• Osäker

30+ kille/man söker hjälp. Ring eller inte?

Kille/man i 30 års ålder som söker hjälp.Har för avsikt att samla mod och ställa den stora frågan denna sommar. Söker då tips på denna sida om hur man (jag...) bör gå tillväga. Ringar? Ska man köpa den innan? I amerikanska filmer har de ett litet paket med ring (inkl diamant). Har man det i Sverige eller har man "bara" förlovningsringar? Har läst en del inlägg där det inte förekommit ringar vid själva frieriet. Är det ok? Ska man då ha något symboliskt?
    Som ni märker är jag i behov av hjälp. Tacksam för svar.

• Svar på tråden 30+ kille/man söker hjälp. Ring eller inte?
  • avil

tycker du kan gå o köpa en symbolisk ring! o om inte storleken passar är det inte så dyrt att slå in eller ut..det är en kul grej o romantiskt o fint tycker jag!
    Köp en ring som du tror att hon gillar-är hon för mycket stenar? eller enklare stil? du vet säkert nånstans vad som passar...

• AnnaochHenrik

Mitt förslag: Fria utan ring /med någon symbolisk ring. sen kan ni se ut förlovningsringar tillsammans. I Sverige är det vanligast att både mannen och kvinnan har förlovningsringar, oftast släta. Sen satsar man på en "rejälare" ring till vigseln.
    Jag ville vara med och välja min förlovningsring, man ska ju ändå ha den på fingret resten av livet förhoppningsvis!
    Lycka till!

• anna 2008

Jag tror inte att det finns några absoluta rätt eller fel svar på dina frågor. Min spontana känsla är att man absolut inte behöver ha köpt en ring i förväg.

När min sambo friade hade han ingen ring med sig och det är jag nästan glad för för jag vill vara med och välja själv! Att köpa en riktigt billig ring är ju en variant, men då tycker jag att det verkligen ska vara bara en symbolgrej och inget annat.

• Myrmor

håller med tidigare talare, låt henne vara med och bestämma ring. Köp en symbolisk i silver eller nåt och fria med den! Lycka till

• MrsJönsson

Min m2b köpte en ring till 40 kr. Jag hater guld och diamanter så han köpte en fake guld ring med en gigantisk fake diamant. Det var rigtig kul. Det var så meningen at vi sammen skulle finde en ring. Men jag kunne inte hitta nogen, och jag tycker att det var spild af penge att köpe en ring da jag ville få en vielsesring 6 måneder senare. Jag går med ringen hver dag. den är jävle ful /ugly...but I love it så gör som du selv tycker är bedst. du behöver inte köpe en dyr ring, en symbolsk ring betyder ofte lige så mycke

• Osäker

Ha ha underbart vilket gensvar - 1 min efter mitt inlägg och det trillar in förslag.
    Tror jag satsar på symbolisk variant.
    Jag bugar och tackar för hjälpen - bättre än ni kan tro.
    Hoppas ni får en fortsatt trevlig fredagskväll.

• Osäker

en sak till. har min farmors & farfars gamla vigselringar och hade varit önskvärt om dessa kunde återanvändas. tips?

• avil

använd de som de är!! smälter man ner oså vidare får man sällen samma guld. Slå bara in eller ut så storleken passar!! då kan du ju använda de!!

• ia7

Eller gå till en guldsmed så du vet att det är de ringarna som används i de nya

Svar på tråden 30+ kille/man söker hjälp. Ring eller inte?