• Fredrik och Sabine

är detta rimligt pris för blommor?

Var hos floristen igår och pratade blommor.
    I min brudbukett ska det vara krysantemum, blåklockor, ev gula rosor och sen en massa grönt.
    Samma som jag har ska brudtärnan ha - fast mindre.
    Och sen 2 crosager (stavas det så?) till brudgum och bestman.

Sen beställde jag 4 bordsdekorationer med samma blommor som i brudbuketten plus murgröna som ringlar sig ut längs borden från blommorna.

Detta kommer att kosta cirka 2800 kr.
    Är det ett rimligt pris? Får för mig att det är så himla dyrt....

• Svar på tråden är detta rimligt pris för blommor?
  • socker86

Det var ett ganska bra pris måste jag säga för så mycket. I "normala" fall (vad nu normalt är) så ligger en klassisk brudbukett på 1500-2500 kr så då kan du ju räkna ut hur mycket du fick för dom pengarna.
    Jag har gått trädgårdslinjen på gyymnasiet så jag vet lite iaf... :) Hoppas det var till någon hjälp?

Lycka till!

• Anna  Sol

Jag tycker det var ett bra pris, för du menar 2 buketter, 2 crosager och 4 bordsdekorationer??? Tycker inte det var dyrt.

Man kan ju få betala upp till 2000 för bara brudbuketten...

• Paeonia

Håller med socker 86. Tycker du verkar ha fått ett bra pris

• Miss Blue

Vi kommer betala enligt följande:
    Min brudbukett (samma som vid mitt nick) 1250kr
    2 st corsage á ca 70kr
    2 st tärnbuketter á ca 200kr

Men vi ska inte ha några bordsdekorationer gjorda utav floristen utan ska köpa vanliga 10-pack rosor och dekorera själv
    Det är jättesvårt att säga vad som är bra pris, det beror lite på var man bor oxå.....

• Fredrik och Sabine

Tack för era svar!

Okej, då kanske det inte är så farligt ändå....Det är bara mitt snåla jag som tycker nästan 3000 kr är mycket för blommor som ska användas under en dag.

• pluggisen

Hej,
    jag betalar 1300 kr för 1 brudbukett, 2 tärnbuketter och 2 corsage, Borden dekorerar vi med murgröna som mamma har i trägården och rosenblad som vi köpt på Ikea, ev, ska jag köpa några gerbera också.....Men jag tycker att det var hyfsat pris men jag vet inte om jag velat lägga så mycket på bara blommor,Du kanske kan göra bordsdekorationerna själv, då kommer du ner lite pris om du vill komma undan lite billigare.

Hoppas det ordnar sig

• Ilbäcksan

Jag betalar 2000:- för
    *En brudbukett droppformad
    *en tärnbukett med samma blommor som brudbuketten, men mindre.
    *2 corsager
    *1 blombåge över oss vid middagen
    *några hårblommor till uppsättningen.
    Då får jag ändå ett kompispris för att jag känner hennes man. Jag tycker det priset är helt ok, för det är ganska mycket jobb som ligger bakom allt.

• cazan

Det var ett väldigt bra pris!

• LottaAnders

Jag får betala 1250 kr för en rund bukett med 25 rosor, musgröna och pärlor, en tärnbukett, modell mindre än min samt tre corsager med ros, murgröna och pärlor.

• pluttefisa

LottaAnders, du ska händelsevis inte köpa detta paket till ett super pris i Malmö-Lund omradet? Isafall kanske du skulle kunna ge namn och adress till den trevliga floristen?

• socker86

Fredrik och Sabine skrev 2008-06-24 13:07:29 följande:

Tack för era svar!Okej, då kanske det inte är så farligt ändå....Det är bara mitt snåla jag som tycker nästan 3000 kr är mycket för blommor som ska användas under en dag.
    Lugnt, jag kan också tycka att det är mycket pengar för en sådan sak en dag. Men jag vet ju varför dom tar så mycket betalt, och tack vare att jag utbildat mig så ska jag göra ett tappert försök att fixa min egen bukett.

Om jag lyckas som jag har tänkt så lovar jag att lägga ut en bild på det färdiga resultatet för att dela med mig av mina kunskaper och idéer :)
Svar på tråden är detta rimligt pris för blommor?