• Marängbruden

Gästböcker/Bröllopsböcker

Vill gärna ha en bröllopsbok/gästbok till bröllopet. I de olika "bokaffärerna" på internet, finns det egentligen två varianter. En som heter "Vår bröllopsbok" och en som heter "Bröllopsboken". Är det någon som har erfarenheter av dessa böcker? Gäller följande i båda böckerna?;
    En del där gästerna får skriva - förtryckta frågor t.ex. skriv 3 saker om bröllopsparet.
    En del för bröllopsparet att dokumentera sin dag

• Svar på tråden Gästböcker/Bröllopsböcker
  • Tilldis

Var på ett bröllop nyligen där dom hade en sån bok. Den var ungefär som dom "mina vänner" böckerna man hade när man var liten.. gästerna fick fylla i lite frågor och skriva en hälsning. Längst fram i boken var det ett avsnitt som brudparet skulle fylla i senare med minnen osv.
    En jättekul bok att ha sedan, enda risken är väl att det kan bli lite fel när alla börjar bli förfriskade och inte kollar ordenligt var dom ska skriva. Själv hade jag velat ha en bok där jag kunde satt ett foto på den som skrivit hälsningen på samma uppslag, men den idén spricker när folk inte fattar upplägget och bara skriver på följande tomma sida. Märkte att det gärna hände på ett annat bröllop jag var på.

• blommisen

vi har köpt Vår bröllopsbok, ett tips är att beställa den på adlibris, där är frakten fri och kostar 168 :-, jag såg den ute i bokandeln och kostade där 299 :-

Svar på tråden Gästböcker/Bröllopsböcker