• Madde

Öppna sandaletter, vad för nagellack på tårna ??

Hejsan alla blivande brudar

En liten löjlig fråga kan tyckas, men det har gett mig lite huvudbry, nämligen färgen på tånaglarna.
    Trivialt, jag vet ;)

Min klänning kommer att vara ganska snäv och jag kommer att ha skor med öppna tår så mina tånaglar kommer att synas rätt bra.
    Jag funderade lite på att ha ett rödaktigt nagellack på tårna eftersom jag kommer att ha röda rosor i håret och i buketten.
    Fast sen funderade jag på om det kanske är "too much", men kanske bara ska ha ett genomskinligt eller ett svagt skimrande "vitt" istället.

Ja ni ser vilka funderingar man kan ha, ju närmare bröllopet dessto konstigare :D
    Tur att det bara är 1 1/2 vecka kvar drygt (31 maj).

Snälla brudar hjälp mig, jag vet ju att ni har bra smak för det här med brudutstyrsel :)

• Svar på tråden Öppna sandaletter, vad för nagellack på tårna ??
  • after eight

Jag tycker inte att du ska ha röda tånaglar. Jag hade nog satsat på skimrande vitt eller ljusrosa istället. Diskret men snyggt.

• teedler

Ta ett neutralt! Typ ljus ljus rosa, sa det inte ar for annorlunda fran nagelns farg, men anda frascht. Snyggt till en solbrand fot..

• Brudlisa

Jag såg en jättefin bild för ett tag sedan med fransk manikyr även på tånaglarna, alltså ljust rosa med en vit kant. Superfräscht!

• Madde

Tack Brudlisa för tipset.

Jag tyckte det lät lite fräscht faktiskt, lite rosa känns inte som jag direkt, men jag har aldrig provat.
    Jag får gå ut och shoppa lite olika "svaga" nagellack och testa :)

Tack för hjälpen flickor, är det nå'n som har fler förslag tas de tacksamt emot...

• f.d. Svart brud

Jag skulle använda samma nagellack på tårna som på fingrarna.

Själv hade jag bara klart, genomskinligt lack.

• Peters Ina

Frans manikyr även på tånaglarna är snyggast tycker jag. Varför inte unna dig både maniky och pedikyr till den stora dagen!?

• Charlie

Det finns väldig fin beige färg som ser oerhört snyggt och "rent".

• Paulina

Passa på och ha ett litet nagelsmycke på en tånagel. Kan vara gulligt med lite glitter på fötterna också.

• Åsa

Genomskinligt blankt lack tycker jag är finast. Rött tror jag blir för iögonfallande.

• Jema

Jag hade valt ett ljust lack, typ den rosa färgen man använder till fransk-manikyr.
    Själv tycker jag att rött och andra starka fäger blir "för mycket".

Jema

• Madde

Hej brudar.

Ville bara tala om att jag har bestämt mig, gick till min manikyrist/sminkös idag och tittade lite, så vi bestämde att det får bli fransk manikyr både på fingrar och fossingar.
    Sen tänkte vi även sätta fast nå'n glittersten på ena tånageln så det blir lite "festligt".
    Hoppas att det blir bra iallafall.

Tack alla för era synpunktar, ladys of bröllopstorget, you're the best !!!!

Svar på tråden Öppna sandaletter, vad för nagellack på tårna ??