• Anonym

    Tipsa mig om korta kärlekscitat!

    Nu ni... säg till om ni vill ha fler...
    Om Du vill bli älskad, Älska själv/Hekaton
    En av människans äldsta behov är att ha någon som undrar var man är när man inte kommer hem på kvällen/Margaret Meed
    Den som älskar dig mycket kommer att få dig att gråta/Spanskt ordspråk
    Att uppleva den eviga kärleken
    tar inte lång tid/Henrik Tikkanen
    Man får bara vad man ger, och man ger bara vad man redan fått/Karin Boye
    Romantiken dör om han dricker champagne ur din toffel och sätter Dr Scholls hålfotsinlägg i halsen/Phyllis Diller
    Mannen tror att han väljer kvinnan, men det är nästan alltid tvärtom. Det är kvinnan som väljer den man som skall välja henne.
    Gud förblindar många, kärleken förblindar alla/Persiskt ordspråk
    Det finns många människor som inte skulle ha blivit förälskade om de inte hört talas om kärlek/Francois de la Rochefoucault
    Kärleken är en sjukdom som inte kan döljas. Ett ord, ett ögonkast, ja till och med tystnaden förråder den/Pierre Abélard
    Kärleken är delad egoism/Madame de Stael
    Den vet föga om kärlek
    som alltid talar om den/Italienskt ordspråk
    Kärleken är aldrig bortkastad. Besvaras den inte flödar den åter och helar och renar hjärtat/Irving Washington
    Kärlek är vänskap som har fattat eld. Den är tyst förståelse, ömsesidiga förtroenden, att dela och förlåta. Den är lojalitet i medgång och i motgång. Den nöjer sig med det som inte är perfekt och tillåter mänsklig svaghet/Ann Landers
    En kyss är ett vackert knep som naturen skapat för att hejda talet när ord blir överflödiga/Ingrid Bergman
    Kärlek är den märkliga förvirring som drabbar en människa på grund av en annan person/Theodore Reik
    Kärlek är ett försök att förvandla ett stycke drömvärld till verklighet/Theodore Reik
    Eskimåerna har femtiotvå ord för snö eftersom den är viktig för dem det borde finnas lika många för kärlek/Margaret Atwood
    Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter.
    Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter/Nils Ferlin
    Ett av trollkarlen Kärlekens små trick är att låta två människor gå åt var sitt håll och ändå alltid förbli sida vid sida/Hugh Prather
    Ömhet är passion i vila/Joseph Joubert
    Det är med kärleken som med mässlingen, den är farligare ju äldre patienten är/
    Lord Byron
    Där kärleken tittar in genom fönstret, går olyckan ut genom dörren/Polskt ordpråk
    Kärleken kräver liksom dans ett harmoniskt arbete/Alfred Adler
    Kärleken kan få en åsna att dansa/Engelskt ordspråk
    Den älskade är alltid vacker/Turkiskt ordspråk
    Kärleken övervinner allt utom fattigdom
    och tandvärk/Mae West
    Att inte ha blivit älskad är otur, att inte kunna älska är en olycka/Albert Camus
    Kärleken besegrar sömnlösheten/Christopher Fry
    Man behöver någon att älska medan man söker någon att älska/Shelagh Delaney
    När ett hjärta möter ett annat hjärta, ringa blir då vad förut var mycket/Johan Ludvig Runeberg
    Kärlek och hosta kan inte döljas.
    Kyssar är som att äta soppa med gaffel,
    man får aldrig nog.
    Hjärtat får aldrig rynkor.
    Det är med den stora kärleken som med spökena. Alla talar om den men få har verkligen sett den/Peter Ustinov
    Den som verkligen älskar känner varken fruktan inför helvetet eller avund inför paradiset/J Thibault
    Vackert är egentligen allt som ses genom kärlekens ögon/Kristian Morgenstern
    Det är bättre att ha älskat och förlorat än att inte ha älskat alls/Lord Tennyson
    Vi tror alltid att den första kärleken är den sista och den sista den första/G J Whyle-Melville

Svar på tråden Tipsa mig om korta kärlekscitat!