Drar ut på tiden...
Jag börjar bli lite irriterad på min m2b. Det är snart 4 år sedan vi förlovade oss, och vi har inte kommit till skott. Det har kommit en del större grejer i vägen, såsom flytt mellan olika städer, husbygge m.m. och jag är helt med på att inte göra allt på en gång. Men ska vi vänta till hus och allt annat är helt färdigt får vi vänta tills 2020 i den takt allt går nu. Två gånger har jag seriöst tagit upp ämnet sedan vi förlovade oss, att jag vill att vi gifter oss inom något år eller två, båda gångerna har han på något konstigt sätt lyckats säga OK men först när vi blir färdiga med allt annat..? Så det slutar med att allt bara rinner ut i sanden...
För oss båda är det inte viktigast med fest och kyrkbröllop, utan själva grejen att gifta sig och åka på en riktig "smekmånad". Vi har t.o.m. snackat om LasVegas bara för att vi båda vill åka dit utav andra anledningar... Vi pratar ofta om bröllopsresan och är verkligen fortfarande "nyförälskade" trots många år tillsammans, så glöden och gnistan finns fortfarande kvar.
Är jag knepig som blir lite irriterad på honom? Har jag rätt att bli otålig? Eller ska jag bara nöja mig med att vara förlovad och vänta på att han tycker att det passar? Senast gång han slingrade sig ur det blev jag verkligen sårad och undrade vad som är fel med mig efterssom han inte vill lika mycket som jag, och bestämde mig för att aldrig prata om det igen - lagt bollen hos honom helt enkelt. Vad tror ni det är han är tveksam inför? Vi har det så bra annars, aldrig några problem, har jämt jättekul ihop... Men just på denna punkten felar det... Blir bara så frustrerad =(