• tolonta

    Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4

    Dags för ytterligare en ny tråd!

    Här är länken till den förra:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2819688.html

    Och listan över de som hänger här i tråden, med vigseldatum:
    17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 December 2008 - Ullrika
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    13 juni 2009 - pitesara

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 15:03
    Nyaste listan (sorry...):

    17 mars 2008 - Birella
    3 maj - le dauphin
    10 maj 2008 - FruFA
    7 juni 2008 - rosalin
    14 juni 2008 - Pärlhönan
    27 juni 2008 - mickes tös
    1 augusti 2008 - tolonta
    2 augusti 2008 - slilja
    8 augusti 2008- brud 08 08 08
    9 augusti 2008 - blivandefrularsed
    16 Augusti 2008 - Marlean
    16 Augusti 2008 - Ule
    23 augusti 2008 - CaCC
    23 augusti 2008 - citronita
    6 September 2008- BrudSeptember2008
    6 september 2008 - janedoe
    6 september - Ullrika
    15 November 2008- Novemberbröllop08/Kristina
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    13 juni 2009 - pitesara

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-11 21:24
    Uppdaterad igen, med nya som lagt till sig. Har inte tagit med de redan gifta en gång till, dock...

    15 November 2008-Novemberbröllop08/Kristina
    31 januari 2009 - Ceasara
    9 maj 2009 - Underbara ungar
    30 maj 2009 - Brud0905
    13 juni 2009 - pitesara
    1 augusti 2009 - ansis
    1 augusti 2009 - sarapayam
    22 augusti 2009 - Goaste

  • Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4
  • Marsaphir Marlean

    Ja det var jättefint! Extra roligt att de inte hade det på en lördag eftersom jag då varit mer "beredd" på det hela. =) Nu blev jag totalt paff.

  • CaCC

    Nej, det är bara korsettsnörning.

    Marsaphir Marlean skrev 2008-08-03 11:40:00 följande:


    CaCC Fick du ingen dragkedja som är dold till?
  • CaCC

    Låter som en supermysig dag. Själv väntar jag mig nog att bli hippad i helgen eller nästa helg, finns inte så mycket mer att välja på sen.

    Marsaphir Marlean skrev 2008-08-03 11:39:40 följande:


    Själv hade jag min möhippa i fredags! Jag trodde den skulle bli på lördagen, så jag blev jätteförvånad. Efter att ha fått dricka bubbel och ha en lätt picnic vid kyrkan togs jag sedan med ögonbindel ut till köpstaden, där jag fick sjunga in en skiva som jag senare på kvällen sålde på Bogrens. Mina underbara vänner körade på Jonas Gardells Aldrig ska jag sluta älska dig, vilket var underbart, sedan åt vi glass och for *ännu en gång med ögonbindel* till Lundsbrunn där jag fick en ryggmassage och vi badade gott. Där fick jag även en "makeover" med en plasttiara, slöja, en svart klänning som visade halva bh'n och nätstrumpbyxor. Efter det for vi till en av tjejerna som hade dukat jättefint och tänt ljus i hela lägenheten och åt god mat, svarade på pinsamma frågor, och dansade. Sedan gick vi ut och som sagt: Drack, sålde skivor och dansade. Hade jättekul verkligen! =)
  • Novemberbröllop08
    CaCC skrev 2008-08-02 20:20:10 följande:
    GRATTIS Tolonta! Hoppas din dag var underbar. Själv har jag äntligen fått hem min klänning från Lillsessan, vilken klänning säger jag bara, den är heeeelt underbar. Har inte provat den riktigt för jag måste få hjälp med snörningen, men den verkar vara bra i storlek. Känns overkligt att ha den hemma.
    Gud så fin din klänning var Jag längtar tills jag får hem min, ska komma nån gång i aug.
  • tolonta

    Hej hej allihop!

    Japp, nu är jag gift! Och vi hade en superrolig dag!!! Vädret var strålande, jag kände mig jättefin och det verkade även som om gästerna hade väldigt skoj, många var kvar länge.

    Några små missöden var det kanske... Men det är mest sådant som blir roliga anekdoter såhär i efterhand.

    Nu ska vi en sväng till kusten i några dagar, men när jag kommer tillbaka ska jag ladda upp litet foton och berätta mera...

    Ha det så skoj på hippor och annat som ni verkar ha för er nu!

  • Mickes tös

    sarapayam: nej vi får inte alla bilder på en skiva, men vi får en del. De korten som är tagna i studio och som porträtt ute i botan och i kyrkan får vi inte, men de bilder hon tog under vigseln och mingelbilderna efter vigseln får vi på skiva.

    tolonta: Ni var jättefins och vilken tur ni hade med vädret, himla tur att er 10-årsdag inträffade på fredagen och inte på lördagen, då det spöregna. ha det mysigt på kusten.

  • brud 08 08 08

    Grattis till alla som har gift sig.
    Har inte varit inne på ett tag men det har varit fullt upp med allt.
    Jag det är ju min tur på Fredag och det mesta är färdigt lite små fix kvar.
    Hoppas bara att vädret blir bättre och att mina barn och min m2b blir friska från magsjukan som de har just nu,och att jag slipper den.Jag själv spräckte ögonbrynet i fredags och det hoppas jag hinner läka tills på fredag.

  • Novemberbröllop08

    brud080808: Ojdå, mycket som hänt hos dig. Hoppas du slipper magsjuka, vore ju inte så bra att bli sjuk på den stora dagen. Vädret ska tydligen bli bättre men mulet, inget regnt dock. Vad dom säger nu dvs, brukar ju inte vara 100% det är.

    Just nu håller vi på med att få klart alla trycksakerna. Ska provtrycka imorn och går allt rätt så ska allt tryckas nästa v

  • Novemberbröllop08

    Vart håller mina skövdebrudar hus?

    Igår var vi och provtyckte. Allt blev kanon så nästa v kör vi tryckningen. Spännande. Ska fixa lite med inbjudan själva sen, sätta silverband runt. Kommer bli sååå fint

    Vad händer hos er andra?

  • tolonta

    brud 08 08 08 skrev 2008-08-05 09:17:21 följande:


    Grattis till alla som har gift sig.Har inte varit inne på ett tag men det har varit fullt upp med allt.Jag det är ju min tur på Fredag och det mesta är färdigt lite små fix kvar.Hoppas bara att vädret blir bättre och att mina barn och min m2b blir friska från magsjukan som de har just nu,och att jag slipper den.Jag själv spräckte ögonbrynet i fredags och det hoppas jag hinner läka tills på fredag.
    Oj, hoppas ni är friska allihop...

    Och att ni får en jätterolig dag imorgon!!!

    Novemberbröllop 08>> Lova att lägga ut bilder sen!!!

    Själv ska jag röja litet i lägenheten (välbehövligt) och sedan belöna mig själv med att titta på foton som har droppat in. Vi hade tomma CD-skivor med specialutskrivna etiketter på, samt adresserade och frankerade kuvert att lägga dem i. Mycket bra drag, tycker vi. Har redan fått 6 skivor med bilder!

    Andra grejer som jag är riktigt nöjd med är vår bordsplacering. Några visste vi skulle vara svårplacerade, men överallt annars verkar de ha haft väldigt trevligt! Hade till och med lyckats med något jag inte visste, tre personer som jag satt bredvid varandra kom på att de alla kommit i kontakt med sina respektive via nätet, och att det var därför de hamnat så. Det var det inte, men skoj ändå!

    Tidsplaneringen för middagen sprack med typ 1,5 h, men det är sak samma när folk har trevligt. Utöver de tal vi visste om så höll brudgummens gudmor ett tal, några kompisar sjöng en sång med specialtext, mina systrar hade paketleken och några kompisar till mig hade "mitt livs sista tenta", där jag fick prist för varje rätt svar. Det var folk på dansgolvet hela kvällen (mina klubbkompisar brukar vara flitiga dansare, så jag var inte orolig...)

    De missöden som var (mest roliga anekdoter redan nu) var väl att halva serveringspersonalen var sjuka, men ersättare ordnades. Hade varit bra att vara någon mer, men det löste sig ändå. Brudgummen hade glömt att raka sig (!), detta gjordes med Loka och engångshyvel medan vi väntade på fotografen. Viss blodsutgjutelse stoppades med den lilla handdukan jag tagit med för att stå på om det var smutsigt. After shave ersattes av en våtservett med citrondoft och handcreme med blomdoft... Men ingen märkte något senare. Fotografen var litet sen, han körde litet vilse på Kinnekulle (lätt hänt), men vi hann ta massor med kort, bland annat stannade han kvar efter kyrkan och vi tog en del foton där innan vi åkte vidare till festen.
Svar på tråden Vi som ska gifta oss kring Skövde (Skaraborg) del 4