jag blev hippad i lördags
Tjoho, det hände i lördags.
Jag brukar alltid träna på lördagar och går då upp 8:30 men denna dag ville min sambo att jag skulle upp tidigare och fixa lite med bröllopet för min syster skulle komma på kvällen.... not.. jag står där i hallen i tröja och string då 2 av mina tärnor, min kompis och en syster kommer in.... och inte nog med det så har de anställt min pappa som ska filma allt...då förstod jag att det inte skulle bli någån träning . Jag får byta om till rödrandiga korta byxor, ett rött linne, en virkad brödkorg på huvudet och röda nalle tofflor. Över detta fick jag bära en lila morgonrock... tur att det var på morgonen för vi träffade bara två människor ute. Jag hade ingen bindel och första anhalten var ute hos min andra syster på landet vid min svågers båthamn. Där i solen satt två systrar till med en härlig frukost åt alla. efter det var det dags att åka ring efter båten.. jippie..har aldrig gjort det, så det var jätte kul. bara för att jag inte åkte i så blev jag iknuffad av min yngsta storesyster. En av mina tärnor åkte oxå efter båten men hon slog runt och hamnade i vattnet. Sedan fick jag byta kläder igen, flanellskjorta, jeansshorts, cowboyhatt och röda gummistövlar. resa forsatte till en bondgård där jag fick köra traktor med släp och det gjorde jag galant. Tärnan var med på det oxå. kossorna var och hälsade på eftersom vi var i deras hage. Lunch efter detta hos syrrans kompis vars sambos traktor jag körde. Sedan bar det iväg igen och stoppet blev vi en brant klippa i södertälje. jag skulle repilera... (gå ner för berget med rep och sele). Det var grymt kul och min tärna gjorde detta oxå. Sedan gick resan vidare till en judoklubb och där fick min tärna och jag fajtas lite. det var kul men svettigt... Efter detta pass var det ducshning och sminkning. På med nya kläder igen, sjal på huvudet, blommig 50-tals klänning, röda strumpbyxor och mina röda tofflor. resan bar vidare till torekällberget där resan avslutades med en god middag.
Och allt detta finns med på film