• 0830

Öppnar ni presenterna under kvällen?

Hur skall man göra med ev presenter? Jag har varit på bröllop där brudparet har öppnat presenterna och det tog lång tid och man såg knappt någonting. Vi hade planeringskväll om vårt bröllop för några dagar sedan och då diskuterade vi hur man skall göra med ev presenter. Jag vill faktiskt gärna vänta och öppna på natten eller dagen efter i lugn och ro medans svärföräldrarna nog tycker att de flesta gäster gärna vill se vad vi får...
    Hur gör ni??

• Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?
  • Hedebris

nej, vi öppnar dem efter bröllopet.

• Besservvisser

Usch nej.

Presentöppningen är ju värsta partydödaren! Så TRÅKIGT!

Vi har dessutom avsagt oss presenter och hoppas verkligen att vi inte får några.

• Paeonia

Ett alternativ är väl att utse några personer tex tärnor och marskalker och att de öppnar presenterna under kvällen och ställer korten rätt så folk kan gå runt och kolla om de vill.

• Fysio

Hej!
    Jag tycker personligen att det är lite partydödare att öppna presenterna under festen för det kan ta ganska så lång tid. Själv fixade vi brunch för alla gästerna dagen efter och öppnade presenterna då! När min bror gifte sig så löste vi det så att jag och brudens syster öppnade alla paket och skrev ner på en lista vad dom fått och från vem och då kunde alla gäster sedan titta på vad dom fått.

• Besservvisser

Det är riktigt oförskämt när brudparet inte öppnar presenterna själv. Respektlöst mot gästerna.

• Hansu

Vi har inte bestämt ännu hur vi ska göra, men jag har lite tänkt lika som Paeonia. Att brudparet öppnar alla presenter är verkligen en jättetråkig "programpunkt". Men jag tror ändå att de flesta gäster är intresserade av att gå och titta på vad brudparet fått. Så vi kommer troligen också att utse någon som öppnar och endera ställer korten rätt eller skriver på en lista.

• Kärlek ger näring åt själen

Jag kan nog hålla med dig där...

Vi kommer att öppna våra själva och det lär nog bli när gästerna roar sig med att skriva i gästboken o göra frågesporten... För det känns ju lite tråkigt att någon annan ska öppna våra paket som folk köpt till oss...

Besservvisser skrev 2008-06-29 12:57:40 följande:
    Det är riktigt oförskämt när brudparet inte öppnar presenterna själv. Respektlöst mot gästerna.
  • Lina_K

Vi skulle inte öppna några men sen fick vi en bröllopsresa i överraskning och tydligen visste flera av gästerna om detta och hade köpt saker till resan så det var bara att sätta sig och packa upp... Så kan det gå...

• Sebastiána

Tror inte att det hinns med på festen. Får bli dagen efter. Det allrs bästa var ju om alla gäster kunde samlas till brunch dagen efter, men vi har inte råd att bjuda dem och man kan ju inte begära att alla ska resa till festorten en gång till + betala för brunch.

• Kärlek ger näring åt själen

Sebastiána- Varför inte bjuda på typ fika hemma hos er dagen efter? Alltså på e.m Vi funderar på att göra det om vi inte öppnar dem på bröllopsdagen. Iom vi endast blir 14 pers så känns det rätt så onödigt att låta någon annan öppna paketen..

Svar på tråden Öppnar ni presenterna under kvällen?