• AndLisa

besviken

Jag är så besviken just nu! Vi bestämde oss för länge sen för att förlova oss utomlands i sommar. Nu när vi har kommit närmare har vi insett att vi inte har råd med ringar. Vi måste spara de pengar vi kan till vår resa.
    Detta har varit oerhört svårt för mig att acceptera eftersom jag har sett fram emot det så mycket. Sambon har försökt att förklara för mig länge att vi inte har råd just nu och att han vill vänta tills i höst, då vi också kan köpa lite finare ringar.
    Jag har precis insett att det inte kommer att bli av i sommar och känner mig fruktansvärt besviken och ledsen. Kanske är löjligt men jag blir så när jag har sett fram emot något så länge.

• Svar på tråden besviken
  • zsandora

Dum fråga, måste ni ha ringar då? Köp nåt enkelt där ni ska åka till. Förlova er som ni ville, gör nåt kul å romantiskt av det och byt ut ringarna när ni har råd.
    Ringarna är bara matrialisk ting...

• la esposa

Kan ni inte köpa tunna silver ringar eller något och sedan byta ut de?många byter ändå ut sina ringar när det är dags för giftemål. Jag bytte ut min förlovningsring för den var för bred och passade inte alls ihop med min vigselring. Annars får ni ta och förlova er i fjällen ivinter kanske :)
    MIn vännia hittade ingen fin vigselring så hon gifte sig med en i silver.. :)

• Brud28

Köp en enkel ring utomlands så länge, bara något jätte enkelt.
    Och förlova er än då, sen i höst när ni har råd köper ni de ringar ni vill ha!

• AndLisa

haha...tack för alla förslag:)...det är klart att ringarna inte är det viktigaste, men vi vill gärna göra det "på riktigt". Tyvärr ser det inte ut som att vi just nu har råd med silverringar heller, det skulle vara om vi hittar några fina utomlands som inte är så dyra.
    Det är inte det att vi absolut måste förlova oss nu, vi har ju ändå varann, bara att jag var så inställd på det och hade sett fram emot det, så det blev en sån besvikelse.
    Sambon vill att vi förlovar oss första natten i vår nya lägenhet i oktober istället ...vilket också skulle vara mysigt!

• AndLisa

känns bara så surt just nu, för det var nåt jag verkligen såg fram emot!

• la esposa

Jag har hittat raka släta silverringar för 239:- på denna sida..

www.fias.nu/silver_ringar.htm

Jag skulle gjort det så. Jag förstår din besvikelse. Trist när d blir så.

• Pupetta

Superromantiskt förslag av din sambo!
    kanske en kombi; silverringar i sommar och förlovning i lägenheten. Ju mer romantik desto bättre!!

AndLisa skrev 2008-06-29 22:50:37 följande:
    haha...tack för alla förslag:)...det är klart att ringarna inte är det viktigaste, men vi vill gärna göra det "på riktigt". Tyvärr ser det inte ut som att vi just nu har råd med silverringar heller, det skulle vara om vi hittar några fina utomlands som inte är så dyra.Det är inte det att vi absolut måste förlova oss nu, vi har ju ändå varann, bara att jag var så inställd på det och hade sett fram emot det, så det blev en sån besvikelse.Sambon vill att vi förlovar oss första natten i vår nya lägenhet i oktober istället ...vilket också skulle vara mysigt!
  • AndLisa

Ja, de var fina ringar på den sidan faktiskt:)...och kanske kan man göra en kombination...nu lever hoppet igen. Ska prata med sambon imorgon och höra vad han säger:).
    Tack för att ni är så gulliga och stöttande!
    *kramar till er alla*

• HurraViSkaGiftaOss

Strunta i resan o köp ringar istället om det är dom du vill ha.

• AndLisa

Resan är redan betald och är en present från min sambo, det vi nu försöker spara ihop till är fickpengarna:).

Svar på tråden besviken