• Mrs Nilsson Stewart

sviken av bröllopsfotograf

För nästan ett år sedan gifte vi oss och hade betalat 100% till vår bröllopsfotograf enligt kontrakt. Tyvärr hade han ej backat upp bilderna och efter en hårddiskkrash så lyckades han då ej ha majoriteten av våra fina bröllopsbilder i högupplösning. Han har givit den mest sämsta tänkbara service. Det tog månader innan vi fick ej veta vad som hänt och nu väntar vi fortfarande för att få material vilket verkar ossanolikt så vi hoppas nu får pengar tillbaka för de material vi ej fått. Så jag avråder er att anlita Peter Backman från weddingpictures.se

• Svar på tråden sviken av bröllopsfotograf
  • Efter 11 år är det min tur

Stackars er...inte kul
    kram

• Maurit

Fy vad illa. Jag hade blivit helt förstörd. Det är ju bilderna som man har kvar. Hoppas det löser sig och ni får pengarna tillbaka. Det är iallafall en liten tröst.

• lillP

fattar inte hur en fotograf inte kan ha backup på sina bilder! :-@

• Troll1

Herregud! Ghahhaaa, vad arg jag blivit och ledsen! Hoppas ni får rejäl kompensation!

• Troll1

Han kan ta bra betalt såg jag. En backup gör jag ALLTID på mina egna vardagsbilder tom....

• lillP

jag tycker det verkar som man får VÄLDIGT mycket för pengarna! Nästan misstänksamt mkt...

• kpt

Du kan ju tipsa honom om IBAS som återställer hårddiskar. Det kostar en slant, men det får han väl stå för.

• Lavendelflickan

IPRON Data i Järfälla är specialicerade på att återta data ifrån kraschade lagringsmedia. Jag har själv använt dem gällande minneskort.

Lycka till

• AndersEO

Håller med, om inte hårddisken/lap toppen blivit stulen, borde han givetvis försöka göra allt för att rädda bilderna, tar man fullbetalt för ett uppdrag måste man också ha råd att göra allt som stå i ens makt att rädda detta. Dessutom täcker fotografförsäkringar ofta återställning av hårddiskar, minneskort och CD/DVD skivor, någon av de tre borde finnas.

Mest troligt är väl att han sjabblat, och själv raderat bilderna eftersom det tog så lång tid innan Ni fick infon :(

• Megritzh

Förstår att ni är ledsna men det där kan hända vem som helst. Jag tycker inte att ni ska tycka illa om honom för det och ni SKA ha tillbaka era pengar annars skicka mig numret så ringer jag ;)?

• Lavendelflickan

Hur har det gått?

• MCB

Konstigt att du fick betala hela summan innan du fick bilderna. När jag gifte mig så betalade vi när alla bilder var levererat.

• 081103 1

Att återskapa en kraschad hårddisk är inte så svårt beroende på vad som skett. Sist jag gjorde det återskapade jag 99 % av bilder som fanns på en. En hel del annat skoj med som ägaren inte ville kännas vid.
    Programmen flödar ute på nätet för att återskapa.

• Fru violett

självklart ska ni ha pengarna tillbaka. Det har ni rätt till enl. konsumtionslagen. Däremot så är det tyvärr så att ingen människa är ofelbar. Även fotografer kan råka ut för för tekniskt strul i sitt jobb. Så egentligen tycker jag att konflikten bör lösas mellan fotografen och er... Och att han inte blir uthängd på nätet.. Men, det är bara min åsikt! Hoppas att några av bilderna går att rädda och att ni får ett lyckligt äktenskap

Svar på tråden sviken av bröllopsfotograf