanske luktar som en blandning av räkor och fisk i ett? Kan tillägga att min katt mår bra trots att han vräkte i sig alla öronpropparna (ca 10 par).

• ullis_p

Mina katter har sina små egenskaper de med.

Paks älskar tandkräm,schampo,tvål och acteton o nagellack (och nej hon får inte äta nåt av det!!). Det absolut bästa hon vet är att slicka på plast: plastpåsar, bubbelplast, plastfolie...... you name it

Smulan äter gärna papper och alla sorters trådar. En gång åt hon t.o.m en tråd med nål. Som tur väl var så kom den ut av sig själv utan att skada henne (vi visste inte att hon svalt nålen - då hade vi ju naturligtvis tagit henne till veterinär)

Tigris gillar bacon och torkad skinka

Ullis

• alfrida

Skönt att läsa att det inte bara är min katt som är lite sned i huvudet. Foppa, våran äldsta katt slickar på vårat element helt frenetiskt. Men värst är ändå hans förkärlek till presentsnöre. Julen för två år sedan fick vi åka till veterinären med honom. Dom fick öppna hans lilla mage där dom hittade ett presentsnöre med knut på. Det är inte första gången han har ätit presentsnören men det har kommit ut den naturliga vägen. Dock inte denna gång då det var en knut på. Det var i sista ögonblicket vi kom in med honom. Tydligen var snöret på väg att skära sönder hans tarm. Det blev en dyr liten historia för oss och en plågsam för honom. Hans mage är förstörd av detta och idag kan han bara äta special foder och torsk. Men tro inte att han har lärt sig något av detta. Behöver jag säga att vi brukar råda folk att inte slå in våra paket med presentsnöre......

• Citronella

Min ena katt älskar att slicka på tvättkorgen...

• Popflickan

Hehe.. katter och dess egenheter skulle nog kunna fylla flera böcker!

Vår minsta kisse är helt galen i en minivibrator vi har. Den ser ut som en liten kanin liksom med en liten vibrator i. Jag märkte detta när vi hade köpt den precis och inte hade prövat den än.

Jag satte på den, och Sigge kom springande, han hörde nog surrandet! Han blev helt fascinerad!!! Han tryckte nosen mot den och strök sig mot den och blev helt förvirrad när jag stängde av den! Han gillar lukten av plastmaterialet den är gjord av också, han ville gärna leka med den. Hehe.. Så fort vi nu använder den och han hör det kommer han rusande.. hehe jobbigt! Får mota bort honom eller gömma oss under täcket!

Mer katthistorier vad gör era katter??

Lena

• Smilet

*Skratt.

Min katt;Moses,ÄLSKAR Flask-korkar(plast)!
    Pa kvällarna ligger han alltid och gnager pa dem....
    Strange cat!

• Smilet

*Skratt.

Min katt;Moses,ÄLSKAR Flask-korkar(plast)!
    Pa kvällarna ligger han alltid och gnager pa dem....
    Strange cat!

• Sigge

Jag trodde verkligen att det bara var vår katt som var lite knäpp i huvet som äter saker, men jag hade verkligen fel. Jag har haft samma problem som "Glad" med öronproppar. Min katt åta bara upp två men vetrenären sa att hon haft väldig tur som fått ut propparna den naturliga vägen. "Glad måste haft gigantisk tur att hennes katt fick ut alla 10 st utan problem. Vilken tur. De sväller nämligen i magen och blir jätte stora. Min katt har efter det blivit opererad två gånger för att hon ätit upp saker som fastnat i tarmen på henne. De lär sig ju inte heller av sina misstag de små liven. Det är inte billigt med sakätande katter, det vill jag lova. Som tur var försäkrade vi henne två veckor innan den första insedenten....

• ester

Steriliseringen gick bra, och bägge katterna mår kanonfint!

Tixie, vår äldsta, älskar att slicka och bita på plastpåsar. Kanelbullar, dillchips och ostkaka är favoriter.

Sissa, minstingen, tuggar på alla mattes blommor även om det finns kattgräs tillgängligt. Hon apporterar även sin favoritleksak som är persiennsnören ihopknutna till en liten boll.

• charmtroll

Sunshine äter inget ovanligt, hon är snarare en finsmakare.

Hennes storebror, Shadow, är katternas slaskhink-äter i stort sett ALLT! Vitkål, ostbågar, riskakor, SALLAD, flingor mm.

Sunshine är som en liten hund. Säger man "ska vi gå ut?" så sitter hon redan vid dörren och är så ivrig. Man måste skynda sig att sätta på selen och sen är det apport för hela slanten. ÄLSKAR att apportera pinnar och så är det ju kul att hålla och morra lite när matte försöker ta pinnen.

Svar på tråden Katt som slickar på vägg?