• Cross

Kul lekar inför bordsplacering?

Efter vigseln ska vi ta en båt till festlokalen. Båtfärden tar ca 30 minuter, sedan blir det 30 min mingel när vi kommit fram.

Vi har ca 40 gäster, som kommer sitta vid 5 olika runda bord.

På båten vill vi ha någon slags aktivitet där gästerna får reda på vilket bord de ska sitta vid. Alla borden har olika namn (vi har sjö-tema så namnen är t ex Livbojen, Sjöstjärnan, Livräddarna).

Vi funderar på att
    1) ge gästerna en symbol för det bord de ska ha, t ex en brosch med en liten livboj
    2) ge gästerna en liten rebus var. "När vattnet omsluter kroppen, är en sådan som du toppen" typ.

Eller? Snälla kom med roliga förslag. Det vore ju kul om folk hittade sina bordsgrannar och kunde säga att "hej, är du också en livboj - vad kul".

• Svar på tråden Kul lekar inför bordsplacering?
  • gustafmatilda

Vilka roliga idéer! Jag vet inte om jag har något att bidra med, men jag tycker det låter bra det ni redan kommit på. Återkommer om det dyker upp nåt!

• f1bride

I festhäftet har vi skrivit en rolig beskrivning (som mestadels är sann) om alla gäster, så vi ska klippa ut beskrivningen men ta bort gästens namn - sen ska de då få läsa beskrivningarna och gissa vars de ska sitta hehe

• furillen

vi kommer ge gästerna en halv filmtitel, så får de leta upp den andra halvan = deras borsdam / herre.

• MagDan

Jag tycker att det är en jättebra idé! Skulle gärna sno den själv om det är ok En fråga bara: Om ni väljer nummer 2 (för jag fattade det som att ni har antingen en rebus eller en liten symol - stämmer det?) tänker ni då er att rebusen blir så pass uppenbar att alla kommer fram till samma svar? Och blir det inte så då att man istället börjar jämföra vilken fråga man fått på sin lapp? Men som sagt - en kanonbra mingelidé

• Fröken förväntan

En idé är att göra pusselbitar av en bild som föreställer en livboj, sjöstjärna o.s.v. så får de vid samma bord leta upp varandra. Kanske ett litet symboliskt pris till de som pusslar ihop sitt först! Då blir det ju lite teambuilding

Kräver ju ite pyssel men man kan ju bara klistra upp bilden på hårdpapp och klippa ut 8 delar (fyrkanter).

Svar på tråden Kul lekar inför bordsplacering?