vilka blommor dekorerar ni kyrkan med.....
ni som gifter er de närmsta veckorna???
ni som gifter er de närmsta veckorna???
I våran kyrka är det så att dom dekorerar med en viss sorts blomma eftermånad så man har inte så mycket att säga till om, men det blir nog säkert bra. Det är ju inte blommorna gästerna kommer dit för att titta på får man hoppas =)
Brukar det inte finnas smala vaser till bänkraderna längs altargången? Det hoppas jag på ivarjefall och om jag nu får tag på pioner (25 dagar kvar) så tänkte jag ha en enkel piion med en kvist murgröna i varje vas.
vad finns det för blommor att plocka den här perioden???
I min trädgård just nu blommar
Pioner
prästkragar
fingerborgsblommor
borstnejlikor
rosor
paradisbusken
tigerliljor
klematis
shersmin
nävor
iris
jättedaggkåpa
kantnepeta
stäppsalvia
spirea
Tittar jag i dikeskanten så växer det förutom prästkragar, röllika,några lupiner,röd och vitklöver, vitmåra, nyponrosor, daggkkåpa, strutbräken och lite annat smått och gott
oj, då fanns det en del att välja på
får se om jag hittar nåt i naturen eller om jag får köpa blommor
Vi har de där vaserna på jobbet men långt ifrån alla kyrkor har dem.Prata med vaktmästaren någon vecka innan det är dags för de hoppar inte upp av sig själv.
Ok. tack för tipset! Ja man vill ju att murgrönan ska hänga ner.....bra att veta att det inte funkar
Vi ska ha små kransar på varannan bänkrad. på dom andra bänkraderna ska de vara ljus. I våra kransar ska det vara murgröna med röda rosor & brudslöja!
Och det blir till på LÖRDAG!! Bara 3 dagar kvar!
Har inte alls tänkt på dekoration av kyrkan. Ska alla ha det? En grej till att fixa i så fall... suck
Så är det i vår kyrka vi gifter oss men inte i vår "hemkyrka" så det är nog inte i alla. Vi ska plocka de blommor som finns 9 aug!