• Fru Hilde

    Äntligen fredag del 14

    janos skrev 2008-09-14 13:00:02 följande:
    Hilde, skönt att du börjar må bättre, trots att livet är stressigt och uppåner.Kan det vara så att du har ett annat jobb på gång, eller är han på väg att sluta?Det är inte så mycket att läsa ikapp.
    Jag skulle tro att det är båda anledningarna plus några till
  • Fru Hilde

    Nejdå Janos jag planerar att bli en lyckligare anka på andra sätt Blandannat har jag bestämt mig för att kliva ur garderoben... här... www.hildes.se

  • Fru Hilde

    äntligen på väg skrev 2008-09-14 22:09:36 följande:


    Åhå! Tjusigt Hilde
    TACKAR
  • Fru Hilde

    Taskigt MC Du är inte sämst, du är bara fast i en dålig situation i ett mindre lyckat system. Det låter kanske klämkäckt, men jag håller verkligen tummarna för dig! För du förtjänar bättre än detta.

    Själv har jag ju i måndags blivit meddelad att jag ska sägas upp. Många tvära kast har det blivit nu i veckan. Jag orkar inte gå närmare in på det, men kan väl summera med att jag känner mig som en urlakad hästlort.

    Mina chefer skulle jag vilja skicka ner i en svavelosande avgrund ihopknutna med väldigt färgglada stryktåliga stödstrumpor, så de kan få finurla i en het evighet på hur man blir en bättre människa.

  • Fru Hilde

    föresten så kom jag på en sak till att meddela. Min blogg hildes.se funkar tydligen inte i internet explorer. Där både försvinner bilder och inlägg. Har ni firefox funkar den finemang.

  • Fru Hilde

    äntligen på väg skrev 2008-09-20 16:03:39 följande:


    Åh... Nedrans chefer du verkar ha Hilde. Finns det nåt positivt att ta med sig från det hela så är det väl att du slipper ha med dem att göra mer...
    Ja du har en poäng där!!! Smart tänkt Äpv

    Jag har tydligen haft för mycket kring mig den här veckan. Jobbade ju sexdagarsvecka också. Jag vaknade för en stund sedan och var alldeles uppe i varv. Så det blev lite surf på nattkvisten istället för sömn... nu ska jag nog gå och värma mig en kopp mjölk så ska jag väl förhoppningsvis somna igen.
  • Fru Hilde

    anne på grönkulla skrev 2008-09-21 07:47:49 följande:


    *kramar om alla som behöver det*Här går allt på högvarv också som vanligt, MEN jag är helt stolt över att ha hunnit träna 2 gånger nu i helgen!
    oooo jag är rejält impad ! Själv sitter jag i soffan. Hemsk mensvärk blandad med en större nypa förkylning och en mindre nypa stressreaktion. Kan inte rekommenderas.
  • Fru Hilde

    *fniss* tjära o fjädrar jo du har som vanligt väldigt RÄTT!

    näpp nu ska jag tydligen vara rolig mamma och leka koja plikten kallar...

  • Fru Hilde

    Skulle tro att det var en snok ÄPV. Tror de har gula fläckar.

  • Fru Hilde

    Ah, ja du ser... det är nyttigt med surf

    Idag är lilla tösen förkyld. Alltså surfar jag Dottern tittar på Elias, en väldigt fin animerad serie om en norsk liten räddningsbåt.

  • Fru Hilde

    Ojdå Anne! Då grattinerar jag i förskott !!!

    Så nu har jag föresten bloggat lite mer. www.hildes.se
    Fast det kanske är ett litet nördigt inlägg, men ni känner ju mig och vet vad ni kan förvänta er Jag funderar på att plåta lite skåpsluckor idag och eventuellt någon dörr. Jag har nämligen gjort sista strykningen på mina ytterdörrar nu och spröjsen är också målade. Fast de är bara målade på utsidan, jag bedömde att insidorna kan jag måla i höst när dörrarna sitter på plats. Självklart råkade jag ut för lite misstag också, maskeringstejpen på rutan hade släppt lite i kanterna så kanterna mot glaset blev fula... så igår fick jag fixa till det. Jag hoppas att jag lyckades.

  • Fru Hilde

    äntligen på väg skrev 2008-09-23 20:57:17 följande:


    Vilket häftigt hus ni bor i Hilde . Blir nyfiken på hur ni gjort om det inuti, från skola till hem. Blir så imponerad av folk som är duktiga på att inreda och göra fint. Tapeten i hallen är ursnygg!
    Tack Vad gäller tapeten så fullkomligt älskar jag den. det är faktiskt en specialare som inte finns med i deras kataloger. Köpte den direkt på fabriken. Lite kul att vara udda
  • Fru Hilde

    Kramar tillbaka då

    Nähä.. vet ni vad? Det är konstigt mycket enklare att sitta här framför datorn o jäsa än att städa Måste sluta jäsa... kommer tillbaka senare.... eller ännu senare.

    KJAM O HÅNGEL (som vår MC brukar säga)

  • Fru Hilde

    Ännu en dag när världen blir upp och ner

    Just nu vet jag inte riktigt vad jag orkar eller inte orkar. Jag är less på allt! och så är den ena katten sjuk också. Hon har varit i slagsmål förra veckan och vi hittade inte så mycket på henne, mer än att hon hade ett igenmurat öga, men när vi öppnade och tittade på det såg det helt friskt ut. Nu är ögat fullt med var och hon är slö och inte alls som vanligt och hon har inte orkat tvätta sig riktigt.

    Vad gäller min egen sjukdom så trodde jag väl att det var förkylning först, men det är nog snarare utmattningssymptom igen verkar som om jag får feberfrossa och dålig mage när jag mår riktigt dåligt psykiskt. För tillfället är jag översvämmad av dåliga händelser så det ska inte så mycket till för mig att tappa konceptet känns det som. Känns som om hela huvudet är fyllt med lera och att kroppen inte orkar vara med alls.

  • Fru Hilde

    Hi hi Heja Mammacatta!! helt rätt, jag skulle nog inte heller velat öppna innan jag fått veta om och när jag ska flytta.

    Det ser ut som om jag blir "ledig" från och med i morgon.

    Cybermamma sådana där stövlar har min tös Ett par chockrosa, men hennes har fina silvriga spännen också Skulle tro att de där spännena kanske slits av om ett tag, men de är fina så länge de sitter. Svindyra var de också, men jag glömde titta på prislappen ända tills jag hade betalat

  • Fru Hilde

    Hej
    JAG LEVER !!! men bara nätt och jämt. Kan inte gå in på detaljer men jag har varit i helvetet och kommit tillbaka. Jag lovar.

    MC jag har läst, men var tyvärr så uppfylld av mitt eget att jag inte klarade att svara. Jag lider med dig och önskar dig verkligen det bästa! Gruppkramar har du fått i massor så jag beamar dig ett par varma vinterskor så du kan hålla fötterna varma och huvudet kallt. Kan behövas när främmande tanter ska klämma på en

    Efter en underbar dag där maken verkligen såg till att jag hade möjlighet att tänka lyckliga tankar så mår jag aningens bättre. Fast jag har ändå fullt med konstig ångest och gråter ett par skvättar då och då. Jag pratade med en person som kan en hel del om hur man funkar vid stress och mycket svåra saker och enligt henne tar det minst ett par dagar innan kroppen lugnar ner sig. Jag hoppas det stämmer. Hursomhelst så har jag numera lön, men inget jobb...

Svar på tråden Äntligen fredag del 14