• Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2
  • Frujj

Hehe nä inte Jerker eller Dick.. höhö
    Håller med lite där med Tim. Gillar namnet jättemycket men det är "nåt" med det som gör att det inte känns 100. Kanske är nån liten y-varning som ligger och dallrar i bakgrunden. Tim kan ju lätt bli Timmy.. hmm
    Oscar är lite svårt på engelska men passa på både en söt kille och en tuff kille kan jag tycka. Sen är nog Alexander ändå nog min favorit. Har en kompis vars son heter så men för hennes del var det bara roligt om vi kallade lillbebis för Alexander.

• Frujj

Fanny på en tjej i England är inte så bra, uttallet blir ju lätt Funny. hihi

Hmm Sverker på engelska.. svöööööörkööööööööööör

Hihi
    Linum: Min sysslings pappa heter Jan-Åke så inget ont om det!

• Ab fab

fanny är väl kvinnlig kroppsdel också? eller är dem mer amerikanskt uttal

• Carma07

Hej tjejer

Linum: Vad härligt med promenaden. Ska kolla din blogg senare om jag vågar.

Frujj: Vi pratade också om Oskar och Alexander. Jag gillade Oskar bättre och maken gillade Alexander bättre. Tycker om båda. Vad menar ni med y-varning?

Idag fyller lilltjejen 1 månad och jag har lekt fotograf här hemma. Har tagit på henne en ny rosa body dagen till ära och bullade upp med filt på gästsängen. Funkade hyfsat. Sedan flyttade vi ut till vardagsrummet och soffan, men då var hon inte alls med på noterna. Bullade sedan upp med vitt lakan och vit filt i gästsängen igen och med hennes enhörning, men då somnade hon. När jag tyckte att det såg obehagligt ut att sova där så försökte jag flytta på henne och då blev hon klarvaken. Dessa modeller... Men eftersom jag inte är så kräsen finns det säkert några kort som kan duga.

• Ab fab

Vilken liten diva till modell du jobbar med Carma

y varning- ronny, conny, benny.

• Frujj

Ab: Jag har oxå hört det där med kvinnlig kroppsdel men jag tror det är amerikanskt? Har inte hört det på min engelska sida nån gång iaf.

Det där med Y-varning är väl att många med just de namnen som Ab nämde ovan är brottslingar eller stökiga typer.

• Ab fab

jag tror det är f...a om jag inte minns fel... fanny alltså.

Det lär finnas en sociologisk studie som visar att y-namn är överrepresenterade i brottsregister... En underbar bok heter "jag heter Ronny" en proffessor i nordiska språk (tror jag) som skriver om sin arbetarklassuppväxt under 40-50-talet i Göteborg. Jätteintressant. Påminner mycket om min familj o min morbrors klassresa (kanske därför jag gillar den, ja för att det finns så många gemensamma nämnare)

• Frujj

Ab: Stämmer det där med Fanny = F...

Intressant bok låter det som! Kanske nåt jag kan ha tid o läsa nu när jag är mammaledig o ligger på sofflocket och äter praliner...

• Nibla

Hej på er!

Varit vaken mellan 12.30-2.30....*gääääsp*. Lillan somnade vid bröstet och när jag skulle lägga henne blev hon klarvaken och ville ha mer. Har en smula dåligt samvete då jag lite halvirriterat sade åt henne att man faktiskt får passa på att äta medan det bjuds. Usch, känner mig nu som en usel mamma utan tålamod.
    Men vi har haft en väldigt mysig morgon och förmiddag, hon låg snällt och kikade i sin babysitter medan jag åt frukost och läste GP. Nu sover hon och jag har hunnit damma, dammsuga och plocka undan. Yay!

Oskar är fint tycker jag!!! Själva funderade vi på Filip, Axel eller Karl om det blivit en kille. Svårare med killnamn tycker jag.

Svar på tråden Fikasugna GbgFruar träffas igen.... 2