Förlåt en dum fråga...
Eller två dumma kanske.. Första frågan... Hur håller man bröllopsbuketten? Alltså högt lågt?
Sen.. hur sätter ni på strumpebandet? På stayupsen eller ovanför. Högt på benet eller strax ovan knät???
Tacksam för svar...
Eller två dumma kanske.. Första frågan... Hur håller man bröllopsbuketten? Alltså högt lågt?
Sen.. hur sätter ni på strumpebandet? På stayupsen eller ovanför. Högt på benet eller strax ovan knät???
Tacksam för svar...
Jag höll min bukett framför magen ungefär. Det är precis hur man själv känner sig bekväm. När det gäller strumpebandet hade jag inget, men det verkar rimligt att ha det direkt ovanför knät.
Håll inte buetten för högt upp!!! Ser inte snyggt ut på bilder, ser väldigt stelt ut. Håll den hellre lite avslappnat. Kolla på lite bröllopsbilder och tänkt på hur de har buketten. Håll den lika när du går in och ut ur kyrkan(alltså inte för högt upp). Tycker jag iaf .
Strumpebandet vet jag egentligen inte. Men om jag ska gissa så tror jag som ovanstående, strax ovanför knät. Men det beror ju på vad man tycker är bekvämt oxå, man vill ju inte känna att den håller på att glida ner... Usch så pinsamt det vore
Jag har hört att man ska låta armarna vila på höftbenen, och alltså hålla buketten rätt långt ned... Det ser klart mycket bättre ut än brudar som håller sin som man höll i tärnljuset i luciatågen när man var liten
Inte för högt precis som de andra säger, utan i magtrakten, lite avslappnat. Sen om du ha en droppformad så tänk på att inte vinkla ut 'hänget' så det står rätt ut, det är inte snyggt. Utan hänget ska just hänga rätt ner
i navelhöjd ska den hållas
Tack snälla för alla svar. Jag vill inte att det ska så dumt ut... det var det jag var lite orolig för... håller ni er man i handen när ni går in och blomman i den andra???
Herreguuuud.. vad mycke man kommer på nu när det håller på att dra ihop sig..
Fick tips att precis som Annaoch Henrik sa , så ska armen vila på höften och droppen ska hänga rakt ner.
Sen kan jag meddela att när man är jättenervös och ska in i kyrkan så är det där med hur buketten hänger eller hålls det sista man tänker på.
Även om jag visste hur jag skulle göra så gjorde jag inte så
När det gäller brudbuketten: Ett tips är att lufta upp och rulla axlarna bakåt för att få en avslappnad hållning. Sedan låter du underarmen vila mot höftbenet, då kommer buketten ungefär i navelhöjd.
Strumpeband behövs inte när du har stay-ups, de har ju oftast redan en spetskant som dekor. Innan det fanns stay-ups hade man strumphållare som fästes högst upp på strumpan och sedan sattes strumpebandet fast som dekor ovanpå fästet - alltså högst upp på strumpan. Vet att en del använder strumphållare även till stay-ups, men det ska egentligen inte behövas. Sen vill man kanske ha strumpeband som en kul grej (som mannnen tar av och slänger till manliga gäster). Då kan det kanske vara smart att inte sätta det så högt upp.
Oops. Armarna ska lyftas upp och inte luftas
Och så var det axlarna och inte armarna. Lite snabb på tangenterna idag
Vår präst sa att vi ska hålla varandra i handen när vi går in (upp för backen ) och då finns det ju bara en hand kvar för blomman