• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • FruTez

Vi kan väl kolla lite närmare den 27:e och se hur läget är med bebisar och så... Är vi hos Abbe blir det långt för Frujj, är vi hos Frujj blir det långt för Nibla och Carma... Är vi hos Abbe så blir det också långt för mig, ifall jag inte kan få åka med någon från stan. Vet inte heller hur det är med flytt och sånt för mig just då i oktober. *säger med kraftig brytning* Letz seee intå dthe future!

Abbe: "vår" massagetant kommer på torsdag, nästa vecka och masserar alla oss!

• Ab fab

det är en ekvation vi måste lösa. Eller så får vi väl ha två fikor - en för dem i stan o en för oss lantisar

• Linum

Tezz: Du flyttar inte till Burkina Faso... Så långt är det faktiskt inte!

Alla bebisar har pappor också. Låt oss inte glömma det

• Linum

Räkna in mig bland lantisarna. Vill man komma så kan man.

• Frujj

Hej
    Nu har jag varit hos barnmorskan och kikat på bebisen igen. Idag hade den det stora nöjet att ligga åt rätt håll - sicken tur för henne/honom.. Men h*n är helt rörlig så h*n kan lika gärna vända sig fel igen. Bara att vänta och se. Tror min bm är mer nervös än vad jag är.

Ang fika i oktober så är det inga problem för mig att åka till "landet". Jag är van att åka, min pappa bor ju åt det hållet så vi har säkert åkt den vägen med bebisen förut då. (och jag som rutinerad har ju åkt bil med bebisar förr )

• Frujj

Oh förresten, vet ni, kommer ni ihåg tidigare i våras då jag tjötade om att stora E hade sökt in till en friskola som ligger här i närheten för att slippa den kommunala skolan som ligger på torget här + att jag tyckte det var bra för henne att komma ifrån hennes klasskamrater (som hon ändå inte gillar eller umgås med + att de är rätt knäppa mot henne ibland osv)
    Igår ringde rektorn från en av de skolorna, fast den som ligger i stan, och sa att de har EN plats kvar och den får E om hon vill!! Så vi pratade om det igår och E sa ja! Så nu har jag pratat med rektorn igen och imorgon ska vi dit och kika, sen på måndag börjar hon där!! Kul!! Det är en pytteliten skola, 200 elever och ligger precis bakom Carlanderska, en bit att åka men jag hoppas det kommer vara värt det!

*glad*
    (och förväntansfull)

• Ab fab

Frujj- va kul. En rolig o spännande skola kan ju verkligen betyda mycket. Det är inte kul att vara 14:*s*

• FruTez

Linum: Håller med om att ifall man vill komma så ordnar man det! Jag vet att jag inte flyttar till Afrika, men jag tycker inte det är så kul att åka kollektivtrafiken. Att åka i nästan 2 timmar, för en stunds fika, känns inte så lockande. Så ifall jag kan klämma in mig i någon bil så tackar jag inte nej till det! Måste ju få säga vad jag tycker...

• Linum

Oavsett hur man än gör blir det långt för alla parter. Man får väl göra det bästa av situationen och hoppas att nästa date kan hållas hemma hos en själv eller i alla fall i närheten.

• Carma07

Godmorgon!!

Eller ska man kanske säga god middag? Har sovit som en stock inatt hela natten och har haft jättesvårt för att vakna. Kroppen kanske vet att det är sista chanserna att sova.

Ingen stork här ännu.

Tänk vad tiden går. Blev lite förvirrad dock när frågan om vad vi skulle göra måndag den 25:e, men jag antar att det är den 27/10 ni menar då. Bra förslag att vi är hemma hos någon så man kan hänga med.

Det är alltid några som måste åka hur vi än gör. Det är nästan bättre att vi inte är hos Frujj, Nibla eller mig. För skulle det inte funka bra med bebisen just då har man möjlighet att åka hem utan att det påverkar resten av gänget.

Ett annat förslag är att vi inte tar det på måndagen utan på någon av dagarna helgen innan så vi har lite mer tid på oss. Eller rättare sagt ni andra som jobbar. Då kanske du Tezz har tillgång till bil också?

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2