• En blivande fru

Vanligast att ha vita skor till vit klänning?

Har såå svårt att bestämma mig för om jag ska köpa vita skor el beiga el dyl... Kanske finast med vita men jag lär kanske inte använda dem mer... Kan man hitta skor som passar till bröllopet i en vanlig skobutik tro?

• Svar på tråden Vanligast att ha vita skor till vit klänning?
  • Höstbrud-07

Det finns ju mycket vita skor i butikerna nu. De flesta brukar ha vita skor i den nyans klänningen har, dvs kritvita eller ivory osv. Har du riktigt lång klänning syns knappt skorna under så då är det ju inte så noga med om det är "riktiga" brudskor eller inte.

• patti87

jag hittade min ai en helt vanlig sko affär, dom är guld-begea-cremiga...:)

fast min klänning är inte vit, den är champangefärgad...

jag tror personligen att det blin snyggast med vita skor till en kritvit klänning....fast själckart kan ju en annan färg också passa...

• Bride2be2008

Annars funkar ju Silver. De kan du anvanda igen med jeans osv nar du gar ut..

• Soon to be Mrs P

Jag ville ha ett par speciella skor som inte matchar klänningen (ivory) just därför att jag inte kommer att använda ett par traditionella brudskor igen, oavsett om jag färgar dem eller inte.

Hittade ett par skimrande i en mellangrå/silver-nyans bland vanliga festskorna i butik och kan alltså lägga de 700 pix som blev över jämfört med tradiionella brudskor på något annat!

• Fröken Larsson

Kommer de egentligen synas? Mina är visserligen vita (hittade dem på e-bay för en billig peng) men enda gången de syntes var när jag sparkade av mig dem under middagsbordet.

Det är klart att du kan hitta snygga skor i en vanlig skobutik. Om inte annat så känns det som om alla skor med prefixet "bröllops-" är minst några hundralappar dyrare än "vanliga" skor, även om de ser likadana ut. Jag tycker du ska satsa på ett par sköna skor som du vill använda senare också.

• Soon to be Mrs P

Min personliga åsikt är dessutom att de flesta brudskor är fula och inte värda pengarna! De kanske är tillverkade så att de ska vara bekväma men det finns det andra som gör också.

Och älskar man skor som jag gör men inte har råd att lägga pengar på Choo's, Manolo's och Louboutin's (vilket de allra flesta dödliga inte har) sä känns det verkligen som en onödig utgift att lägga ut mellan 1000-1500 kr på ett par skor som inte bara är fula men som du aldrig kommer att använda igen...

• stenkrossen

Jag hade cerisea skor till kritvit hellång klänning. De syntes inte mycket, men de kunde anas, på en del bilder ser man dem lite. Fräckt tycker jag!

Men vita/ivory skor är ju inga problem att hitta i vanliga skoaffärer nu på sommaren.

• Höstbrud-07

Jag köpte riktiga brudskor, väldigt snygga och väldigt bekväma, jag hade inte ont i fötterna alls efter bröllopet trots mycket dans och att jag inte gått in skorna innan. Och jag betalade max 600 kr för dem i en brudbutik. Så de måste inte vara jättedyra.

• Sommargrönt

Jag köpte vita som det står på garanterat kan färgas om sedan. Så jag tänkte färga dem svarta efteråt och ha som finskor!

• EmilOchCia

Jag kommer att ha ett par högaivoryaktiga skor till en champagnefärgad klänning under vigseln. Sen under festen skall jag ha ett par lågklackade som är lila, exakt samma färg som både inbjudningskort och tärnklänning etc...renb slump att det blev så men ibland har man tur. Tycker det kan vara snyggt att bryta men man ska bryta ordentligt. Ofta om man har tex beiga skor till en kritvit klänning kan det se ut som om man är färgblind eller inte kan matcha....men det ALLRA viktigaste är nog att de är sköna och att man själv känner sig fin. De syns inte så värst mycket!!!

• gustafmatilda

Jag hade bruna skor i ballerinamodellen. Nu passar det väl inte till alla klänningar och stilar, men bara för att poängtera: nej du behöver inte matscha skor till klänning. Hade jag haft en (någorlunda) traditionell brudklänning hade jag nog satsat på ett par röda skor. Eller svarta.

• iabiab

Hej B fru!

Det beror på hur klänningen ser ut.
    Låna hem ett par av varje från någon butik.
    Eller testa nån kompis till klänningen huvudsaken att de har den färg du funderar på.

När du bestämmt färg är det lättare.

Finns många surfsidor med skor.

Själv hittade jag mina på Euroskor.

Bör provas inna du är nöjd.

MVH iabiab

• Maria2009

Jag lyssnade på p3 igår där Ebba von Sydow var med, hon fick bl a en fråga om bröllop. Förutom att hon var less på allt det där traditionella med vita klänningar hit och dit så berättade hon om ett bröllop hon varit på där bruden hade haft ett par polkagrisrandiga skor som stack fram under klänningen, så välj ett par skor med färg istället - våga vägra vitt!

• Zozo

Jag skulle haft svarta till min röda klänning men fick byta i sista minuten till högre klack, sa det blev bordeaux/lilaskor, men de passade fint till det röda som gick mer at hallonrött och de syns inte pa nagot kort eftersom klänningen är sa lang.

Jag tycker ocksa att de skor de oftast har i brudbutikerna är fula och oftast är de smala och spetsiga, vilket inte passar min fot. Mina var alltsa vanliga festskor, sköna sadana.

• chamor

Jag tycker jag verkligen har letat efter öppna vita högklackade (inte smal klack) skor utan att hitta något. Köpte ett par söta beiga björn borg skor på rean för 100 kr. Kommer nog ha dem så jag står stabilt på marken ;) Har 4 par skor jag velar mellan men det blir nog de iaf...

• MrsP

Jag tycker inte att man måste ha vita skor...
    Själv kommer jag nog att satsa på ett par i silver.

• Anna  Sol

Jag tycker inte man måste ha vita skor. Till en vit klänning kan det vara tufft med ett par röda, ellercerice somnågon hade här.

Själv ska jag ha guldiga skor och en klänning som är olivgrön.

Svar på tråden Vanligast att ha vita skor till vit klänning?