• Hofsan

Tjocklek på papper till festprogrammen

Hur tjocka ska papperna vara till festprogrammen så att inte texten syns på baksidan?

• Svar på tråden Tjocklek på papper till festprogrammen
  • Äntligen är det min tur

Så tjocka som möjligt. Men kola först va skrivaren tar.
    Vaniga 80 pappe är för tunnt. sen beror det ju på vad för frg du ska ha på papprena!!??

• Silva79

Ha inte för tjocka då det är svårt att vika utan att sidorna står ut (om du förstår vad jag menar)

• Pupetta

om du kopierar programmen så går det bra med 80 g, men om du skriver ut på skrivaren och vill skriva dubbelsidigt så ser man igenom.
    Du kan ju ha ett tjockare papper som omslag och tunnare inuti, om du förstår vad jag menar...

• Hofsan

Nä det är just det, jag kan inte ha tunnare innuti eftersom texten och bilderna syns igenom på det papper jag har hemma. Det är på 100 g / kvadratmeter?

• Höstbrud-07

Vi hade vanligt kopiator/skrivarpapper, det funkade jättebra. Det syntes inte igenom så man tänkte på det i alla fall. Har dock ingen aning om vad det är för tjocklek.

• Silva79

Det beror ju lite på hur fin kvalitet du skriver ut det i också, ska du ha fotoutskrift så går det ju bläcket igenom lättare, kör man på svartvitt, på typ normal kvalitet så funkar det. Vi använde vanligt skrivarpapper inuti häftet och det var inga problem.

Svar på tråden Tjocklek på papper till festprogrammen