• Freja

Brudbutiker i Norrköping

Har tänkt att låta sy upp en klänning, men innan jag fixar mönster och bestämmer hur klänningen skall se ut så vill jag prova några olika modeller.
    Man är ju inte stöpt i samma form som Naomi Campbell eller J-Lo, så jag har en föraning om att alla modeller kanske inte faller så väl på min valrossfigur.

Åker till Norrköping om några dagar och tänkte höra med Norrköpingsbrudarna vilka klänningsbutiker ni rekommenderar. Urval och service framförallt.
    Jag är som sagt så himla gniden att jag inte tänker köpa, men det får ju å andra sidan inte de veta...

/Freja :)

• Svar på tråden Brudbutiker i Norrköping
  • Anonym

Jag kan säga så här att Ella´s bröllopsbutik nere vid norr tull har väldigt dyra hyrpriser!!
    En klänning som var ny skulle kosta 6000 kr att hyra!!

Rafaela har bra utbud ,de tar ca 3000 kr i uthyrningspris.+ 250 kr i försäkring uti fall att!

Petres är lite dyrare ca 3900 kr .(har jag för mej?)Men där blir man mkt väl mottagen.

Affären Brud och bal (tror jag den heter) på g:a rådstugugatan den är ok ,men jag hittade ingen klänning för mej där.
    Jag har sett i tidningen att de ska sälja affären.

• Freja

Tack för svaret, anonym.
    Var ligger dessa fyra klänningsbutiker? I centrum alla fyra och ungefär var i så fall?

(Antar att jag kan söka på gulasidorna också...)

• Anonym

Rafaelas brud och mode ligger på drottninggatan mittemot Bishop -Grand hotell.

Petres ligger på en sidogata av drottninggatan lite längre upp =nya rådstugug. 1

Ella brud o festmode kungstorget 2 ,nere vid polishuset brevid Lagos.

norrköpings brud och bal ,Gamla rådstugugatan 19.

• Freja

1000 tack!
    Bara att hoppas att de är dropin-butiker som har lite tid för mig...

• JSR

Rekommenderar dig starkt att besöka Rafaela. Där har de en underbar service som kan uttryckas såhär ungefär: De syr upp din drömklänning enligt dina mått och därefter får du hyra den av dem. Detta är ju jättebra för den som vill hyra en klänning och samtidigt få den precis som man vill.

Jag har personligen inte provat detta men känner många som har utnyttjat denna service flera gånger. och alla är jättenöjda.

Lycka till!

• 13september2003

Hej!

Jag instämmer med JSR. Rafaelas är toppenbra, trevliga, hjälpsamma.
    De syr upp klänningar att hyra från 3500:-
    Jag ska hyra min klänning av Rafaelas.

Lycka till!
    Kram Glader

• E.l.i.n

jag ska också hyra hos Rafaela . min klänning kostar 3000 kr att hyra,men den har nog varit uthyrd förrut.

• Anonym

Fragor.......... nar ni syr upp hos Rafaela, tar ni med en bild eller monster da? Lat saga att jag skulle vilja gora det, men inte har nagot monster. kan man ta med en bild da?

Jag har varit pa Brud och Bal och de ar pa gang att hjalpa mig med nagot som minsann inte gick att gora pa Brollopsbutiken i Stockholm. Hanna som jobbar pa Brud och Bal ar jatte bra tycker jag!!

Men haller med om att Ella ar mkt dyra och inte sa hjalpsamma!

:)

• Majalaja

Jag syr upp min klänning hos Rafaela och hade tidigare provat massvis av modeller i andra affärer (och plåtat med digitalkamera). Jag tog helt enkelt med mig en bild av mig i den klänning jag ville utgå från och sedan lade vi till och tog bort detaljer efter mina önskemål.

Jag tycker att det fungerar bra där, men det är nog bra om man vet exakt hur man vill ha det. Var själv ganska velig kring många detaljer i början. Å andra sidan var sömmerskan bra att diskutera med så det löste sig ändå. Och man har ju några provningar på sig om man kommer på att man absolut vill ändra något!

• Anonym

Jag far min klanning uppsydd pa Brud & Bal. Tjejem som jobbar dar ar valdigt lugn och fin och har lovat att jag ska fa precis det jag vill. Pris ca 6.500kr.

• Freja

Nu har jag fått en alldeles egen drömklänning!!! Den är så otroligt vacker och mamma blev alldeles rörd när jag provade den (efter att ha provat ett dussin eller så innan).
    Tycker att det känns så vemodigt bara att jag får bära den endast en, enda gång...
    Jag kommer ju att vara den vackraste i världen! :)

Tänkte iaf tacka för tipsen om Norrp-butiker, även om min klänning blev inhandlad i Linköping, och inte uppsydd som det först var tänkt.

Dessutom tänkte jag skänka en liten intryckssammanfattning för andra som har tänkt sig att kolla i Norrköping:

Rafaelas: Trevlig liten tant kom fram och frågade om vi ville ha hjälp. Tyvärr kunde hon i alla fall inte bistå med hjälp då hon hade en kund bokad. Visade på trevligt bemötande, men lite konstigt att erbjuda sig när man ändå inte har tid.

Petrés: Ganska hjälpsam, men med lite avvaktande blick. Hade tyvärr inte så mycket inne för tillfället. Kändes inte toppentoppen.

Ellas: Supertrevlig, ung tjej. Hjälpsam och hon var mån att visa både reaklänningar och nyinkomna. Inga "jag-ska-försöka-få-dig-att-köpa-det-dyraste-vi-har"-tendenser.

Lite tvärtom vad ovanstående sagt alltså, men jag tittade ju främst efter köp-priser och inte hyr, alltså.

• Anonym

Freja!
    Det är väl som så att du antagligen träffat andra expediter .
    I a f på Rafeala eftersom hon som har affären måste vara runt 36-40 år eller nått.
    På Ellas så kände jag mej inte alls bra bemött ,den tjejen var ca 40 år.

Svar på tråden Brudbutiker i Norrköping