• varelse

Finns denna förlovningsring i butik nånstans?

Hej gott folk!

Jag och min sambo planerar att förlova oss. Visserligen inte förrän om cirka ett år, men sen är jag som jag är och ska vara ute i god tid och gillar att planera såna här saker. Vi har hittat en ring som vi båda blivit förtjusta i, men jag kan inte hitta den i någon butiks sortiment. Är det någon som sett den någonstans?

Ringen i fråga heter Davos och kommer från Schalins ur serien Europa. En länk kommer här (som jag hoppas funkar, för det här med länkar och inläggning av bilder är inte min starka sida):
    www.schalins.se/show_item.asp

Jag har pratat med Guldfynd och de har den inte i sitt ordinarie sortiment och Schalins får man inte tag på som privatperson varken via telefon eller mail vad det verkar. Jag vill ju så hemskt gärna se ringen på riktigt innan jag beställer några åt oss, eftersom det ibland blir helt fel mot vad man tänkt sig när man sett något på bild!

Är det någon som sett den i någon butik så skrik till och gör mig glad! :) Vi bor i Södertälje om det skulle hjälpa något på traven.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden Finns denna förlovningsring i butik nånstans?
  • Myrmor

CAJANDER DESIGN VIKINGAVÄGEN 6 151 38 SÖDERTÄLJE 08-880488 Se sortiment
    GULDFYND AB STORGATAN 4 151 72 SÖDERTÄLJE 08-55085986 Se sortiment
    GÜRSAC GULDSMED ST.RAGNHILDSGATAN 3 151 22 SÖDERTÄLJE 08-55061126 Se sortiment
    NATHALIES GULD JOVISGATAN 10 151 24 SÖDERTÄLJE 08-55010908 Se sortiment
    QUEEN JUVELER JÄRNAGATAN 1 151 71 SÖDERTÄLJE 08-55031282 Se sortiment
    SÖDERTÄLJE GULDSMEDSAFFÄR STORGATAN 1 151 22 SÖDERTÄLJE 08-55032001 Se sortiment
    TVÅ HJÄRTAN STORGATAN 6 151 21 SÖDERTÄLJE 08-55032411 Se sortiment

länken fungerade inte.. Här är vad som står på schalins hemsida om vilka återförsäljare de har i södertälje

• mysifer

www.schalins.se/sok_af_NEW.asp

här är en lista på återförsäljare i södertälje. det är kanske inte hundra att de har just denna ringen men eftersom de har schalingsringar borde de kunna ta hem denna så att ni kan få titta på den.

• varelse

Tack!

Jag har såklart kollat över listan på återförsäljare i Södertälje via Schalins hemsida och Guldfynd har den inte i sitt sortiment och det är långt ifrån alla Guldfyndbutiker som tar in ringar som inte finns i sortimentet. I så fall beställer de hem för att man ska köpa i rätt storlek från början och jag skulle bara vilja se och hålla i den på riktigt innan man bestämmer sig slutgiltigt.

De andra butikerna har jag inte ringt till idag, men om vi hinner ska vi kila ner till centrum imorgon innan jobbet (vi jobbar natt båda två och först ska vi till veterinären med kissen) och se om någon har den inne.. Jag håller tummen för att någon har den i visningsexemplar!

• MLilja

www.jempguld.se Dem har den i sitt sortiment i affärenn. Visserligen är dem belägna i Kungsör, men det är verkligen värt att åka dit! Jättetrevigt bemötande och massor av hjälp och tips!

• grabbarna

har själv kikat på den och har hittat den på alla guldbutiker vi besökt utom just guldfynd dom verkar koncentrera sig med så ringar från andra märken. vi ville se ringen turin som äkta ring och det var bara en butik av de vi kollade hos som var tillräckligt serviceminded för att beställa hem en äkta som vi fick se och prova...man lägger ju ut flera tusen och då bara fått se en mässingskopia kändes fel..men nu visade det sig att butiken är 4000:- dyrare än internet så vi väljer att köpa på nätet.

• varelse

jag hittade den i butik här i södertälje också. faktum är att första butiken jag gick in i som inte var guldfynd hade den. gürsac guldsmed heter butiken och de som stod vid disken var jättetrevliga och erbjöd oss priset 5.000kr inkl gravyr för båda ringarna. hoppas bara att de har kvar samma pris när det är dags att köpa dem om lite drygt sju-åtta månader sådär. ;)

jag håller med grabbarna där, att självklart vill man ju se och hålla i den RIKTIGA ringen som man planerar att beställa när man ska lägga ner så mycket pengar på den och det dessutom är meningen att man ska ha den resten av sitt liv! jag förstår att ni köper på nätet pga prisskillnaden!!

• grabbarna

ja alltså vi var helt inne på att köpa i den affären just pga dom faktiskt tog hem en äkta åt oss men det är inte värt 4000:- ett par hundringar extra hade vi kunnat betala men inte så här mkt

varelse skrev 2008-06-28 19:06:22 följande:
    jag hittade den i butik här i södertälje också. faktum är att första butiken jag gick in i som inte var guldfynd hade den. gürsac guldsmed heter butiken och de som stod vid disken var jättetrevliga och erbjöd oss priset 5.000kr inkl gravyr för båda ringarna. hoppas bara att de har kvar samma pris när det är dags att köpa dem om lite drygt sju-åtta månader sådär. ;)jag håller med grabbarna där, att självklart vill man ju se och hålla i den RIKTIGA ringen som man planerar att beställa när man ska lägga ner så mycket pengar på den och det dessutom är meningen att man ska ha den resten av sitt liv! jag förstår att ni köper på nätet pga prisskillnaden!!
Svar på tråden Finns denna förlovningsring i butik nånstans?