Hedebris
jag måste säga att jag förstår dig men jag tror oxå att det är hormoner som spökar!
ATt barn inte vill följa med hem är ju hihi, typ normalt och bara ett tecken på att de trivs. De måste ju frigöra sig lite och det är ett naturligt steg i deras utveckling.
Hur gammal är Julia nu?
Sedan reagerade jag kraftigt på dagisfröknens kommentar om att du blev ledsen. Att skuldbelägga ett barn på det sättet är ITNE ok. FAttar inte att hon sa så!!!
Som du gjorde efter ett tag, sa att NU ska vi hem o sätta henne i vagnen, HELT ok. Du visade att det var du som bestämde men att säga att skuldbelägga är nåt av det värsta jag vet. Ryser.
Hellre auktoritär än skuldbeläggande allts.
Och barn behöver ramar o gränser coh att någon bestämmer. Är ju just detta de testar iolika åldrar. Och hon måste testa. HOn är programmerad så! HOn är NORMAL
Hur jobbigt det än känns för dig, tänk på att så här gör hon, så här gör barn, för att testa, testa om du håller, testa om du älskar henne, se om du stannar kvar, att du inte backar, släpper henne osv.
Bara så viktigt att visa att dina KÄNSLOR inte påverkas/ändras, och att du står pall. Som en stadig tegelmur lixom. Någon som fångar upp henne och finns där.
Försök att inte bli ledsen av detta. Det är helt normalt och alla barn gör så här!
Vet ej om hon är i 4-årsåldern men det låter nästan så. MYCKET labilt och testande till höger o vänster
*massor av kramar t dig*