• Boomtown

    Min gubbe bryr sig inte nämnvärt om bröllopet, snyft

    Min gubbe blev överlycklig när jag friade. Men vi har inte samma förväntningar på brölllopet. För hans del kan han lika gärna ta det borgeligt i vanliga kläder utan fest. Jag vill ha allt och lite till. Min drömklänning är hittad. Jag vill se ut som en prinsessa, vilken tjej vill inte det (INTE bokstavligt talat!) Men min kille säger att han har ju sett mig förut så det blir nog inte så annorlunda.Då känner jag mig så töntig när jag kommer i värsta bröllopsutstyrseln. Jag vill ju att han ska tycka att jag är vacker. Ja du blir så fin så, säger han, mig spelar det ingen roll hur du ser ut. Det är inte det jag vill höra. Han gillar inte en massa prål heller. Chansen är stor att jag kommer stå att gråta och känna mig töntig på bröllopsdagen. Ingen mer som känner så här? Hör alla andra tjejer som säger att deras killar höll på att svimma när de såg dem i kyrkan för att de var så vackra. Det kommer min inte att göra. I vanliga fall ger han mig komplimanger och är jättesnäll. Men bröllopet är han totalt ointresserad av. Det är din grej/dröm säger han. Fixa ihop något du.Känns inte alls kul ju. Syrran och morsan + kompisar är inte överdrivet intresserade dom heller. Detta är inget kul. Oj, det blev ett långt inlägg, men var tvungen att prata av mig. Tur att ni finns

  • Svar på tråden Min gubbe bryr sig inte nämnvärt om bröllopet, snyft
  • Meiia

    Min blivande ville inte heller ha ett stort bröllop i kyrkan med alla ögon på oss... men han har tur eftersom det ville inte jag heller. Vi kompromissade och jag fick vit klänning och vi gifter oss i utlandet istället och det blir bara han och jag och våra föräldrar.

    Min blivande är inte speciellt intresserad av att planera det hela utan är VÄÄÄÄLDIGT glad om jag fixar allt så han bara kan komma dit och svara JA! (hoppas jag)
    Självklart försöker jag göra så gott jag kan för att han ska få en bra upplevelse och göra saker som han skulle uppskatta.

  • zsandora

    När vi bestämde att vi skulle gifta oss,lr när Jonas fria så sa han att jag fick sköta planeringen.De va knappt han brydde sig om gästlistan. Å absolut inte vilka kläder ja ska ha.

    Men när vi bestämde att två av hans närmaste kompisar skulle va bestman så ändra han sig lite å nu har han massa planer.
    Men om hur jag ska se ut bryr han sig inte om, men de e ju desto roligare för mig, att verkligen få överraska honom!

  • Zozo

    Vi fick ta en kompromiss för att det skulle bli bra. Jag hade tänkt mig ett enklare bröllop med typ ALLA nära och kära men maken ville ha sa fa som möjligt. Att det skulle vara borgerligt var vi överens om; sa vi gjorde en ceremoni pa var sätt som hölls utomhus. Vi plockadeut de 30 närmaste och da blev det verkligen den allra närmaste familjen (föräldrar och syskon med respektive och barn) samt de absolut närmaste vännerna. Dessa bjöd vi in till en veckas bröllopsfirande pa ett slott/herrgard i Frankrike (vi bodde där da). Slottet hyrde man som man hyr en stuga - med kök, lakan etc och utan personal. Till själva bröllopsmiddagen hade vi catering och resten av veckan hjälptes vi at med maten (som vi bad om bidrag pa en hundring om dagen de övriga dagarna efter själva bröllopet) Vi var bada SAA lyckliga över det upplägget; vi behövde inte sta ut med sura faster Agda bara för att man MASTE bjuda henne och vart vi än sag var det bara älskade människor.
    Vi körde pa med riktig brudklänning (dock röd) och finkostym.. Ceremonin var väldigt vacker och känslofylld..

    Kanske blir det bättre om ni sätter er ner och pratar igenom bröllopet och kommer fram till en lösning som passar er bada bra. Du kan ju inte bara kräva att han ska tycka det är kul att planera allt som du vill ha det...

  • Dsy04

    min sambo friade mig men han sa att han hade så mycket jobb att göra och att jag skulle fixa allt

    visst ger han tycke om bröllopet men jag ser inte mycket angagemang i det hela ...så det mesta gör jag

    så ja...du är inte ensam i detta

    sambo jobbar mycket i utlandet så jag är som mest själv med detta

    vi kvinnor är mera romantiska av oss..män är lite anti..att visa känslor o så...kanske är de lika romantiska som vi men vågar inte riktig att visa allt jag menar inte alla män

  • Boomtown

    Där sa du något. Det är romantiken jag saknar. Fast jag kunde inte sätta ord på det. Det är ju en enda stor romantisk händelse och det vill man ju vara 2 om. Annars så känns det ju patetiskt. För mig. Och det känns lit esom om det kvittar om DEN låten spelas för oss, eller om det är levande ljus och mysigt. Men det är väl så det är med karlar. Lika bra att inse. Sen när det gäller ska jag bränna honom i baken med en blåslampa. Då får han hjälpa till med det praktiska :)


    Dsy04 skrev 2008-07-11 18:45:16 följande:
    min sambo friade mig men han sa att han hade så mycket jobb att göra och att jag skulle fixa alltvisst ger han tycke om bröllopet men jag ser inte mycket angagemang i det hela ...så det mesta gör jag så ja...du är inte ensam i detta sambo jobbar mycket i utlandet så jag är som mest själv med detta vi kvinnor är mera romantiska av oss..män är lite anti..att visa känslor o så...kanske är de lika romantiska som vi men vågar inte riktig att visa allt jag menar inte alla män
  • GME76   080802

    Han kommer definitivt tycka du är jättevacker, garanterat. Han har väl svårt att se det hela framför sig kanske .

  • Paeonia

    Vi var överens om att INTE ha någon fest, middag eller ens fika efter vigseln. Vigseln däremot lägger vi mycket krut på (även om sambon lika gärna skulle kunna ta det borgeligt )

    Då kan vi bjuda alla vi vill utan att bli ruinerade av maten, slipper stå i fokus en hel kväll osv osv. Jag har klänning, han jacuett, blommor, fotograf, solist och allt annat som hör ett riktigt pampigt kyrkbröllop till.

    Sen bjuder vi på snittar och bubbel utanför kyrkan och minglar en timme innan vår chaufför kommer i en dundersnygg cadillac -59

    Sen sover vi först en natt på hotell där vi äter och myser med våra barn sen morgonen efter lyfter planet till grekland.

    Så man kan ju faktiskt göra giftemålet på väldigt många olika sätt om man kompromissar lite grann och funderar över vad som är det viktigaste för en.

    Vi är så nöjda över vårat upplägg och många har sagt att så skulle de göra om det fick göra om allt igen.

  • cesseny

    Här är en till som planerar för bröllopet själv. Min blivande makes önskan om bröllop var att vi skulle gifta oss utan publik, och det får jag acceptera. Han har fått gått med på att vi har en bröllopsfest efteråt, som blir en överraskningsfest, för de som är bjudna tror att de kommer för att fira min födelsedag.

    Till saken hör att min blivande avskyr när det är mycket folk och jag skulle aldrig drömma om att utsätta honom för ett bröllop som är obehagligt för honom.

    Till festen kommer våra familjer och våra närmsta vänner och det känner jag räcker gott och väl. Min bästa kompis och sambons bästa kompis kommmer vara vittnen, ev ska jag fråga en annan av mina närmaste vänner om hon vill vara brudtärna.

    Kan det vara så att din sambo känner lite likadant? Att han älskar dig och vill gifta sig med dig tvivlar jag inte alls på, men för honom är nog själva giftermålet och vad det står för det viktiga och inte allt lull lull runt omkring.

    Jag sa tydligt till min sambo att även om vi gifter oss utan några andra än vittnena närvarande så vill jag vara fin, det är trots allt en gång i livet! Och det har han inget problem med, men att sitta och titta på bordsdekorationer eller frisyrförslag i timmar det sträcker sig över hans engagemang. Och jag tycker att det är helt ok! Jag känner min sambo och vet att det inte beror på att han inte älskar mig, men för honom är de bitarna av giftermålet inte speciellt viktiga, men han låter mig hållas för han vet att jag tycker att det är roligt och en viktig del!

  • Martina66

    Jag tror du har en alldeles normal blivande man! Har nog aldrig hört talas om blivande brudgummar som bryr sig lika mycket om alla detaljer och har lika storartade drömmar som blivande brudar. Bara att acceptera att det är en tjej-grej. Och passa på att fixa det som du vill ha det - fast tvinga av honom ett och annat OK emellanåt så att du vet att han inte är direkt emot det du planerar i alla fall

    Det troliga är att din blivande kommer tycka att du är toppenfin hur du än klär dig - han säger ju exakt det! Men om du är rädd för att han inte gillar alltför "utspökad" look, kanske ändå du ska avstå från det.

    Lycka till med allt!

  • Boomtown
    Martina66 skrev 2008-07-20 19:37:51 följande:
    Jag tror du har en alldeles normal blivande man! Har nog aldrig hört talas om blivande brudgummar som bryr sig lika mycket om alla detaljer och har lika storartade drömmar som blivande brudar. Bara att acceptera att det är en tjej-grej. Och passa på att fixa det som du vill ha det - fast tvinga av honom ett och annat OK emellanåt så att du vet att han inte är direkt emot det du planerar i alla fall Det troliga är att din blivande kommer tycka att du är toppenfin hur du än klär dig - han säger ju exakt det! Men om du är rädd för att han inte gillar alltför "utspökad" look, kanske ändå du ska avstå från det. Lycka till med allt!
    Åh tack. Man behöver höra att han är normal fast han inte lägger ner sig. Jag vet ju att han är en typisk karl och att det skulle bli så här. Men det känns tröstande att höra det från någon annan.
Svar på tråden Min gubbe bryr sig inte nämnvärt om bröllopet, snyft