• Anja 19 juli 2008

Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5

Hej allihop

Nu är den stora dagen verkligen nära. En del av oss är redan gifta

Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. Flera av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av våra planer inför våra stundande bröllop och dela med oss av våra erfarenheter när vi väl är "hitched"

Hoppas att ni hittar den nya tråden! Välkomna både nya och gamla :)

• Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5
  • Anettan73

a wife to be skrev 2008-07-03 07:53:26 följande:

Var de svårt att välja tårta? Jag har ju min bild hur jag vill att den ska se ut, men vet inte vad fyllningen ska vara. Vad har ni i eran?Känner att jag måste ta tag i tårtan nu, dagarna bara går och snart är det dax.
    Vi har hallon och choklad mousse.
  • Anja 19 juli 2008

Mazarinbotten, jordgubbsmousse och rabarberkompott

(den vi först beställde hade mörkchokladbotten, passionsfruktfyllning och vaniljstångsbotten). Sen ändrade vi oss då den tårtan blev såååå dyr. Nästan 6.000 för tårta känns banne mig inte ok!

• Anettan73

Jag hade med Ultimate cake och vår skulle med kosta ca 6500. Och då fick vi inte den utkörd. Nu bet 4000 och får den utkörd Och mousse och inte smörkräm..

• Fröken Planera

Hedebris! Visst är det jobbigt när barnen håller på så där, särskilt när man är utsatt för blickar som man tror kritiserar.
    Förskolelärare har sett det där massor av gånger. För dem är detsäkert inget konstigt. Det har ingenting att göra med att du är bonusmamma.
    Jag håller med wife to be. Håll henne hemma om du kan, för tomma hot lär de sig alldeles för snabbt.

• Fröken Planera

Wife to be. Vi ska ha tårta med jordgubbsmousse, rabarberkompott på mazarinbotten. Sen ska den täckas med något vitt, antingen vit choklad eller vit marsipan. Såååå somrigt!

• Anja 19 juli 2008

Hedebris

jag måste säga att jag förstår dig men jag tror oxå att det är hormoner som spökar!

ATt barn inte vill följa med hem är ju hihi, typ normalt och bara ett tecken på att de trivs. De måste ju frigöra sig lite och det är ett naturligt steg i deras utveckling.

Hur gammal är Julia nu?

Sedan reagerade jag kraftigt på dagisfröknens kommentar om att du blev ledsen. Att skuldbelägga ett barn på det sättet är ITNE ok. FAttar inte att hon sa så!!!

Som du gjorde efter ett tag, sa att NU ska vi hem o sätta henne i vagnen, HELT ok. Du visade att det var du som bestämde men att säga att skuldbelägga är nåt av det värsta jag vet. Ryser.

Hellre auktoritär än skuldbeläggande allts.

Och barn behöver ramar o gränser coh att någon bestämmer. Är ju just detta de testar iolika åldrar. Och hon måste testa. HOn är programmerad så! HOn är NORMAL Hur jobbigt det än känns för dig, tänk på att så här gör hon, så här gör barn, för att testa, testa om du håller, testa om du älskar henne, se om du stannar kvar, att du inte backar, släpper henne osv.

Bara så viktigt att visa att dina KÄNSLOR inte påverkas/ändras, och att du står pall. Som en stadig tegelmur lixom. Någon som fångar upp henne och finns där.

Försök att inte bli ledsen av detta. Det är helt normalt och alla barn gör så här!

Vet ej om hon är i 4-årsåldern men det låter nästan så. MYCKET labilt och testande till höger o vänster

*massor av kramar t dig*

• a wife to be

mmmm låter ju hur gott som helst. Har ni fått provsmaka lite olika eller ni körde på känslan?

• Anja 19 juli 2008

shit så mkt stavfel...

menar inte att du inte får VISA dina känslor Hedebris. Det måste man oxå kunna. Men att tala om för ett barn att det är DU SOM GJORT MIG LEDSEN är inte ok. Speciellt inte när de gör något som är normalt och som de "måste" göra. Då hämmar man bara utvecklingen. Bättre då att visa att man blir ledsen och förklara för barnet att "mamma är jättetrött och då blir jag lätt ledsen och jag orkar inte bråka om detta, jag skulle bli jätteglad om du ville komma nu så vi kan gå hem tillsammans". Typ... Kommer hon inte med då så får man ta till det auktoritära och lyfta henne, precis som du gjorde. SEn om hon skriker, om hon vrålar, om hon säger att du är dum, att hon hatar dig. Jaha lixom... det GÖR hon ju inte. Hon testar bara vad som händer när hon säger så! Hon har inte ens något begrepp om det ordet och den känslan.

Var tvungen att förtydliga lite...

• Fröken Planera

Eftersom det är min arbetskompis som ska göra tårtan och jag vet ju hur duktig han är, så sa jag bara åt honom att jag vill ha nåt somrigt och fruktigt, sen har han komponerat ihop vilka frukter vi skulle ha. Mazarinbotten var en direkt order från min syster efter att ha smakat en bröllopstårta på bröllopsmässan i Vinslöv.
    a wife to be skrev 2008-07-03 08:06:40 följande:

mmmm låter ju hur gott som helst. Har ni fått provsmaka lite olika eller ni körde på känslan?
  • Hedebris

jo, jag fårstår. hon är snart 3 år.

Svar på tråden Brudar i Lund - sommaren 2008 del 5