• RunAwayBride

göra brudbuketten själv

har någon gjort eller planer på att göra brudbuketten själv? eller har någon tips och idéer på en ganska lättlagad bukett att dela med sig av?

Eftersom vi gifter oss i florida, vill jag inte beställa nån bukett via nätet där, eftetersom jag har ingen erfarenhet av hurudana buketter som är vanliga där, och de jag har googlat upp har jag inte varit särskilt imponerade av. har någon erfarenheter av det?

jag tänkte på att göra själv en ganska enkel rund bukett med ljusa , ev. vita rosor. blommorna behöver ju köpas på ort och ställe, men allt annat tillbehör kan jag ju ta med hemifrån färdigt.
    har testlagat en som jag blev nöjd med redan, där hade jag satt i pärlor och en tråd med pärlor över, men har även här sett fina bilder på buketter med lyktranka(?) i.

• Svar på tråden göra brudbuketten själv
  • pearlgirl

Hej!
    Jag har inte själv gjort nån brudbukett men har tips på två sidor du kan kika in på där de visar hur man binder fina brudbuketter.
    Den ena är Gamman www.gamman.se/Skola.asp och den andra är Blommor hemma www.blommorhemma.se/ - kolla under Tips & Ideér här.

Hoppas du hittar lite vad du letar efter

• RunAwayBride

Tack för tipset! dom här sidorna kommer jag säkert att ha mycket nytta av!

• RunAwayBride

tack igen för tipsen, nu ska det bli öva av!

• AnnaochHenrik

Här har du en annan instruktionsvideo!
    Jag hade tänkt göra en egen bukett, men nu inser jag att det räcker att göra bröllopsmaten själv, kommer vara nog sönderstressad ändå

• pearlgirl

Jag kom på nåt annat, var inne på Martha Stewarts hemsida för ett tag sen och under fliken Wedding har hon olika videosnuttar, bland annat en där hon binder en blombukett. Ser väldigt enkelt ut i alla fall Så kolla in den på www.marthastewart.com

• Lyckans fjärli

Jag gjorde min brudbukett själv med hjälp av en kompis. Provgjorde först en som jag blev nöjd med så jag bestämde mig för att göra en själv. Om det inte hade blivit bra så var min backup-plan att springa ut och köpa en bukett. Jag hade "pluggat" lite genom att titta på you-tube och läsa på nätet hur man skulle göra. Jag skulle inte spara min bukett, hade på ett tidigt stadium bestämt att jag skulle lägga buketten på minneslunden dagen efter bröllop. Bild finns i mitt galleri.

• Blivande fru L

Lyckans fjärli - du måste göra ditt galler tillgängligt så att vi kan se din bukett!

Svar på tråden göra brudbuketten själv