Jag kör också crosstrainer för Team Sportia. Håller med om att det är värt att lägga lite mer pengar på en som är stabilare och som "rullar" bättre och mjukare. Jag gav 3000 kr för min och den har display och pulsmätare. OM jag är duktig så kör jag 3x45 minuter i veckan. Sen har jag hantlar, hopprep och ett "dörrgym" från Stadium som jag verkligen kan rekomendera. Man fäster det i en dörr och stänger dörren, man kan fästa gummibandet runt vaden och träna baksida lår, mycket bra!
Dörrgymmet kostade nog 199 kr, hopprepet 99 kr. (båda på stadium). Ett annat hett tips som verkligen funkar för mig, är att äta var 3:e timme, alltid. Jag började med det för ca 1,5 år sen och har hållt mig på samma vikt sen dess. Jag äter ganska hälsosamt utöver det, men jag gillar godsaker också. I början är man inte hungrig var 3:e timme, men det handlar om att komma in i det och vänja kroppen vid en jämn blodsockernivå. Att våga slänga den sista maten om man är mätt eller helt enkelt ta mindre på tallriken.
Drick mycket vatten! (även detta en vanesak, i början springer man ofta på dass)