Inlägg från: förstagångsbrud |Visa alla inlägg
  • förstagångsbrud

    Maj 2009

    Jag ska gifta mig den 1 maj! Bestämdes igår. Hur långt har ni här kommit med planerna?

  • förstagångsbrud

    Sweetsun:

    Jag tror inte att min ring kommer att bli särskilt dyr. Vi köpte ganska vanliga förlovningsringar med "stjärnor" stansade i ringen. Tanken var att sätta en sten i varje stjärna vid speciella händelser i livet, som i höstas när min son föddes, då satte vi i en liten sten. Vid bröllopet ska vi sätta i en till fast lite större.

  • förstagångsbrud

    Vi har hittat en jätte jätte jättebra lokal! Ett gammalt fint stenhus med 1,3 meter tjocka väggar. Helt underbar miljö vid en å. 800 kr!!!

  • förstagångsbrud

    Nu har vi pratat lite om budgeten och det får hamna på max 40.000:-. Men då har jag räknat med 6000:- för en klänning (planeringsverktygets förslag) och det tycker jag låter väldigt dyrt? Vad ska era klänningar få kosta? Var hittar jag bra klänningar till ett betydligt lägre pris?

  • förstagångsbrud

    Så svårt det är att inte SÄGA NÅGOT!!! Vi har ju precis bestämt datum och ingenting är färdigt. Och det är ju lite spännadne att ha en hemlighet... Men, jag kan inte koncentrera mig!!

  • förstagångsbrud

    Leeloo: Skickar du redan inbjudningar? Jag längtar tills jag ska göra det. Vi har hittat en bra lokal men ingenting är bokat ännu. Så det lär nog dröja lite innan vi har hunnit så långt, och jag kommer nog att spricka innan dess!

  • förstagångsbrud

    Leeeloo: Smart tänkt. Sölvesborg känner jag till, kommer inte så långt därifrån! Nu bor jag i Hässleholms kommun. Nästan all vår släkt och vänner bor här nere så det blir inga långa resor, så vi får nog vänta med inbjudningarna till i början av nästa år. Att jag ska hålla tyst så länge känns som en omöjlighet, måste hitta någon att prata sönder!

  • förstagångsbrud

    Hur många gäster tänker ni bjuda? Om vi skriver upp alla som vi vill bjuda så blir det runt 65 personer... Men det kanske blir för dyrt? Vi har tänkt en budget på 40.000:-. Ska laga maten själva, handla sprit i Tyskland och en billig lokal.

  • förstagångsbrud

    sweetsun: det var en smart idé att göra så! Bjuda in släkt först och bjuda in fler vänner om det går. Så ska jag också göra tror jag...

  • förstagångsbrud

    skruttgumma: Ja, det blir ju lite pinsamt... Jag vill helst inte bjuda min syster men det blir jag tvungen till ändå. Kan ju hoppas att hon inte kommer. Släkten är värst, som det heter!

    Jag vill nog bjuda några gamla vänner som jag inte har träffat på jättelänge. Det hade varit kul, det är ju inte så ofta man har stor fest. Men jag får se hur det blir när det är dags!

Svar på tråden Maj 2009