vilka blommor dekorerar ni kyrkan med.....
ni som gifter er de närmsta veckorna???
ni som gifter er de närmsta veckorna???
Vi ska inte ha några blommor. Kyrkan är så fin med mycket målningar och färger. Skulle bara kännas fjuttigt och för mycket med blommor också.
Vi ska inte ha det.
10 års förlovning får räcka skrev 2008-06-25 13:37:18 följande:
Shit, i min trädgård finns bara klöver just nu..
Inga...
Inte vi, vaktmästaren fixar blommor till altaret, men det får räcka, vi är ju inte där så länge. Vi satsar på festlokalen istället!
10 års förlovning får räcka skrev 2008-06-25 13:37:18 följande:
vi ska inte ha det möglihtvis björkar vid entren, känns som en onödig utgift när vi har budget bröllop.
Jag tror vi ska ha ljus på bänkraderna i kupor. Var på ett bröllop i maj där dom hade det på varje bänkrad och det var så fantastiskt vackert Små vaser med nån liten blomma i hade också vart fint så vi är lite veliga men det lutar åt ljusen!
Vi hade någonslags blommar minns jag, någon släkting hade fixat i ordning i kyrkan. Innan vigseln var det en av de tusen grejer jag planerade och tyckte var viktigt.
Under vigseln såg jag absolut inga sådana blommor. Och jag ägnade dem aldrig någon tanke senare heller... De jag frågat som var på vigseln la inte heller märke till dem.
Så... min slutsats är att det inte spelar någon roll...
För mig är blommorna av STOR betydelse då jag är både trädgårdsmästare och fd florist .
Min trädgård är mitt allt förutom familjen såklart
Skulle kännas märkligt om jag inte dekorerade kyrkan med mina favoriter.....men alla är ju olika
Ska tillägga också att vi lägger allt krut på vigseln och kyrkan då vi inte har någon fest efteråt
Paeonia
Såg att du är florist. Hoppas ingen mördar mig/blir ledsen för att jag lånar tråden lite. Undrar bara lite snabt om du har namn på någon vacker cremefärgad ros som skulle passa tillsammans med rosen blue moon samt någon orkidee som skulle kunna funka till (detta i en brudbukett)