Tärnor
Hej!
Kan man ha två tärnor?
Hej!
Kan man ha två tärnor?
Jag ska ha två tärnor!
Jag har haft lite mindre tärnproblem liknande dina, mitt råd är att strunta i det. Ju mer man ska praaaata om saker ju större problem blir det. Det är ER dag och för den det inte passar är det bara att tacka nej, eller hur? Men visst kan du fråga henne om du vill (jag skulle låta bli), men grubbla inte en massa. Lägg energin på det som är roligt istället - ni ska ju gifta er!
Stor kram!
Det löser sig ska du se, jag har strulat 7ggr värre än dig och nu är det så fridfullt och alla är nöjda och glada
...varför skulle den första tjejen ha ensam tjing på att vara tärna???
7ggr värre vad menar du med det? Du behöver inte berätta om du inte vill, men hur löste du det?
Vet inte varför hon skulle ha ensam tjing tråkigt känns det men det löser sig tids nog. Synd om henne bara att hon känner som hon gör.
Åkej tog väl i lite med 7ggr värre....he he
Men det löste sig med att vara ärlig, att säga att så här är det, gillar ni det eller inte?
Det är en lååååång historia som jag inte vill tråka folk med, men för att göra en lång historia kort kan jag väl säga så här: jag frågade tärna 1 först, sen tillkom tärna 2 som sedan tackade nej (eller jag bad henne backa ur pga att hon ligger i skilsmässa och har dålig eknomi mm mm, hon kunde inte ställa upp 100% och då kändes det bättre att hon hoppade av) och då frågade jag tärna 3 som tackade ja. Så du kan förstå att det har varit måånga turer och disskutioner........
...det har varit lite sura mina bland mina tärnor oxå ska jag väl tillägga..men det gick över!
Skönt att höra . Vad menar du med ekonomi skall tärnor stå för någon kostnad menar du?
De står för sina kläder & skor själva...(tärna2 räknade in det + resa hit, övernattning, present)
Men tärna 2 har två tonårspojkar, dyr hyra (Sthlm) mm + ett ex som inte betalar underhåll.....mycket strul med andra ord.
Det var mest att hon kände att hon inte kunde ställa upp till 100% för mig, hon gick och mådde dåligt för hon inte visste hur det skulle bli och då sa jag att det är bättre om hon kommer som gäst istället och slappnar av..
Nu har det strulat till sig ännu mer för henne så hon kanske inte kan komma alls på bröllopet, men jag orkar inte lägga mer energi på det längre..trist men verkligheten är så här.
Jag vill se fram emot och glädjas över vårt kommande bröllop och äktenskap!
Hoppas att inte detta förstörde er vänskap. Lycka till och tack för tips
Klart du kan. Jag hade 3
Var dom samms hela vägen?
Nej det tror jag inte
Men bröllop verkar locka fram inte bara gott i människor - uppenbarligen. Vi är ju alla olika, jag skulle inte bli tjurig och det tillkom en tjej till, det är väl bara kul att vara flera! Och i slutänden är det ju för brudparet man ställer upp, inte för sin egen skull.
Lycka till, det var ingenting