• sofjoa

vilka blommor dekorerar ni kyrkan med.....

ni som gifter er de närmsta veckorna???

• Svar på tråden vilka blommor dekorerar ni kyrkan med.....
  • Grannar

I våran kyrka är det så att dom dekorerar med en viss sorts blomma eftermånad så man har inte så mycket att säga till om, men det blir nog säkert bra. Det är ju inte blommorna gästerna kommer dit för att titta på får man hoppas =)

• Paeonia

Brukar det inte finnas smala vaser till bänkraderna längs altargången? Det hoppas jag på ivarjefall och om jag nu får tag på pioner (25 dagar kvar) så tänkte jag ha en enkel piion med en kvist murgröna i varje vas.

• sofjoa

vad finns det för blommor att plocka den här perioden???

• Paeonia

I min trädgård just nu blommar

Pioner
    prästkragar
    fingerborgsblommor
    borstnejlikor
    rosor
    paradisbusken
    tigerliljor
    klematis
    shersmin
    nävor
    iris
    jättedaggkåpa
    kantnepeta
    stäppsalvia
    spirea

Tittar jag i dikeskanten så växer det förutom prästkragar, röllika,några lupiner,röd och vitklöver, vitmåra, nyponrosor, daggkkåpa, strutbräken och lite annat smått och gott

sofjoa skrev 2008-06-23 21:51:57 följande:
    vad finns det för blommor att plocka den här perioden???
  • sofjoa

oj, då fanns det en del att välja på
    får se om jag hittar nåt i naturen eller om jag får köpa blommor

Paeonia skrev 2008-06-23 22:02:55 följande:
    I min trädgård just nu blommarPionerprästkragarfingerborgsblommorborstnejlikorrosorparadisbuskentigerliljorklematisshersminnävoririsjättedaggkåpakantnepetastäppsalviaspireaTittar jag i dikeskanten så växer det förutom prästkragar, röllika,några lupiner,röd och vitklöver, vitmåra, nyponrosor, daggkkåpa, strutbräken och lite annat smått och gott
  • allehanda

Vi har de där vaserna på jobbet men långt ifrån alla kyrkor har dem.Prata med vaktmästaren någon vecka innan det är dags för de hoppar inte upp av sig själv.

Paeonia skrev 2008-06-23 21:36:02 följande:
    Brukar det inte finnas smala vaser till bänkraderna längs altargången? Det hoppas jag på ivarjefall och om jag nu får tag på pioner (25 dagar kvar) så tänkte jag ha en enkel piion med en kvist murgröna i varje vas.
    tänk bara på att om du skall ha murgröna+pion så ser man inte murgrönan(jag provade på skolavslutningen men tog bort murgrönan)murgrönan kan inte hänga över kanten som jag skulle vilja att den gör istället stå murgrönan rakt upp i luften=ser fjantigt ut.MEN det räcker med pionen den är så stor och lite rufsig så den fyller mycket.
    Till andra som undrar,det räcker gott och väl med en enkel ros,det snyggaste och enklaste jag har haft på en vigsel det var vallmo med rätt långt skaft,snyggt men skört.
  • Paeonia

Ok. tack för tipset! Ja man vill ju att murgrönan ska hänga ner.....bra att veta att det inte funkar

• BlivandeFruJohansson

Vi ska ha små kransar på varannan bänkrad. på dom andra bänkraderna ska de vara ljus. I våra kransar ska det vara murgröna med röda rosor & brudslöja!
    Och det blir till på LÖRDAG!! Bara 3 dagar kvar!

• 10 års förlovning får räcka

Har inte alls tänkt på dekoration av kyrkan. Ska alla ha det? En grej till att fixa i så fall... suck

• lillaj

Så är det i vår kyrka vi gifter oss men inte i vår "hemkyrka" så det är nog inte i alla. Vi ska plocka de blommor som finns 9 aug!

Paeonia skrev 2008-06-23 21:36:02 följande:
Svar på tråden vilka blommor dekorerar ni kyrkan med.....