• Danielaa

Byter ni efternamn?

Hur gör ni me efternamnet? Byter någon av er/båda eller behåller ni era "vanliga"?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-02 10:02
    Lägger till.. Skriv gärna varför den som byter gör de eller varför ni väljer att behålla osv...

• Svar på tråden Byter ni efternamn?
  • Boxerbruden

Jag byter efternamn. Då min bror och M2 B heter samma sak i förnamn så blir det konstigt med 2 stycken med samma namn helt och hållet. Men visst det är klart att man kan göra så oxå. M2B´s efternamn är inte så vanligt heller så och dubbelnamn nej det går inte alls då våra efternamn är ganska lika så det låter helgalet. Måste öva på att skriva namnet bara. Har ändå levt med mitt efternamn i 30 år.

• Havsro

Får också alltid bokstavera mitt efternamn, fast det gör mig inget! Och att det får m2b oxå. Två svåra, ovanliga efternamn (mitt är dock ovanligare...)...det kommer att bli en kamp in i det sista..helst vill vi ju heta samma.. :)

• Äppelkindad

Åh, jag byter efternamn! Längtar till att jag får börja säga det högt. Byter för att min blivande man har ett mycket finare efternamn

• högstavinsten

jag längtar efter min mans efternamn. det är ovanligt och bara 3 bokstäver. vår dotter heter också det och det ska bli kul när hela familjen heter så och vi kan stryka mitt från brevlådan!

• Vill nu

Jag kommer att byta bort mitt -son-namn till förmån för ett som i alla fall är liiite ovanligare och roligare + att vår dotter har hans efternamn.

• RunAwayBride

Jag har beslutsångest över namnbytet...började från att jag absolut ville behålla mitt eget...dubbelnamn tyckte jag att inte om, för att våra efternamn nödvändigtvis inte "passar" ihop, nu är jag inne på dubbelnamn, passa eller ej, för delvis vill jag nog ha hans namn också, men även behålla mitt... så får se efter en månad om jag är helt inne på att byta..

• Havsro

Visst är det knepigt?! Tycker det är supersvårt och velar oxå massor...tur det är ett tag kvar att fundera på ;)

RunAwayBride skrev 2008-08-15 21:18:17 följande:
    Jag har beslutsångest över namnbytet...började från att jag absolut ville behålla mitt eget...dubbelnamn tyckte jag att inte om, för att våra efternamn nödvändigtvis inte "passar" ihop, nu är jag inne på dubbelnamn, passa eller ej, för delvis vill jag nog ha hans namn också, men även behålla mitt... så får se efter en månad om jag är helt inne på att byta..
  • RunAwayBride

jodå, det är jätteknepigt! och jag skulle snart borda börja bestämma mig, men jag tror det blir dubbelnamn, så kan man ju alltid ta bort ett av dom i framtiden om det känns för jobbigt med två!

• bröllopsblomma

Självklart byter jag efternamn. Han har ett ovanligt namn som endast hans släkt heter medan jag heter ett rätt så tråkigt namn. Det ska bli så kul att heta samma.

Svar på tråden Byter ni efternamn?